Viestit - Silkkiyrtti

Hamsterit on tunnetusti kovia karkailemaan, onko ikinä tapahtunut mitään hauskaa, jännittävää tai muuten vaan jotain poikkeavaa? Onko esimerkiksi jyrsitty seinän sisuksia tai mitä kaikkea sinä olet joutunut tekemään maanitellaksesi omaa nuppustasi takaisin? Onko joku ylitsepääsemätön herkku jota hamsuset eivät osaa vastustaa karkumatkoillaan? Mikä on unohtumattomin karkureissu ja kauanko hamsu on ollut pisimpään piilossa?

Itselläni tuli mieleen muutama tapaus, jokunen vuosi sitten kääpiöhamsuni oli karannut ja se oli ollut vipeltämässä jo useamman päivän jossakin kodinhoitohuoneen uumenissa. Olimme yrittäneet metsästää hamsteria mm. ruuan ja muiden herkkujen avulla turhaan. Yhtenä yönä sain herätyksen isältäni joka oli lähdössä yövuoroon.. isäni oli saanut shokkihoidon löytäessään hamsterin vipeltämässä vessassa keskellä yötä  xD . Isäni ei tietystikään oikein tiedä miten suhtautua hamstereihin, saatikaan uskalla koskea niihin! Hän oli sitten kekseliäisyydessään hakenut mukin ja jättänyt hamsterin mukin alle siksi aikaa kun kävi herättämässä minut. xD Kaikki meni loppujen lopuksi siis hyvin.

Toinen tapahtui jo edesmenneelleni syyrialaiselle, jonka olin antanut usein vipeltää vapaana huoneessani. Luulin että olin tarkastanut huoneen kaikki nurkat ja sen piti olla hamsteriturvallinen. Huoneeni nurkassa oli kuitenki kolo seinässä, aivan vaatekaapin alapuolella, mistä en ollut tietoinen. Syrkkini oli tietysti mennyt sinne kolon perälle, eikä ollut aikomustakaan tulla sieltä pois, itse en saanut edes kättäni koloon. Paniikissa repäisin palan tuollaista listaakin irti  :mrgreen: . Koitin maanitella ja istuin kolon edessä vaikka kuinka kauan höpöttäen ja tuoden mitä erilaisimpia herkkuja, että se tulisi sieltä pois. Pelkäsin että hamsteri olisi päässyt jotenkin seinän sisälle, ja sieltä sitä ei enää saataisiin. Lopuksi keksin hakea jotain todella tuoksuvaa ruokaa, kävin hakemassa kinkun palasen, ja puhaltelin kinkun hajua kolon perälle  xD  xD ... Uskokaa tai älkää, mutta se toimi....  xD
Nykyään kolo on tukittu.