• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

EmmaTi

#840
^No aika kaukanahan se creme kuitenkin on, sehän jää jo tavallaan sukutaulun ulkopuolelle.

Itse oon ajatellut että sitten kun seuraavan kerran on poikue suunnitteilla niin pitää vissiin vaan selailla ihmisten kotisivuja ja bongailla sieltä uroksia ja ottaa sitten yhteyttä, koska noihin "etsitään astutuslainaan"-ilmoituksiin ei vissiin tuu hirveesti vastauksia??

Nape

#841
Onpa harmi Minski, kun ei oo just sopivia isukkeja löytynyt :S !

Mä just aattelin, että jos Linda ei tosta viimesestä kerrasta tullut tiineeks, niin mäkin joudun alkaa metsästään lainaurosta sille, koska Joda on jo onnellisesti kotonaan.
Kauhea jännittää, että onko vai ei ja sitten, ku nyt on kahdesti käynyt niin, että kiima on tullut jossain vaiheessa 5-9 päivää astutuksesta, niin nyt tuon kolmannen kerran jälkeen miettii, että kumpi pitää paikkansa; "kolmas kerta toden sanoo" vai "ei kahta ilman kolmatta".
Mut mitään väkipakkomeininkiä en aio ottaa, jos ei, niin sit ei.

Minski

#842
Lainaus käyttäjältä: "EmmaTi"Itse oon ajatellut että sitten kun seuraavan kerran on poikue suunnitteilla niin pitää vissiin vaan selailla ihmisten kotisivuja ja bongailla sieltä uroksia ja ottaa sitten yhteyttä, koska noihin "etsitään astutuslainaan"-ilmoituksiin ei vissiin tuu hirveesti vastauksia??
On tuota hamsusivu-bongailuakin tullut täälläkin harrastettua :) Ja kyllä noihin uroksen etsintä-ilmoihin aina joku/jokunen vastaus tulee, että ilman muuta kannattaa laittaa ilmoa foorumille :yes: Mutta kannattaa varautua siihen, että kaikki ei vain halua lainailla hamsujaan, jos ei tunne ihmistä joko henkilökohtaisesti tai edes foorumilta hyvin ja se on ihan ymmärrettävää minusta, en itsekään kelle vain tuntemattomalle halua lainailla omiani. Moni on myös sen verran kiintynyt hamsuunsa, ettei tahdo lainata, kun ne astutusreissut voi venähtää useampaan viikkoonkin, jos heti ei tärppää ja sitten jos välimatka on isompi. Joskus käy myös niin, että kiva uros löytyy, mutta kyydit/haku sitten ei ota onnistuakseen.

Nape: Kyllä nuo pojat on kivat vaihtoehdot, olin vain aatellut tuota sijoitusurostani käyttää vasta myöhemmässä vaiheessa, mutta miksei sitten jo nytkin :) Ja enköhän mä ne umborous-lapsetkin siitä jo rutiinilla tunnista ja jos en niin ainahan on tämä foorumi, jossa kysellä :) Ja tuo lainapoikakin on varmasti kiva valinta (päädyin siis nyt sitten siihen kun asiaa pari päivää pohdin), kyyhkynharmaa <3 Tulee kivoja poikasia molemmista yhdistelmistä, jos vain kaikki menee suunnitellun mukaisesti :sydan
Hamsteriton tätä nykyä

petosiru

#843
Harmi kun sulle ei Minski käynyt se mun Hollannin poitsu, kun jätkällä ei o papruja.
Oisit kyllä mielellään saanut lainata..  :yes:
Minkäikäsinä teillä on syrkkipoikaset ruvennu pullosta juomaan?
Mulla on vauvoja ihan ikävä kun en oo iltaa/yötä ollu kotona, tottunut niitä hiplaileen joka ilta..  xD
Kerkisin kyllä päivällä käsitellä pariinkiin otteeseen.
Mietin et miten noista pienistä voi ollenkaan luopua? Tekis mieli pitää kaikki..  :teipit
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Sintturainen

#844
Lainaus käyttäjältä: "Annina"^Oikein pohjosen värejä. Tyrkkääpäs sille Sinille kanssa yks tuosta poikueesta niin pääsee taas jatkamaan hamsujen kanssa. ;)

Kyllä mä aina sille koitan tyrkyttää  :D Ehkä joskus onnistaakin...

Täältä pohjoisesta kun välimatkat on aika pitkiä, oon nyt muutaman uroksen kans tehnyt niin että oon ite ostanut ja sijoittanut sitten lemmikkikotiin sillä ehdolla että saan lainata astutukseen.

tintsku

#845
Meillä poikaset on jo 4vk 3vrk, hurjan nopeasti mennyt aika.
Keskiviikkona erotin uroksen omaan dunaan, raukka oli ihan ihmeissään, kun joutui yksin. Naaraat asuu vielä emon kanssa, 5 viikkosina siirrän ne omaan dunaan. Kotia jää Cherry Garcia, kyyhkynharmaa vkkk :)

EmmaTi

#846
Eilen lähti taas yksi poikanen uuteen kotiinsa Nivalaan, ja huomenna menee kaksi Ouluun ja yksi Oulaisiin.
Seuraavalla viikolla sitten lähtee yks tytteli Helsinkiin asti.
Sitten on vaan naksutaudista toipunut Taneli, sekä Tiihonen  :lov  josta en millään malttaisi luopua vaikka sisimmässäni haluaisin siirtyä lyhkisten pariin...

