Viestit - Ashling

Oi oi, juuri tuollaisesta lippispäisestä ja/tai laikukkaasta haaveilen :). Jään siis odottamaan Saanan poikueiden mahdollisia myynti-ilmoituksia... :D
Kasvatus ja genetiikka / Re: Hammasvioista
22.01.10 - klo:15:36
Meillä kolmesta talvikosta kaksi oli hammasvikaisia. Toinen safiiri poika eläinkaupasta ja toinen helmiäisnormaali poika kasvattajalta. Kummankin hampaat alkoivat kasvaa hallitsemattomasti noin 1v - 1v 3kk iässä. Eläinlääkäri näytti minulle kuinka niitä leikataan ja tämän jälkeen sain leikata päivittäin. Siis se kasvuvauhti oli aivan järjetön! Kuolakin vaan valui pitkin kaulaa. Niinpä kumpikin lopetettiin, ensimmäistä seurasimme vähän kauemmin mutta toisen kohdalla päätös tehtiin nopeammin kun tapaus kerran oli identtinen.

Kolmas talvikkomme oli helmiäisnormaali tyttö (eri) kasvattajalta, superpieni (paino aikuisena 24 g) ja aivan mahdoton hyperaktiivinen apina. Se tyttö elikin sitten reilusti päälle 2,5 vuotta eikä ollut koskaan sairas.

Nyt haluaisin taas talvikkopojan, mutta suoraan sanoen pelottaa, että joku aamu mökistä kömpiikin kuolaava ja nälkäinen hamsteriparka. Mutta kaipa meillä sitten vain on ollut todella huono tuuri, jos ei hammasongelmat kerta niin yleisiä ole?