Viestit - marisa2007

Onnea teilla vauvojen johdosta! xD
no sehän voi olla esim.jos poikaset on syntyny kuolleena,niin emo on ne syönyt.Tai jos ne on sairaita ollut,niin emo monesti syö jyrsijälajeissa ne :( .Meillä gerbiilit sai joskus poikasia ja ne oli sairaita,niin emo tappoi ne.
Oli ekat poikaset mun gerbiileillä,joten en sen jälkeen enää tehnyt poikasia niille.
Kyllähän niitä muutenkin tulee joskus pienempiä määriä.
Ei se niin harvinaista oo.
Siis onko hamsu hommaillut saman hamsun kans aikasemmin?
Joo talvikoista puhun :D
Olin aika yllättynyt ku tuli 9 poikasta!
ajattelin että tulee n.7 kpl,mutta emo meni lopussa aivan kamalan kokoiseksi,joten ei ihme että poikasia tuli niin monta. ;)
ootko muuten teettäny monetki poikaset samalla emolla,ku toi yks tuntuu aika pieneltä määrältä?
mulle sanottiin että mega iso poikue meillä.
eilen huomasin surukseni,että yks poikanen oli kuollu :(
oli ilmeisesti emon nisän mukana tullu pois pesästä ja paleltunu.
no onhan noita vielä 8 kpl.
jouduin vaihtamaan terraarioon ne eilen,ku emo lähti kantaan poikasia kaltereita pitkin ylös koko ajan.
sain yötä päivää olla vahtimassa vieressä.
siis mitä lasten hoidolta ehdin. :roll:
Ja emon vatsassa ei tunnu enää "möykkyjä" ja voi todella hyvin muutenkin :)
Olen seurannu tilannetta koko päivän.
Emo on kyllä todella pirteä ja hoitaa poikasia hyvin.
Koko ajan vie lisää pesä tarvikkeita sinne pesään ja syö hyvin,joten en usko että emolla mitään hätää sinänsä on,mutta tarvii odottaa nyt ja seurata vaan tilannetta.Aika iso poikue talvikolle toi 9 poikasta :) .
Toivotaan nyt että emo jaksaa hoitaa kunnolla loppuun asti.
Peukut pystyyn vaan ja odottelemaan.
Niskasta emolta on lähtenyt karvat pois.Se on ihan normaalia ilmeisesti hamstereillakin.
Mulla oli joskus gerbiileitä,jotka teki poikasia,mutta ei sillä emolla tuntunu maha tollaselta.
Ehkä oon vaan turhaan huolissaan,mutta eiköhän seki siitä selviä,kun antaa päivän tai pari kulua.Jos ei muutu miksikään,niin vien kyllä lääkäriin.
En halua,että mitään pääsee tapahtumaan. :shock:
Heippa!
Meille syntyi viime yönä 9 talvikkovaavia  :lov
Ollaan niitä jo tässä odoteltukkin.
Mulla hamsut tunnistaa mut jo niin hyvin,että pesään saan kyllä mennä katsomaan ilman ongelmia.
Aivan ihania pieniä vaaleanpunaisia palleroita.
Mulla on ollu kaikenlaisia jyrsijöitä jo yli 20 vuotta,mutta ekat hamsun poikaset teetin nyt.Täytyy toivoa,että kaikki menee hyvin,kun muutaman kerran jo nisien mukana tullu pesästä ulos muutama vaavi.
Onneksi oon huomannu nopeasti,ettei vaan ala paleltamaan.
Kyllä tuli emolle iso maha,kun katsoin sitä ennen synnytystä.'jotenkin vaan sellanen olo,että siellä ois vieläki poikasia,ku tuntuu niin oudon "muhkuraiselta" eikä ennen oo siltä tuntunut :pihalla: