• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

EmmaTi

#825
^Joo tuota Ditrimiä just olen antanut. Tippa aamulla ja tippa illalla.
Jospa se siitä.
En oo tosiaan aikonut urosta itselle jättää mutta kohtalo päätti toisin  xD
Onhan siihen jo kiintyny erityisesti tuossa hoitaessa, ja jos jää pienikokoiseksi niin ompahan sitten pikku maskotti. Kunhan ei jäisi mitään oireilua, ei nyt ainakaan enää näy mitään.

Nape

#826
Tuota Ditrim (duploa) lääkäri on joskus määränny meijän ihmislapsillekki :)

~

Saas nähä kuinka käy; Eilen oli kolmas Lindan (Roudan Hassium, pk norre) ja Jodan (Joda Jaymond, pks norre) astutusyritys. Eka kerralla touhu oli aika sähläystä ja uus kiima löytyi het viiden päivän päästä, uus yritys silloin ja olin jo tuossa melko varma, että olis tärpännyt, kun edes viidentenä päivänä astutuksesta ei kiimaa näkyny ja Linda vaan oleskeli mökissään ja mukamas käytöskin oli muuttunut. No eiköhän sit eilen, yhdeksäntenä päivänä edellisestä astutuksesta niin Linda alkoi iltasella taas piippaileen ja juoksenteleen häkissään eestaas ja kiimahan se sieltä taas löytyi. Tällä kertaa astutus onnistui parhaiten, ei turhaa häsläämistä eikä sekoilua. Että nyt sit jännitetään miten käy.

EmmaTi

#827
^Harjoitus tekee mestarin  xD



Joo ja naksu-Taneli on eilen ja tänään kartuttanu painoa 4g kumpanakin eli 41g on nyt  :pilehile:

PiiaL

#828
Vai niin meidän, tai tietysti nykyään Paulan, Jodakin päässyt hommiin :) Veljensäkin Jago pääsee naisiin lähiviikkoina.

Nape

#829
Jeps täällä meillä Paulan Joda on lainassa naisia narraamassa, meillä tytöillä tieste sukat pyörii jaloissa ja polvet lyö loukkua, kun Joda illalla nousee ylös ja ilmestyy tuohon häkin ylätasolle :D

Anonymous

#830
Kyllä mun Joduliinilla on mahtavat oltavat kun on vain likkoja ympärillä  :mrgreen:

Vevve

#831
Nyt hei kertokaa mikä tää on! Poikaset on 16pv ikäisiä, eikä yhdellä uroksella ole toinen silmä vieläkään auennut, ei edes raollaan... Rako näyttää hirmu lyhyeltä, ihan kuin silmä olisi jotenkin alikehittynyt tai surkastunut?

Kuvaa...


Toinen silmä

Ninde

#832
^Mulla oli kerran cämpsy jolta ei auennu kummatkaan silmät. Jätin sen kotiin ja se eli emonsa kanssa ihan normaalipituisen elämän, kasvoi ja kehittyi muutoin ihan kelpo hamsuksi. Samaa sukua mulla oli aika paljon, sen sisaruksia ja serkkuja käytin jatkojalostukseen, eikä näitä tullut onneksi enempää vastaan. En kyllä osaa yhtään sanoa, että mistä olisi mahtanut johtua.

Muistelen että jollain toisellakin cämpsykasvattajalla olisi ollut yksi tapaus joka oli samanlainen kuin tämä sun talvikkosi, mutta en muista varmaksi muistanko oikein. :D

Vevve

#833
Tuo taitaa mennä sitten vaan lemmikiksi jollekin tutulle, ei nimittäin ole vieläkään muutosta mihinkään suuntaan. Poikaset menee syyslomaksi Mirkulle hoitoon, se saa sitten ihmetellä niitä  :D  :sydan

petosiru

#834
Onneksi tuolla pienellä on toinen silmä auki ja normaalin näköinen.
Kyllä yhdelläkin silmällä hyvin pärjää!  :sydan

Onpa hankalaa pilteillä ym poikasten ruokinta, kun emot lappaa siemeniä ja muuta ruokaa samaan kuppiin..  xD Muuten menee molemmilla pesueilla hyvin.  
Hirveen vaikeeta vaan päättää ketä jättää kotiin. Apuva!
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

EmmaTi

#835
^Minkäslaisia pienoisia siinä nuoremmassa poikueessa on? Ja mitkä siinä on vanhempina?

Sintturainen

#836
Jahas, pitäs ruveta seuraileen kiimaa naaraalta, ihana pentuja pitkästä aikaa, viimeisimmät syntyi keväällä  :sydan
Pitäs tulla hopsua, m.s valkoista, ja mahd. myös luonnonvalkoista ja cremeä  :)

Saana

#837
^Oikein pohjosen värejä. Tyrkkääpäs sille Sinille kanssa yks tuosta poikueesta niin pääsee taas jatkamaan hamsujen kanssa. ;)

petosiru

#838
EmmaTi; kyyhkis vn uroksen ja norre vkkk emän jälkikasvussa nauhalliset hu-ky x2,
kyyhkis, musta ja luultavasti hopeasoopeli.. ja 1 nauhaton keltanen/creme poitsu.
En nyt ehdi laittaa kuvia kun on järkyn hidas netti,  :kieli
mut varmistelen noita värejä fiksummilta kun saan kuvia tänne..
Tai lähetän pikku kyselyä Minskille..  ;) Hän varmasti noi värit tietää.  :mrgreen:
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Minski

#839
^ Laita jossain vaiheessa kuvaa poikasista niin voidaan täällä foorumilla katsoa mitä värejä siellä on :)


Mä taidan meidän Timandralle käyttää tota Lottiinan veljeä (hunaja-kyyhkynharmaa umborous), jonka oon sijoittanut sijoituskotiin. Pyysinkin sitä jo kylään :) En tuon umborouksen kanssa haluis kyl pelata enää, mutta kai se on pakko, kun ei muita uroksia ole ilmaantunut.
Sarlotalle on tarjottu yhtä kyyhkynharmaata poikaa, se on tosin pk, mutta koska lainauroksia on älyttömän vaikea saada ja itellä ei sopivia ole niin vaihtoehto on varteenotettava. Enemmän kuin pk-turkki uroksessa mietityttää, että sen emänisänisänemä on creme. Oon ollut tähän asti jopa niuhon tarkka siitä, ettei suvussa saa olla cremeä, mutta samalla tiedostanut, että kun moni muu yhdistelee cremetaustaisia ja keltaisia niin en voi loputtomiin yksikseni vältellä cremetaustaa, koska en löydä kohta enää sellaisia keltasukuisia hamsuja mistään, joissa ei olisi jossain taustalla cremeä eli kai sitä on muutettava katsantokantaansa, jos aikoo pysyä hamsuilussa mukana, vaikeaa kyllä on.
Hamsteriton tätä nykyä