• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

Gina

#705

Nape

#706
Meilläkin katsottiin pikkukakkosen hamsteripätkä :D  Juoksin keittiöstä pää kolmantena jalkana, ku pojat alkoi hihkuun, että Linda on tv:ssä xD Eihän siellä mittään Lindaa tietenkää ollu, vaan Lindan lajitovereita.

Mrk

#707
^^^ Heh, miltäköhän vuodelta tuo on.

Onnea Vevvelle vauvoista! :)

Pähkinä

#708
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Tai vaihtoehtoisesti voi kysäistä liikkeen omistajalta, että saako tuoda myynti-ilmoituksen poikasista kaupan seinälle. Yhden liikkeen kanssa esim. minä toimin niin täällä Raumalla.

Tämä liike on noin 200km päässä täältä meiltä.  :mrgreen:
Enkä tiedä miten he ajattelivat tulla poikasia hakemaan.

Minski

#709
Pikku Kakkosen hamsupätkä on vuodelta 2005. Tiedän sen siitä, että yksi ohjelman pääesiintyjistä on kasvattini toisesta poikueestani; se keltainen musta valkonauhainen, joka oli siinä sen tytön sylissä ja söi sitä jätskitötteröä ja lopuksi sai pusun :) Kohtalaisesti kyllä ärsytti, kun ohjelmassa sanottiin sen nimen olevan Susa-Erma's :D
Hamsteriton tätä nykyä

Nape

#710
^Nyt äkkiä pikkukakkoselle oikaisuvaatimus :lol:

Mul on täällä nyt kauheesti kaikkea äksöniä hamsujen kanssa. Koko ilta menny niiden kans touhatessa.

Minski

#711
^ xD
Tai jos haastankin Pikku Kakkosen oikeuteen ja sit käärin miljoonat taskuun ja voin shoppailla Zooplussassa oikein kunnolla :D
Hamsteriton tätä nykyä

Nape

#712
Hyvä idea Minski :D

Cindu

#713
Katoimpa tuon hamsteripätkän, haha oikein hauska  xD Minskin kasvattilistallahan oli julkkis  :pilehile:
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

HamsterSailor

#714
Mietin tässä yks päivä vaan, että onko se hamsuille epämukavaa, jos juoksutan niitä samassa tilassa peräjälkeen? Ajattelin että kun olen niin tehnyt, erityisesti Sissi ja Peppi merkkaavat reviiriään hajurauhasilla...   (Ehkä vähän tyhmä kysymys, koska olen kuitenkin omistanut hamsuja jo kuus vuotta :mrgreen: )

PiiaL

#715
Eläinlääkärireissu takana päin. Biancan vointi huononi selkeästi tässä viikossa, eipä se juuri muuta tehnyt kuin nukkui kopissaan ja kurotti ottamaan ruokaa sinne. Eihän se juuri enää muuhun kyennyt, kun sen piti keskittyä hengittämiseen, joka oli selkeästi vaikeutunut. Raajatkin olivat jo aika kylmät. Lääkäri päästi mummon kärsimyksistään. Vaikka tämä on surullista, niin olen myös helpottunut että sen kärsimykset loppuivat tähän. Lääkäri veikkasi että vanhuuden myötä sillä saattoi olla kasvaimia, jotka lopulta vaikeuttivat hengittämistä ja koska se myös nyt virtsasi siten, että koko mahan alus oli välillä aivan märkä, saattoi sillä olla gynekologisiakin ongelmia (ehkäpä juuri niitä kasvaimia siellä(kin)).

Darwinilla on eläinlääkärin arvioinnin mukaan kiveskasvain. Kolme vaihtoehtoahan siinä sitten oli mietittävänä, joko suoraan eutanasia, jäädä seuraamaan vointia ja tehdä mahdollisesti eutanasia myöhemmin tai leikkaus mahdollisimman nopeasti (ettei syöpä leviäisi enää, kasvain kasvaisi tai tulehtuisi). Heti ainakin suljin yhden vaihtoehdoista pois, haluan eläimelle mahdollisimman vähän kärsimystä, eli en halua jäädä seuraamaan kun syöpä mahdollisesti leviää ja hamsterille tulee turhaa tuskaa ennen eutanasiaa.

Darwinilla on huomenna 2v-synttärit, mutta hän on tosi hyvässä kunnossa ulkoisesti ja käyttäytyy normaalisti, ruoka maistuu ja vauhtia riittää. Massa on myös aivan ennallaan, poika ei ole koskaan mikään laiheliini ollut, muttei mikään läskikään vaan semmoinen lihaksikas ja timmi paketti. Niimpä lääkäri sanoi että kaikki vaihtoehdot ovat avoinna, sillä hänen arvionsa mukaan myös leikkaus on mahdollista tämänkuntoiselle eläimelle. Eikä hän itsekään osannut suoralta kädeltä sanoa mitä tekisi, jos oma lemmikki olisi kyseessä.Toki sitä ikää miettii, onko hyöty kuitenkaan kovin pitkäaikaista, mutta pitkäikäisestä suvusta Darwin muuten on, isä ja isän veljet ovat päässeet yli 2,5vuotiaiksi. Mutta kärsimyksen välttäminen on nyt tärkein asia tällä hetkellä ja varasin saman tien uuden ajan ensi viikon tiistaiksi, jolloin lääkäri arvioi hamsterin kunnon vielä uudestaan, että joko kokeillaan leikkausta tai tehdään sitten se eutanasia. Aina on mahdollista että näin pieni eläin ja vielä ei ihan nuorikaan, menehtyy leikkaukseen, mutta on silloinkin nukutettuna, joten se ei haittaa jos siinä menehtyy. Ei ainakaan jää turhaan kärsimään.

Toiset varmaan miettii tässä vaiheessa enemmän kuluja, mutta minä nyt päätin nyt näin miettien eläimen kannalta enempi. Saattaahan sitä tulla vielä toisiin ajatuksiin viikon aikana ja koko ajan tilanne elää kun hamsterikin, että millainen kunto on.

Saana

#716
^Osanotot!

Tottahan sitä miettii kaikkia vaihtoehtoja, kun on rakas lemmikki kyseessä. Mun mielestä sulla on oikein asiallista pohdintaa. Ajattelisin itse myös näin:
Lainaus käyttäjältä: "PiiaL"Aina on mahdollista että näin pieni eläin ja vielä ei ihan nuorikaan, menehtyy leikkaukseen, mutta on silloinkin nukutettuna, joten se ei haittaa jos siinä menehtyy. Ei ainakaan jää turhaan kärsimään.
Vaikkakin onhan tuo ikä kyllä jo aika korkea leikkaukseen. Mutta toisaalta niin kuin sanoit niin pitkäikäinen suku kyseessä ja hamsteri erinomaisessa kunnossa. Nuo ovat aina niin älyttömän vaikeita päätöksiä. Voimia sulle ratkaisun tekemiseen sekä rapsutuksia ja synttärionnittelut Darwinille! :sydan

Nape

#717
Hyvää syntymäpäivää Darwinille :sydan

PiiaL

#718
Kiitoksia, Darwin vastaanottaa synttärionnittelut tänään kera pähkinäherkkujen :sydan On kyllä rikkaus että saa muille purkaa tätä tilannetta, ei tule olemaan helppo päivä ensi viikon tiistai.

Henni

#719
Tänään olin taksvärkissä löytöeläintalossa ja oli siellä myös jokunen talvikko. Osa niistä oli kesyjä mutta yksi näykkäs sormeen.
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa