Viestit - pingviini

Meillä on tällainen häkki uudella asukilla. Hieman jotain puujuttua on vielä tarkoitus lisäillä tuonne.

//http://aijaa.com/v.php?i=007027538183.jpg
joo siinä tosiaan oli niitä väreihin perustuvia luonteenpiirteitä, joita itsekin ihmettelin, en ollut ennen kuullut että väri vaikuttaisi luonteeseen. siinä sanotaan mm. että:
-valkokirjokilpikonnahamsuja pidetään tavallista aggressiivisempina ja huonommin ihmisiin tottuvina
-mustasilmäinen valkoinen on melko sopuisa ja helppohoitoinen
-satiini ei lisäänny helposti
-pitkäkarvaisia pidetään hyväntahtoisina ja rauhallisina
-aloittelevalle harrastajalle sopii parhaiten luonnonväriset hamsterit, jotka ovat melko helppohoitoisia ja tottuvat nopeasti ihmisiin.

Onko noin??
Luin kirjan "Hamsterit", kirjoittajana Peter Fritzsche ja jäin kummaksumaan hänen käsitystään hamstereista. Alla lauseita tuosta kirjasta:

-hamsterit ovat yksineläjiä eivätkä nauti seurasta.  ne eivät pidä siitä, että ne otetaan käteen ja ne kärsivät helposti stressistä.
-hamsterit eivät ole helliteltäviä eläimiä eivätkä sen vuoksi sovi pikkulapsille.
-hamsterin saa päästää jaloittelemaan vapaana vain sisällä huoneessa ja sielläkin mieluiten sille valmistetulla seikkailuradalla. hamsterin pitäisi päästä sinne omin voimin häkin avatusta ovesta, siinä auttaa pieni luiska tai tikapuut.

-hamsteri sopii sinulle jos:
haluaisin katseltavan eläimen, en mitään "pehmolelua"
hyväksyn sen, ettei hamsterini ole seurallinen.
tiedän etteivät hamsterit pidä siitä että ne otetaan käteen.

Näistä saisi sellaisen käsityksen että hamsterin pitäisi antaa elellä rauhassa omaa elämäänsä käsitellen sitä mahdollisimman vähän jotta se ei stressaannu ja vain seurailla sen eloa kauempaa. Samaa mieltä?
Kiitos vastauksesta! Onpa mukava kuulla että olin oikein päätellyt tuon värin. :) Lapsena ja nuorena minulla oli noita hamsuja useita ja nyt hankin tuon yksilön vuosien tauon jälkeen. :)
Onko tämä meidän uusi tulokas musta laikukas?

[/url][/img]