• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

Nape

#900
On sillä Lindalla nakkeja pesässä :lov  Hän on ollut niin hyvä mamma että sen takia ei ole vauvelit piippailleet :lov
Noin kahdeksan kappaletta pikkaraisia oli, laskutoimitus oli niin nopea, joten varmaankin voi olla +-2.

Joten ei Minski valitettavasti ollut sitä yhtä nyrkin kokoista :D

Nyt on tämä ihminen niin liekeissä, että leijuu ihan pilvissä.

MirkkuH

#901
^voi, että kun mäkin olen täällä kytännyt, jotta mitä se Linda on saanut aikaiseksi :sydan Paljon onnea Linda-mammalle ja Nape-mummulle :P

...miten mä maltan odottaa, että näkee kuvia niistä piiperoista :)

Hessuinen

#902
^^Linda onkin sen verran hyvä mamma ettei poikasten tarvitse piippailla, maitobaari aina avoinna. :lov

Sulle tuleekin kivaa sitten parin viikon päästä kun lapset rupeaa viimeistään tulemaan pesästä pois ja availemaan silmät, pystyn hyvin eläväisesti kuvittelemaan kuinka Nape tuskailee mistä löytäisi kahdeksalle kunnonkokoiset asumukset kun ei raaski luopua yhdestäkään poikasesta. :D
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Anonymous

#903
Napella kasvaa  mun Jodan ja Lindan vaavit siellä  ja toivotaan että sieltä tulis pk satiini nakeroita monta. Isä: pks norre (isä: pks norre white emä: pk soopeli.) emä: pk normaali (isä: lk normaali emä: pk musta). Toivotaan että kaikki selviis. :lov

Nape

#904
Voi kiitos onnitteluista :sydan
Taikahamsu kerkeskin jo kertomaan oleelliset tiedot.

Ja voin hyvin kuvitella itseni tuskailemassa just sen takia, että en raaskis luopua noista. Nyt kun näin ne niin tunne oli verrattavissa melkein siihen, kun on noita omia ihmisvastasyntyneitä nähnyt ekaa kertaa :lov . Voi hyvänen aika :lov  Vois kyllä tulla aika ahdasta meillä jos en mistään raaskis luopua :D .

Kuvia kyllä joutuu odottamaan vielä (itseäkin harmittaa, kun en vaan kerennyt napsasta kuvaa porukasta) ellei nyt satu niin hyvää säkää, että tulis vastaan joku hyvä kuvaustilanne :)  Linda ilmeisesti osaa asiansa (paremminkuin minä) joten päätin, että se saa ihan itse hoitaa vauvansa :)
Ja nyt loppuu tää hehkutus xD

mesis

#905
Onnittelut Napelle ja hamsuäidille vaaveleista!  :)

Sintturainen

#906
Aiheeseen palaten, tässä meidän tuleva mamma, 9 päivää astutuksesta:


lentsu

#907
^ Onko tuo Sintturaisen ihana karvakasa luonnonvalkoinen vai valehteleeko kuvan valotus?

Sintturainen

#908
^On juu luonnonvalkoinen  :)

Minski

#909
Lainaus käyttäjältä: "Nape"On sillä Lindalla nakkeja pesässä :lov  Hän on ollut niin hyvä mamma että sen takia ei ole vauvelit piippailleet :lov
Noin kahdeksan kappaletta pikkaraisia oli, laskutoimitus oli niin nopea, joten varmaankin voi olla +-2. Joten ei Minski valitettavasti ollut sitä yhtä nyrkin kokoista :D

Nyt on tämä ihminen niin liekeissä, että leijuu ihan pilvissä.
Onnea onnea ! Eka poikue on jotain niin ikimuistettavaa, kun kaikki on uutta ja ihmeellistä :sydan Toki on ne poikueet aina ihania, nimimerkillä 14 poikuetta takana ja silti aina innoissaan hamsupoikasista, mutta eka poikue on semmoinen, joka ei koskaan unohdu. Jestas sitä kuvien määrää mitä räpsin ekoista poikueista; poikanen edestä ja takaa ja sivulta ja syömässä ja leikkimässä ja nukkumassa jne ja tuo jokaisesta poikasesta melkein päivittäin :)


Lainaus käyttäjältä: "Sintturainen"Aiheeseen palaten, tässä meidän tuleva mamma, 9 päivää astutuksesta:

Jösses, näyttää jo nyt tosi muhkealta, montakohan siellä onkaan :)



Meille tulee ensi viikolla sijoituskodissa asusteleva kasvattini Oliver Onnekas-Otus, joka on siis lk hunaja-kyyhkynharmaa umborous valkonauhainen (ai kun ihana aina kirjoittaa tuota nimihirviötä :D) lainaan Timandran sulhaseksi <3 Timandra on siis lk musta kilpikonna.
Hamsteriton tätä nykyä

Sintturainen

#910
^Tuo kuva kyllä vähän valehtelee, mulla on käsi jotenkin hassusti. Mutta kyllä minusti silti selvä vauvamasu on.