Oikeastaan jo ihan helpotuksen huokaus pääsee, kun saa vähän apukeittiötä siivompaan kuosiin.

Pähkinä

#847
Meidän pikkuiset on huomenna jo viisi viikkoa. Vielä on neljä poikaa ja yksi tyttö vapaana. Hirveänä tullut kasvattajilta kyselyjä kyllä ja jos olisin myynyt enemmän jalostus kotiin poikaset olisi kaikki jo varattuja.
Huvikseni punnitsen aina poikueita ja vertailen niitä edellisiin poikueisiin. Tässä poikueessa on kyllä eri painoisia poikasia. Isoin on 96g (iso musta) ja pienin 60g (pikku musta), muut sitten siltä väliltä. Suurinosa on kyllä nätti ilmeisiä ja hyvän tyyppisiä ainakin tässä vaiheessa. Osa on siis tullut äitiinsä ja osa isäänsä. =)

Saana

#848
^Sulla on vaan niin hienoja poikasia niin tottahan kasvattajat semmosia hamuaa! :)

PiiaL

#849
Eilen meillä kohtasivat Iina ja Jago, jonkun tovin siinä touhuttuaan Jago läsähti torkkumaan pidemmäksi toviksi :D Kaikkensa antoi. Lupaalta touhu näytti, jospa nyt tärppäisi ensiyrittämällä. Luvassa pk, pks lapsosia, värivalikoimana soopeli, minkki, creme, punasilmäinen creme, hopeasoopeli, hopeaminkki, luonnonvalkoinen, punasilmäinen luonnonvalkoinen, kuvioilla valkonauhainen ja white sekä ilman kuviota. Saahan nähdä mitä sieltä tuleman pitää, toivottavasti siis pitää.

Lemmikkiluokassa molemmat vanhemmat hyvin menestyneet tähän saakka (molemmilla sijoituksia, kunniamainintoja) ja ulkomuodostakin L1:set saaneet, kumpikaan ei ehkä ole ihan priimaa väriltään(emä hopeasoopeli vn ja isä minkki white) mutta ei sieltä huonoimmastakaan päästä ja turkit ovat erinomaiset. Värien puolesta odotan vanhempien täydentävän toisiaan, erityisesti toivoisin syntyvän tuplaumbbarilapsia (minkki, soopeli, hopeasoopeli) :) Odotan sieltä oikein kauniita muksuja.

Nape

#850
Voih, vähän mä odotan sitten innolla Jagon ja Iinan poikasista kuvia ja toivon, että ois tärpännyt! Tuossa monta sellaista väriä, mitä en hirveästi tunne, joten senkin takia kuulostaa niin hyvälle :)

Pähkinä

#851
Lainaus käyttäjältä: "Annina"^Sulla on vaan niin hienoja poikasia niin tottahan kasvattajat semmosia hamuaa! :)

Kiitos. Tuo oli kyllä mukava kuulla  :)

tintsku

#852
Meillä poikaset täytti eilen jo viisi viikkoa. Huomenna lähtee ensimmäinen poikanen uuteen kotiin. Miten te muut toimitte, kun ostaja tulee hakemaan poikasen, oletteko ottaneet jo poikasen valmiiksi pois asumuksesta vai? Ja miten muutenkin yleisesti toimitte? :)

Marla

#853
^ No enpä ole ottanut, jos kyseessä on vielä niin nuori yksilö, että tulee toisten kanssa toimeen. Sieltä sitten ostajan kanssa noukitaan hänelle tuleva, ja toisinaan käy niin, että matkaan lähteekin (ostajan toiveesta) jokin toinen vapaana oleva. :)
Joskus menee kymmenisen minuuttia ostajan visiittiin, toisinaan yli tunti. :haha Se vähän riippuu, miten kiire on itse kullakin ja aletaanko enempikin rupattelemaan.

Mä mietin alussa, et pitäiskö mun tarjota kakkua ja jotain kastettavaa samalla, mutta taas toisaalta.. melko moni mahdollisesti kieltäytyisi, eikä mulla edes ole kahvinkeitintäkään, kun en itse juo kahvia, eikä mun tarkoitus ole mitään autokauppoja tmv. hieroa, joten ei se kahvittelu nyt niin välttämätöntä ole. Toisinaan kyllä tulee mietittyä, että olisko sittenkin pitänyt...

Nape

#854
Voisko tää olla vauvamaha? (Olispa  :oops:  )





Kuvat on kehnoja, mut otin noin 30 ja tossa parhaimmat :kieli  Nyt olis Lindalla 10/16. Laitoin sille nyt mammaterrasisustuksen, vaikka tiineydestä en ole varma. Mun mielestä sillä on parin päivän sisällä tullut tuollaiset (varsinkin toiselle puolelle) pallurat, jotka livenä tietenki näky selvemmin entä kuvissa. tai sit mä vaan kuvittelen kaiken ja toi on vaan niin pulskea :lol: