• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina nro 7.

Aloittaja Essi, 19.11.09 - klo:16:29

« edellinen - seuraava »

Möfö

#135
Pitääkö tässä nyt sitten lähteä eläinlääkäriin. Eli kun oon huomannu että Väinöllä on ensinnäkin silmät alkaneet rähmimään ja niitä olenkin aina aamuin ja illoin putsannut keitetyllä ja jäähdetyllä vedellä (silmät olivat kerran ihan kiinni rähmästä). Nyt sitten oon huomannu että ruoka ei meinaa mennä alas, jätti jopa lempparinsa pähkinän syömättä vaikka se siinä tiiliskivellä oli. Jotenkin vähän niinkuin näykki sitä ja monesti kävi sitä nuuhkimassa mutta lopulta se sitten jäi siihen. Laitoin sitten lisää siemensekotusta mitä ennen aina ensimmäisenä tultiin syömään ne parhaat mutta nyt taas sellasta pientä näykkimistä ja nuuhkuttamista ja se loppui siihen. Laitoinkin nyt jotain mössöjä kuten muussattua banskua ja pilttiä. Niitä on vähän nuoleskeltu mutta yli puolet on vielä kupissa.

Toivon todella että täällä meiän paikkakunnalla olis edes yksi osaava eläinlääkäri...
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho  
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]

Lisette

#136
Lainaus käyttäjältä: "feliX."En vielä tiedä, mutta valkoinen ja normaali laikukas (?) on mun lempparit. Ja toi mustakin on ihana. Äiti varmaan soittaa sinne ja kysyy että onko mitkä vielä vapaana ...

Hitsit... niitä ei kuulemma aiota antaa lapsiperheisiin. 8( Ja jo 3 oli kuollut. No, kai meille se hamsu joskus tulee vielä :/
[size=85]ex-feliX.[/size]

Olive

#137
Täh, miksei lapsiperheisiin?
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Lisette

#138
En mä tiedä. Kai siks että ne oli huostaanotettuja ? Tai sitten ne ei ollut kauheen mukavia yksilöitä ? En tiedä.
[size=85]ex-feliX.[/size]

Wiivi

#139
Harmi feliX. ):
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

Hamsufani97

#140
Lainaus käyttäjältä: "feliX."En mä tiedä. Kai siks että ne oli huostaanotettuja ? Tai sitten ne ei ollut kauheen mukavia yksilöitä ? En tiedä.

Voi : ( Aika tyhmää ku niitä ei anneta lapsiperheisiin. Mutta kyllä sä jostain vielä hamsun löydät!

Wiivi

#141
Niin. Eiköhän jostain vielä sopiva yksilö löydy  :peukku:
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

lapanen

#142
Eilen käväsin faunattares ostelees syömistä Napille ja marsuille, ni kaks tyyppii, luultavast vanhemmat, ostivat varmaa joululahjaks lapsillee hamsun... Eivät kyllä tainneet pahemmin tietää hoidosta mitään, kun pesävanua ostivat... Kans kun joskus kuukausi sitten kävin samassa kaupassa niin sellaiset 6-9 vuotiaat lapset kinusivat itselleen hamsua, ja äiti taisi sellaisen ostaakin. Kyllä ihan surettaa että eläinkaupassa ei yhtään välitetä minne eläimet joutuvat  :(

Wiivi

#143
Samaa mieltä  :)
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

Essi

#144
Ei musta eläinkauppaan ees kuulu eläimet:o! Vaan ruuat ym..

lapanen

#145
Olen ollut kyseisessä kaupassa TET-harjoittelussa keväällä, ja kun näin eläinten olotilat takahuoneessa niin meinasi kyllä itku tulla... Molemmat hamsuni on ostettu sieltä (Nappi ja Rocky R.I.P.), kun luulin että kauppa olisi hyvä paikka, seuraavat hamsuni ostan ehdottomasti kasvattajalta

Wiivi

#146
Meidän läheisessä eläinkaupassa hamstereilla ja muillakin eläimillä näyttää olevan hyvät oltavat :)
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

GaneshaX

#147
Lainaus käyttäjältä: "feliX."Kai siks että ne oli huostaanotettuja ? Tai sitten ne ei ollut kauheen mukavia yksilöitä ?

öö... siis hä?  :pihalla:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

wiidii

#148
Näistä hamstereista siis puhutaan, joten en hirveästi ihmettele vaikkeivat lapsiperheisiin annakaan. Hintakin on noin muodollinen, että saattavat pelätä että menevät vain lapsen leluksi.  :S
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Marla

#149
^ Juurikin niin. Tuskin ovat niin huonoluonteisia, ettei lapsiperheille voisi myydä.

Tuo eläinkaupoissa harmittaakin eniten, että eivät kovin tarkkaan tunnu katsovan, minne hamsun myyvät - kunhan saavat myytyä - vaikka muuten paikka olisikin ihan kiva. Kasvattajilla kumminkin on yleensä erilainen asenne siihen, mutta noissa eläinkaupoissahan ne eläimet ovat suurimmaksi osaksi vain läpikulkumatkalla. Ja kun siinä se bisnes on se pääasia, toisin kuin jalostuksessa.