• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikuemökit :)

Aloittaja kirsikka, 05.02.10 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

Mustikkamaan

#15
Se on ihan emosta kii että miten paljon ne rahtaa kamaa sinne, mutta ei saa tietenkään antaa vähän pesämateriaalia vain siksi että haluaa itse nähdä. Antaa niin paljon kuin emo tarvii :)

Mä oon ihan ronskisti ottanu mökkelön ja antanu levähtää, sit laittaa kevyesti vain siihen päälle ni mamma kyllä muokkaa. Tärkeintä on, ettei pesän sisustaa ronki tavallaan, ettei se muodonmuutos ole ihan hirmuisen stressaava.

Kurkkimista pikkuvauva-aikana tehdään kuiteskin niin vähän, että pari kertaa viikossa "pesän levähtäminen" ei ole vaarallista. Tietty sit jos se mökki ei ole ihan kauhian korkea, niin sitä levähtämistä tapahtuu vähemmän.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

EmmaTi

#16
^Ok, kiitos.
Pitää varmaan katsella jotain hiukan isompia lodjuja ja tuunata niitä vähän matalammaksi.
Huomenna saan varmaan uuden dunankin niin loppuu toi ärsyttävä pinnojen pureminen  :kieli

EmmaTi

#17
Laitoin sitte lopulta poikaspesäksi pahvisen kenkälaatikon, jonka keksin ku pojalle ostettiin uudet nappulakengät.
Oli tosi kätevä, reilun kokoinen ja avattava kansi joka kuitenkin pysyi sopivan napakasti kiinni. Siitä oli tosi kätsy kurkata poikasia emon ollessa ruokakupilla mättämässä. Pesä pysyi koskemattomana.
Tein oviaukonkin, mutta emo tukki sen puruilla aina perässään ja lopulta se jätti sen umpeen ja kulki kannen raosta  :)
Poikasetkaan ei päässy ulos "ennenaikojaan" vaan vasta sitten ku pesän pohjalla oli niin paljon tavaraa että ne ylsi kiipeämään reunan yli eli n. 2vk iässä. Silloin emokin oli jo niin cool ettei se juurikaan kanniskellu niitä takasin.
Varasin jo uuden laatikon sen varalta että joskus vielä tulee poikue  :lov

Hamsu_86

#18
Uusi aihe. Mikä olisi teidän mielestänne sitten paras poikuemökki? Mitä osaisitte neuvoa tuleville uusille kasvattajille,että millainen poikuemökki tulisi hankkia?

Hamsu_86

#19
Minä itse olen haaveillut joskus kasvattaa edes 1 poikue, mutta ennen sitä luen tosi paljon juttua aiheesta ennen kun ryhdyn hommiin. MInä itse ajattelin poikuemökiksi sellaisen puumökin jossa on aukinainen katto. Ja niitä voisi ostaa pari3 varastoon. Koska ne poikaset kummiskin asuvat vaan 1-3 viikkoa siinä eikö niin? Sitten ehkä voisi vaihtaa jokin toinen pesämökki jos niin sallitaan?

delfi76

#20
Mies teki tällaisen Nöpölle poikue mökiksi, nyt siellä kasvaa jo ainakin 13kpl pikku nakkiloisia. Latoin pohjan päälle kontakti muovin ettei heti imaise kaikkia hajuja itteensä toi lattia. Seinät on jotain kaluste levyä :) ja Katon saa nostamalla helposti pois. Kopissa ei oo käytetty mitään liimoja / nauloja :)  http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1606 ... tid=112711

MirkkuH

#21
^hyvältä näyttää, mut mä en olisi siihen laittanut pohjaa lainkaan; mä luulen että ne sen pohjan saa aika kuntoon kuitenkin, jyrsvät se muovin pois :kieli

Mä tein möksän kenkälootasta: pohjaan melkein lootan kokoinen aukko ja pariin sivuun kulkuaukot. Kansi on läppämäinen kiinteä eli sitä voi hyvin nostaa.

Vevve

#22
Joo mulla oli kontaktimuovia yhden lastulevyterran pohjassa, se läks päivässä...  :roll:

Marla

#23
Mulla nuo emot ovat sen verran kaivelleet pesän pohjustaa, etten senkään vuoksi käytä niillä pohjallisia mökkejä.

Saa nyt nähdä, ehtiikö tuo puinen mökki valmistua tarpeeksi ajoissa, jotta sen vielä viitsii tuolle Erinille vaihtaa ennenkö alkaa laskettu aika olla käsillä. Tuo nykyinen puinen on sekin ihan hyvä, mitä nyt oviaukko saisi olla leveämpi tiineyden loppuaikaa ajatellen. Yllättävän hyvin nuo puiset mökit ovat kestäneet useammankin poikueen - liekö käsittelyllä jotakin vaikutusta asiaan. Parafiiniöljyä siis käytän, täysin myrkytöntä.

Anzukka

#24
Meillä on itsetehty puinen möksä missä on saranoilla aukeava katto ja siinä mökissä on syntynyt yhteensä 52 tai 60 poikasta, ja hyvin on toiminut. tämä poikue mikä syntyy yöllä/huomenna ei tule syntymään mökissä lainkaan. Emolle ei ole ikinä kelvannut mikään mökki, pahviset on tuhottu ja puiset on vaan heitetty pesä"keon" päältä ja on keskellä asumusta kyljellään :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Minttu

#25
Pääsiäisenä ostettiin suklaamunia 24 kpl jotka oli sellasessa hyvän kokosessa pahvilaatikossa ja tietysti heti välähti, että tässäpä oiva poikuemökki ! Kansi on sopivan napakka et pysyy hyvin kiinni vaikka hamsu sisällä nousis pystyynkin, mut saa kuitenkin kätevästi auki, siitä vaan leikkaa pohjan auki niin just passeli !  :)

Anzukka

#26
Mä kävin  kaupassa hamstraamassa niitä suklaalevylootia. varmaanpassaa sitten kun poikaset muuttaa skp jakauman mukaan erilleen. Tän hetkisten vaavien emo ei miillään suostu pitään mökkiä. laitoin pesän päälle mökin ja ei mennyt kun minuutti niin se oli toisella puolella poksii katollaa  :roll: Ei sitä sit varmaa haittaa ettei oo möksää.
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

delfi76

#27
Mökin pohjalla on niin paljon purua , ettei ainakaan toistaiseksi oo kontaktia jyrskänneet irti :) Itse en ois myöskään lattia osaa tehnyt mutta, jos mies niinkin paljon innostui, että väsäsi mökin niin mie oon hiljaa ja käytän sitä :D Se meinaan ei oo ollu niin kovin innoissaan noista hamsuista  ;)

Rose

#28
Minkä kokoinen poikuemökin pitäisi olla mitoiltaan vähintään?

Yadell

#29
Tarkkoja mittoja on varmaan vaikea sanoa, mutta sellainen että sinne kunnolla mahtuu emä ja isokin poikue.
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.