• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

Heli

#855
Lainaus käyttäjältä: "Vevve"Nyt hei kertokaa mikä tää on! Poikaset on 16pv ikäisiä, eikä yhdellä uroksella ole toinen silmä vieläkään auennut, ei edes raollaan... Rako näyttää hirmu lyhyeltä, ihan kuin silmä olisi jotenkin alikehittynyt tai surkastunut?
Mulla on pari kertaa talvikoilla ollut kans noita ja tiedän muitakin joilla niitä on ollut. Itse olen keitetyllä vedellä putsaillut silmää ja "avittanut" varovaisesti sen aukaisemisessa. Normaalit silmät sieltä alta on aina löytynyt. En tiedä olisivatko itsekseen auenneet, enkä ole uskaltanut kovin pitkään jäädä odottelemaan koska kuulin kauhujuttuja siitä että silmästä menee näkökyky jos se ei aukea ajoissa. En tiiä onko totta.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Anonymous

#856
^^Ihan selkeesti tiine  :D

Marla

#857
^^^ Kyllä tuo siltä näyttää, että olisi pieniin päin. :) Tuollainen päärynä. :sydan

Nape

#858
Voi kiitos Marla ja Taikahamsu :)  Alkaa jännittämään!

MirkkuH

#859
^Onnellista odotusta Lindalle (ja Napelle)... ihana karvapäärynä :sydan

Meille oli eilen ilmestynyt robo-nakkeja...huomaisin, että iskä-Nyyrikki oli laitettu ulkoruokintaan ja Eve-mamma kävi sitä välillä jahkaamassa; otin Rikin pois ja kurkkasin pesään: 6 nakkia siellä köllötti :sydan

Saana

#860
Mirkku, ihanaa, robovauvoja! Josko sieltä lähtisi sitten viestiä tännekin suuntaan, että pikkuhiljaa saisi jo syntyillä jotain. :D

Napen hamsulla on komia vavvamasu siellä. :)

Nape

#861
Voi ihanaa Mirkku :lov  

Juu kyllä tuo Lindan vatsa näyttää pyöristyneen :) . Mutta se vaan haluais iltalenkille edelleen :shock:  En sitten oikeen osaa päättää, että pitääkö se päästää vai eikö sitä pidä päästää? Lenkkitilahan on täysin turvallinen eikä' siellä pysty kiipeillä tms, eikä oo tippumisvaaraa.

MirkkuH

#862
^mä ainakin päästäisin sen niin kaunan kun se haluua lenkille, hyväähän se vaan tekee.

Jossain vanhassa poskarissa oli juttu testistä: olivat pitään toisilla astuteilla naarailla juoksarin loppuun saakka ja toiset ilman juoksaria...ei ollut mitään vaikutusta synnytyksiin. Mulla on juoksarit noilla roboilla ihan loppuun saakka, otan sitten pois kun nakit ovat napsahtaneet mökkiin, no eipä niistä välttämättä edes näe ovatko tiineinä.

PiiaL

#863
Meillä on mammoilla yleensä hirveä into päästä asumuksesta jonnekin muualle poksahtamaan viimeisinä päivinään ennen synnytystä, turha kuvitella että silloin synnytysiltanakaan mamma istuisi viimeiset tunnit odottamassa ponnistamisen alkamista. Siellä kuule roikutaan pääalaspäin kattokaltereissa ja rynkytetään hirveällä tahdon voimalla !

Meillä onkin pari emoa karannut päivää, paria ennen synnytystä, toisen duna oli kolmannessa kerroksessa hamsuhyllyä, enkä osannut aavistaa että se jotenkin pääsisi sieltä ulos. Sieltä se kuitenkin oli jotenkin saanut kattoritilän sen verran raolleen, että oli ulos tullut ja ponkassut lattialle hyllystä mahoineen. Kyllä siinä tuli sitten kirottua omaa tyhmyyttä, että ei tullut etukäteen ajateltua tätä riskiä, mutta mamma oli hyvässä voinnissa touhuamassa hamsuhuoneen lattialla kuin mitään ei olisi tapahtunut, ja poikasetkin syntyivät hyvävointisina sen jälkeen. Onni onnettomuudessa ja enää meillä ei emot majoitu kuin lattiatasossa.

No se toinen karkuriemo taas söi lattialla olevaan dunaansa toisen puolen pidikkeen kohdalle reiän eräänä yönä ja siitä suoraan seinään porasi itsensä mentävän aukon kanssa ja meni sinne loikoilemaan isoine mahoineen lasivilloihin. Sieltä sitten kun seinää koputteli ruokakipon kanssa niin väsynyt mamma kampesi itsensä ulos syömään ihan villassa. Seuraavana päivänä synnytti 15 poikasta, onneksi ei tosiaan sinne seinän sisään niitä kerennyt tekemään. Tosiaan kannattaa katella sen emon touhujen perään, ettei ole emo karussa kun synnytyksen hetki koittaa..

Nape

#864
No sitten mä kyllä päästän tuon Lindan vielä jos se haluaa (eilenkin se oli lenkillä, kun toinen niin pyysi ja pyysi). Aattelin, että liikunta tekee kuiteski hyvää ihan ihmisäideillekkin, kun ne on raskaana niin eiköhän se hamstereillekin ole hyväksi. Juoksarin otin jo pois, kun eipä tuo oo nyt siitä ollenkaan ollut innostunut. Ja eiköhän se itsekkin tiedä, että voiko lenkkeillä vaiko ei, tuskin pyytäis lenkkiä ellei oikeasti haluais.

Piialla hurjia mammoja siellä ollut :lol:  Huh! Onneksi molemmat on löytyneet ennen synnytystä!

Tuo meijän iltalenkkialue on kyllä niin kätsy, kun sieltä ei hamsteri pääse karkuteille, ja itsehän siinä katselen niiden touhuja joka tapauksessa.

Nape

#865


14/16
Aika pallo, ei pitäs olla epäilystäkään enää :D

EmmaTi

#866
Wow
Sitte vielä poskarit täyteen muonaa  xD

lentsu

#867
Napen hamsteri taitaa kohta sanoa *poks* Eikä taida yks poikanen riittää... xD

Hessuinen

#868
^^^Astetta muhkumpi hamsumamma. :lov
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Ninde

#869
Mun pitäis räpläillä häntiä noilta elukoilta ja parin-kolmen viikon päästä saiskin sit jo alkaa ettimään kiimaa!  :hyper