PiiaL

#911
Nyt kun on menossa vauvamahojen vertailu kuvien kera, niin pannaan täältäkin tulemaan. Tähtenä meidän Iina. Kyllä sillä nyt jo on varsin vauvamaha, vasta kun pääsin sanomaan että emmä huomaa mitään eroa, nyt 13vrk täynnä ja keskiviikkoa odotellaan. Painokin on noussut jopa 15g lähtölukemista. Iina näyttää kuvissa hurjan ruskettuneelta, salamalla olohuoneen lämpimässä valaistuksessa kun kuvat otettu on, en kiellä etteikö sen väri olisi jo oikeastikin hieman ruskea(ja muutenkin on turhan epätasainen ja hailakka värinsä edustaja), mutta ei ihan noin ruskea, enempi harmaa se kuitenkin on.

Kun Iinan tyyppi on kuitenkin aika suora eikä takapainoinen päärynä, niin vauvamahankin hahmottaminen ei tässä vaiheessa kaikissa asennoissa ole niin itsestään selvää:


Kuitenkin kun neitonen liikkuu, niin näkee kylkien pullistuvan:


Ja tököttäessä hieman kasassa:


Ja muutenkin kädessä sen muutoksen tuntee ihan erikseen hirveästi tunnustelematta mahaa mitenkään, että paino ja täyttyminen keskittyy tuonne vauvamahan puolelle. Iina on semmonen tosi sutjakka ja sporttinen tyttö ollut aina, että sillä ei kyllä liikoja ihroja ole muuten.
 En kyllä vielä ainakaan liputa suurpoikueen puolesta, mutta mun tuurilla sieltä ne 15 kuiteski jotenkin jostakin putkahtaa. xD

lentsu

#912
On Iinallakin vauvamaha.  :lov

Mä olen ollut huomaavinani, että jos syrkkinaaras on ns. valetiine, paino nousee usein 10 vrk ajan mutta lakkaa sitten nousemasta, vaikka kiimaa ei näkyisikään. 16 vuorokauden kuluttua saattaa silti rakentaa pesää, mutta mitään ei vaan synny.

Tuli muuten tätä kirjoittaessa ekaa kertaa mieleen, onko valetiine tässä edes oikea termi. Mun koirani on valetiine, kun sillä on oireita mutta kukaan ei ole sitä astunut. Mutta jos paino nousee 10 vrk. niin voihan olla että naaras on tiine, mutta tiineys keskeytyy jostain syystä. Tiedä näitä. Tämmöisen kaaren olen kuitenkin usein huomannut.

Jos 10 vrk:n jälkeen näkyy pyöristymistä ja paino yhä nousee, asiat on yleensä hyvin.  :)

PiiaL

#913
^ Meillä naaraiden paino on alkanut vasta selkeästi ja nopeasti nousta lähempänä synnytystä ja sitten sen mahankin vasta alkaa huomata, eli kun tiineyttä on jotain 11-12+ vuorokautta jo takana. Esimerkiksi Iinan tiineys oli minulle vielä ihan kysymysmerkki ainakin perjantaihin saakka, vaikka laskettuaika olisi jo keskiviikkona. Ei painossakaan juuri mitään muutoksia vielä tuolloin. En tiedä onko kysymys sitten siitä, että naaraat aktivoituu enemmän tiineenä ja pudottavat sitä omaa painoaan vauvojen samalla hiljalleen kasvaessa ettei painossa ja muodoissa näy muutoksia kuin vasta kun loppukiri alkaa ja ruokkiiko muut, joiden naaraat aiemmin sitten paisuvat jo, tiineitä naaraita enemmän kuin yhden hamsterin edestä? :haha

lentsu

#914
Voi olla että on tullut ruokituksi.  :oops:

Mutta kyllä mä suunnilleen jokaisen naaraan painon olen nähnyt nousevan ennen 10 vrk. Masua ei välttämättä ole nähtäväksi asti, mutta talousdigivaa'alla pientä nousua on saanut näkyviin. Mulla on ollut tapana punnita hullun lailla tiineitä naaraita melkeist joka ilta.  :roll: