Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - hipsu123

Moikka! Anteeksi kun aloitan näin lyhyellä aikavälillä jo uuden keskustelun. Mutta olen ostamassa syyrialaista hamsteria. En osaa millään päättää otanko tytön vai pojan. Olen kuullut että tytöt voi haista ja olla ärhäkämpiä. Ja pojista olen kuullut että ovat rennompia mutta niiden hajurauhasia täytyy puhdistaa. Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta syyrialaisista, minulla on ollut vain kääpiöhamstereita kumpaakin sukupuolta. Osaisiko joku sanoa kumpi sukupuoli sopii syyrialaisissa minulle kun kuitenkin paljon hamstereiden kanssa puuhaan ja minulle on tärkeää että hamsterit ovat käsikesyjä ja kilttejä. En osaa ollenkaan päättää sukupuolta enkä nimeä. Ajattelin että hamsu voisi olla Viola tai Nasu. Sopiiko teidän mielestä Nasu tytölle vai pojalle? Ja nimeäisittekö hamsterinne mielummin Violaksi vai Nasuksi? :)
Jos teillä on elämäntilanne sellainen ettei hamsua pysty hautaamaan sen kuoleman jälkeen, niin miten te "hävitätte" sen? Olen kuullut että jotkut vain vievät kuolleen hamsterinsa johonkin metsään ja laskevat esimerkiksi puun juurelle, niin sillätavalla hamsu pääsee takaisin luonnonkiertokulkuun. Ja yks minun tuttava antoi hamsterinsa käärmeen ruoaksi. Jokaisella on omat tapansa. Itse tietenkin mieluiten hautaisin hamsterini, mutta minulla ei ole paikkaa jonne haudata sillä olemme piakkoin muuttamassa, niin sehän tarkoittaisi sitä että hamsteri jää tänne. Olen itse ajatellut että tuhkaisin oman hamsterini, koska sitten se olisi aina mukana ja voisin joskus aikuisena sirotella sen johonkin kauniiseen paikkaan. Perhetutut sanoivat että hamsterin voi tuhkata myös kotona, jos sen laittaa pahvirasiaan ja jonkun pellin päälle ettei hamsun tuhkat sekoitu puihin. Mutta en oikein tiedä onko kauhean kaunista alkaa polttamaan omaa hamsteria kotona. Joten ehkä vien sen mielummin tuhkaamoon. Mitä te olette mieltä? Tosiaan siksi aloitin tämän palstan kun minun hamsterini lopetus on tässä parin päivän sisällä  :icon_cry:
Oon huomannut että tätäkin on luettu vaika kuinka monesti, mutta vain yksi vastasi. Onko niin ettei kukaan muu tiedä joka on lukenut tämän? Vai eikö kukaan vaan kehtaa/jaksa/ehdi vastata?  :icon_rolleyes:
Joo olen miettinyt kaikki riskit ja olen valmis siihen että naaras vaikka kuolee synnytykseen. Viestistäsi ymmärsin että hamsterit pitäisi yhdistää tappelusta huolimatta? Onko muka niin :)? Itse ajattelin yhdistää, ja jos tappelevat pahasti niin erotan ja kokeilen toisena iltana. Miltä kuulostaa? Tosiaan vähän olen huolissani jos tulisi paha tappelu, kun ovat kummatkin rakkaita. Mutta se on varmasti ihan luonnollista  :hauskaa:
Käsittääkseni pienet välien selvittelyt ovat yleisiä yhdistäessä hamstereita, mutta miun mielestä tuo oli ihan erilaista. Molemmat oli ihan vihaisia. Tosiaan tässä mietin vaan että kannattaako yrittää uudestaan enää? En nimittäin haluaisi että uros saa uudestaan turpaansa naaraalta, koska ensikerralla voi sattua pahemmin.
Anteeksi malttamattomuus mutta tietääkö kukaan?  :icon_smile:
Moi :) Aijon tehdä poikasia talvikoillani, ja äsken laitoin ne laatikkoon kahdestaan. Ensin ne nuuskivat, mutta sitten alkoi hirveä tappelu. En muista kumpi, mutta todennäköisesti se oli naaras joka kiljui. Minusta selvästi näytti siltä että naaras alkoi uhittelemaan ensin. Ne seisoivat takatassuillaan ja sähisivät. Sitten ne menivät palloksi keskenään ja kuului kauhea sähinä. Laitoin käden väliin, minulla oli tietysti rukkaset ja naaras tarttui niihin. Kaveri otti uroksen ja sekin oli ihan vauhkona. Laitettiin hetken päästä takaisin, ja sama tapahtui heti uudestaan mutta olivat entistä agressiivisempia. Taitaa jäädä vaan haaveeksi hamsterinpoikaset, kun nuo eivät tule toimeen. Vai onko tuollainen ihan normaalia välienselvittelyä? Kokeilisitteko te nyt samantien kolmatta kertaa, vai vasta seuraavana päivänä tai ettekö ollenkaan?  :icon_cry: Mietin että todennäköisesti naaraalla ei ollut kiimaa nyt, joten kokeilisin uudestaan esim. Huomenna jos se olisi suopeampi urokselle. En nimittäin vielä uskalla laittaa niitä samaan häkkiin, kun tappelevat niin paljon.