Viestit - lpj

Äääää, en jaksa odottaa että ne poikaset tulis jo pesästään ulos.  :lov
Eilen katoin sinne, ja kaikki näytti tosi tummilta. Voiskohan kaikkien väri olla mustavalkonnen, vai muuttuuko se vielä paljonkin. Poikaset on nyt 5pv ikäsiä.
Moonan poikaset on aivan terveitä pikku naperoita. Kovasti inisee välillä kilpaa.  :lov

minkäs ikäsinä ne lähtee jo taapertamaan?  :D
Lainaus käyttäjältä: "Mimmi"kiitos EmmaTi

Huomenna poikaset on viikon niin saan laitettua kuvia tuonne :)
Meidän mamma haluaa vissiin jo muutaki kuin hoitaa poikasia, aina kun meen ruokkiin niin kiipeää ulos dunasta :D

Taapertaako ne jo siellä sokeina, vai miten ne käyttäytyy? :P
Jes jes, meidän Moonasyrkille synty sunnuntaiyönä hamsuvauvoja!
Pitkän yrityksen ja melkeinpä luovutuksen jälkeen tuli tämmöne ylläripylläri.  :lov

Laskeskelin että niitä olis ollut n. 6, en oo vieläkään ihan varma kun niin sekaisin olin onnesta. :D

Toivottavasti kaikki nyt sujuu hyvin. Terveiltä ja hyväkokoisilta ne näyttivät!
Onko se isokin virhe, kun hopeanharmaalla uroksellani on ruskeita karvoja selässä, niin että erottuu ihan selvästi?
Lainaus käyttäjältä: "Mimmi"sain laskettua ainaki 8, voi olla enemmänki  :lov  säikähdin kun näin vähän verta mutta varmaan kuuluu asiaan kun on synnyttänyt :) voi itku meillä on ihania vauvoja

Herranjumala, mä oon kateellinen sulle! KAuan sulla meni poikasten saantiin?
Mä en oo vieläkään saanut tulosta, vaikka oon varmaan kuukauden yrittänyt.  :(

Muuten, kuinka paljon naaraan paino nousee koko tiineyden ajalla suunnilleen?
Meinaan, että tuo mun Moona on melkoisesti kasvanut.

Esimerkiks just tänään punnitsin, että se oli 164 grammaa, ja eilen illalla se oli sitten 157 grammaa...

Että onko tossa mitään vaikutuksia, tms?

edit: yhdistetty peräkkäiset viestit//Ninde
Mitä ne vkkk:t, yms tarkottaa?  :c8
Ja en tiiä ees tota vn-juttua..  :shock:  :huh  :P
1. Tiineys-yritys; Ei tulosta.
2. Yritys: Ei vielä tiietä, mutta maha on mielestäni jonkinverran isompi kuin ennen. Syrkkinakerot pitäs syntyä ma-ti, jos kaikki nyt menee hyvin.

Jos niitä ei tule, niin en yritä enää :P
Mun Moona ja Hermanni -syyrialaispojat voivat oikeen hyvin.  :lov
Mutta Hermanni ei taida olla selvillä jäljillä sen nukkumisrytmistä, heräilee nimittäin melkeinpä aina joskus viiden-seittemän aikaan, vaikka Moona herää vasta kahdeksan jälkeeen riehumaan.. Että siis tuon Hermannin unirytmi on vähän sekaisin..

Ostin sen yhdestä hirveästä paikasta, ja kasvattaja väitti että se olis 4kk... Mutta ei se siltä oikein vaikuttanut.

No mutta, ei se mitään, poika on tosi ihana!! Kiun myös Moonakin! :sydan
Voee että, siellä on niin lutusia vaaveja  :lov

Meiltä pitäs löytyy seuraavan viikon aikana pari korvaparia lisää.. :oops:
Lainaus käyttäjältä: "Nape"Eilen Linda (hulttioäiti :mrgreen: ) tekiki temput, ku otettiin poikaset boksiin lähmimistä varten, niin Linda sillä välin kaatoi pahvisen pesämökkinsä ja karkas terrasta sen avulla. Luojan kiitos sille ei käyny mitään, kun tuli alas sieltä, terra kun ei ole lattiatasossa vaan jalustan päällä. Ihmettelin, että missä se Linda oikeen on, kun terra näyttää autiolta niin Penahan sen bongas sit tv-tason alta kuljeskelemassa. Vähän aikaa se viiletti tukkaputkella menemään, mutta boksin sitte laitoin kyljelleen ja pähkinöitä siihen niin johan astui suoraan ansaan ja sain mamman palautettua kotiinsa. Tietääpähän tästä lähtien laittaa terran katon paikoilleen, kun jättää Lindan terraan.

^^Hui :shock:  Teillä kävi hyvä tsäkä.
Mun hamsunaaras eilen sai sen ritilän auki, kun lukot ei ollu laitettu paikoilleen.. Sit mun isi vaan mun huoneest huutaa että: ''Onks Moona vapaana?''. Sit mä mietin tääl olkkaris sillei, et mitä ihmettä, ei sen nyt pitäs olla vapaa. Sit mä älyyn vasta, että voi helvetti ja ryntään mun huoneeseen.

Mut onneks Moona oli Hermannin häkin päällä koko aika. Jos Hermannia ei olis ollut, niin ei enää Moonaakaan... Mullakin kävi hyvä tuuri.  :lov
Voi että, mä en oo kovinkaan miettinyt tulevien poikasten nimiä, kun ei sitä osaa ''keksiä''  :c8 . Ja tiettyhän se riippuu myös siitä, minkälaisia luonteeltaan ja väriltään muksut sittten ovat.

Eli nyt ei vielä ole sitten mikään kiire sen asian kanssa, mutta voisin jo vähän enemmän miettiä vaihtoehtoja valmiiksi, jotta se helpottaisi asiaa.
Hei muuten, eihän oo vielä liian myöhästä, jos hamsterinaaras parittelee 8kuukautisena?
Lainaus käyttäjältä: "Mimmi"olitko yhtään seurannu et voisko naaraalla olla kiimaa?
Itseasiassa sen huomasi melkeinpä heti.. Edellisenä päivänä naaras oli torjunut uroksen äkkinäisesti, ja sitten seuraavana päivänä antoi paritella.  :D

Mutta en mä varmaan osaa sillein katsoa, että ''ahaa, nyt tolla on kiima'', niin voi antaa niiden hamstereiden tavata joka päivä, kunnes ne parittelevat. Jos sitä siis haluat.  :)
Mulla se meni niinkin helposti, että annoin hamsterinaaraan- ja uroksen olla mun sängyllä vapaana, sitte se uros alko kiinnostuu naaraasta ja nuolee sen peppua, ja naaraan peppu nousi kuin antennina pystyyn.  XD

Ja sitten siinä meni pari minuuttia/sekuntia, niin ne alko parittelemaan.  :D