Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Sensei

Asuminen ja tarvikkeet / Vs: Virikkeet 2
18.07.12 - klo:18:52
^Kiitos kiitos.  :icon_cheesygrin:
Asuminen ja tarvikkeet / Vs: Virikkeet 2
18.07.12 - klo:15:05
Haulla en löytänyt mitään asiaan liittyen, joten kysyn nyt tässä: Onko kukaan laittanut hamsterilleen virikkeeksi mangrove juurakkoa? Ostin yhden kivan muotoisen kalikan akvaario-osastolta ja rupesin nyt miettimään, että kai se on ihan turvallista järsittävää, kun pesen ensin kunnolla?
^Talvikon pitäminen minidunassa rääkkäystä? Mitä siellä sitten saa pitää? (Ja ei, oma talvikkoni ei asu minidunassa. Yksi robo kylläkin.)

Itselläni ei ole hiukkaakaan kokemusta syyrialaisista, mutta mielestäni ihan liian pieni. Kääpiöhamsterille semmoseen mahtuu jo virikkeitäkin ihan hyvin ja kaivelu onnistuu. Tuli mieleen kans, niin kuin jo ehdotettiin, että voisit koittaa katsella käytettyjä isompia asumuksia tai esim. tehdä asumuksen itse esim. isosta muovilaatikosta jos saat jonkun aikuisen auttamaan. Täällä on ketjuja, joissa on keskustelua itsetehdyistä asumuksista ja sellaisia saa näköjään tosi pienelläkin rahalla tehtyä.
Mä en kauheen usein tutuille mainitse, että mulla on hamstereita, enkä varsinkaan niiden määrää. Kavereille ja perheelle ny tietenkin. Töissä kun jotai oon sattunu hamstereista puhumaan, niin heti melkein jokainen on olettanut, että ne on mun lasten lemmikkejä, vaikka asia ei niin olekaan.

Mutta juu, neljä roborovskia ja yksi talvikko meillä on nyt. Joku päivä tässä olin ystäväperheen kyydissä ja istuin kuskin takana. Pelkääjän paikalla oleva kaverini sanoi miehelleen, että tolla Senseillä on nyt jo viisi hamsteria. Kaverin mies sääti peiliä ja katsoi sen kautta mua suoraan silmiin ja kysyi vakavana miksi?? :icon_cheesygrin: On jokaisen oma asia, kuinka monta lemmikkiä omistaa ja mitä lajia ne on, kunhan hoitaa niistä jokaisen kunnolla.
Tohon Multyyn tehdään ainakin muovisia tasoja. Jos ostaa Duna Multyn tarvikkeineen, niin se taso tulee mukana. Lemmikkiliikkeissä voidaan myydä niitä myös erikseen tai sitten netistä voi tilata. Jos taas on nikkarointitaitoa ja halua, niin puusta varmaan voi askarrella hienoja tasoja. Itse tilasin netistä vaikka en muovisista jutuista ihan kauheesti tykkää. Hyvä puoli tossa tasossa on, että se on läpinäkyvä. Pystyy seuraamaan, että mitä hamsteri touhuaa sen alla.
Kuulun tähän sarjaan , jotka ei halua/uskalla edes laskea.  :icon_cheesygrin: Esim. mökkejä on tullut osteltua ihan liikaa, mutta niitä pystyy sitten vaihtelemaan ja eihän ne happane. Suunnittelen pitäväni hamstereita moooonta vuotta eli asumukset ja tarvikkeet periytyvät sitten seuraaville kun tästä kolmen porukasta aika jättää.

Eläinlääkäriin on vajaan vuoden aikana mennyt roboveljeksillä 80e + 65e. Ensin toiselta tuli poskipussi ulos ja se piti käydä asentamassa takaisin paikalleen. Onneksi ei tullut ulos toista kertaa, sitten se olisi pitänyt leikkauttaa kokonaan pois. Toinen veljeksistä taas kärsi vähän aikaa sitten iho-ongelmista, joiden syy ei 100% varmuudella selvinnyt, mutta on paranemaan päin Stronholdilla ja kuivikemerkin vaihdolla. (Uskon että oli saanut puruista jonkun hilsepunkin tms, mutta lääkäri ei halunnut tehdä raapekoetta noin pienelle.) Meni vähän OT...
Hamppukuiviketta vähän reilumman satsin.
Ei ole mielestäni ollenkaan toivoton yhdistelmä kunhan omistaja pitää huolen turvajärjestelyistä. Meillä talvikko ja kaksi roborovskia asuvat dunissa, joista ei karkailemaan pääse. Lisäksi kissamme ei osaa aukoa ovia ja pallerot ovat turvassa sen mulkoilulta sellaisessa huoneessa, johon kissalla ei ole asiaa.