Viestit - Rianda

Mulla hamsteri puri dunan pohjaan reiän ja karkasi..peitin reiän niin tuli ritilöiden välistä! (syrkki kyseessä) Mietin vain, onko se mahdollista kun ritilä 7mm.

Siksi laitoin tänne koska 3-4 vk syrkit karkaa emon perässä!
Olen ihmetellyt mikä väri kyseessä oikein on..
Kenties kelta-musta umborous tai creme umborous?
Mitä mieltä olette?
Millainen robo on lemmikkinä ?

Kuinka usean laumana voi korkeintaan robot asustaa ?
Tulevatko koskaan niin käsykesyiksi kuin esim. talvikot tulee ?
Onko poikasilla paljon kysyntää ?

Niin ja jos 2 naarasta asuu samassa, jos sen toisen naaraan ottaa pois ja astuttas sen - pitääkö naaraan olla koko poikueen hoidon ajan eri boksissa kun se toinen naaras. Vai hoitaako se toinenkin naaras sen toiseen naaraan poikasia? Sekavaa tekstiä.
Huomioittehan..

Standardikuvio: Helmi

Tyypillisiä virheitä

• Epätasainen tikkaus.
Keltainen tai rusehtava väri päässä tai kaarilla.
• Tumma pohjaväri.

Eli kyse voi olla värivirheestä, mutta jos eläinkaupasta ja jostain tukusta tullut - luulisinpa että hybridi, ja aika varmastikkin on!
Hybridejähän siis EI saa käyttää jalostukseen, et voi tietää onko se hybridi..mutta toisaalta vain "paperitalvikkoja" saa jalostaa.
Mut meillä tosta lk normaali x pk musta vn tuli:

creme
creme vn
normaali umborous
normaali
musta
musta vn

Huom. Isä kantaa cremeä..mutta creme, periytyykö se mukamas dominoivasti ?

Tuo umborous ei mulle ihan valoisa merkitys ole mulle vielä näissä väreissä..eli onko se että tikkaus poskissa on tumma, muutenkin karvan tikkaus on tumma/punertava ja muutenkin pääosa on tummempi ?
Minkäs värisiä tulee jos on

lk normaali x pk musta vn

ja sitten

lk soopeli x pk musta vn

Luulis tosta soppe ja musta vn tulla hopeasoppea, mustaa jne?
Mitä tulee jos on lk creme vn ja pk musta vn yhdistetty ? Taulukolla on hankala laskeskella tota Babaa.
Poikaset tässä 7-8 vrk, nykyään 9-10 vrk.:)
Hmm. kannattaisko laittaa jokaiselle oma wc-mukaan ?
Minä olen käyttänyt apuna sitä taulukkoa..:) Hankalaa vain laskea jos on BaBa tai Baba.
Täällä ainakin mitä olen katsellut eläinkauppojen hintoja niin syrkit ja kääpiöt 20 e joissakin, joissakin kääpiöt 20 e ja syrkit 25e, yhdessä oli syrkki 30 e ja kääpiö 25e.
Itse pidän molemmilla sitä 20 euron hintaa.
Minä oon käyttäny sitä A- B- C- järjestelmää.:)
Olis kiva kokeilla joskus teemojakin, mutta enpä lähde sotkemaan..
Joten teemat jääköön sinne asti, kunnes aakkoset päättyy.
Meiltä löytyy 6 kpl 3 vrk ikäisiä talvikko naperoita, sekä 8-9 vrk ikäisiä syrkki naperoita. :)
Jotkut kasvattajat sanoo, ettei alle 6 kk syrkki naaraalla saa teetättää poikuetta, koska ennen 6 kk ikää ei tiedä ilmeneekö knikki. Minä olen ainakin astuttanut 4-5kk ikäisenä, tietysti tarkkailen/tiedustelen löytyykö suvusta knikillisiä ja tunnustelen naaraan hännän.