Viestit - Haikeri

Kiitoksia kovasti :).

Tiesinkin kyllä jo entuudestaan tuon, että emää ja poikasia ei saa häiritä ja muutenkin on tullut selailtua hamsterien raskautta käsitteleviä pätkiä netistä, mutta en mistään ollut saanut tietoa siitä, että mistä tunnistaa, että josko hamsuneito on paksuna.

Mutta kiitos vielä kerran :).
Näin aluksi kerron, että minulla ei ole hajuakaan mistä pitäisi kysyä, joten tulin sitten tänne. En tiedä, että onko kyseessä oikea kategoria, mutta toivottavasti saan ainakin ystävämielisiä vastauksia.

Joten, asian laita on nyt niin, että hamsterini Napoleon (joka on siis campbelli ja tyttö) pääsi karkaamaan boksistaan Noebbelsin (joka on sitten taas campbelli ja poika) boksiin ja tytön aikaisemmasta käytöksestä päätellen sillä oli sinäpäivänä kiima. Löysin Napoleonin Noebbelsin vierestä nukkumasta viikko sitten ja epäilin, josko jotain olisi sinä yönä tapahtunut. Ja kaikille nyt jo tässä vaiheessa tiedoksi, Nöblä ja Napoleon ovat kummatkin hyväluontoisia, tulleet ennenkin toistensa kanssa toimeen ja tarkistin vielä aamupäivällä - siis silloin kun löysin ne vierekkäin nukkumasta Nöblän boksista -, että kummallakaan ei ollut tappeluhaavoja. Vieläkään en ole mitään normaalista poikkeavaa löytänyt, joten uskon, että Napoleon ja Nöblä eivät tapelleet.

Joten... en tiedä, että pitäisikö minun nyt olla kovin huolissani Napoleonin tilanteesta: itse kun en ole koko ikäni aikana hankkinut yhtäkään poikuetta hamstereillani, enkä oikein tiedä miten niitä pitäisi hoitaa JOS niitä on tullakseen.

Ja tämän viestin alkuperäinen kysymys oli se, että mistä minä tunnistan, että onko Napoleon paksuna? Pitäisikö jo nyt olla maha pyöreämpi ja käytöksessä jotain "hei! minä rakennan pesää ja synnytän 30 vahinkopoikasta!"-meininkiä, vai tuleeko vauvamasu ja äidinvaistot vasta viimeisillä päivillä?