Viestit - Hanski

www.hotels.com
Esim. tuolta voipi etsiä hotelleja ja vertailla hintoja.
Oon iloinen, että roboni ovat alkaneet kesyyntyä hyvin! Frans on hieman ujo vielä, mutta Magnus istuskelee kädellä jonkin aikaa, kunhan saa kiinni  xD . Saa käyttää kyllä hieman luovuutta, ettei tule tarpeetonta jahtaamisen tunnetta hamsulle.
Itselläni on vain roborovskeja, mutta poikaystävälläni on talvikkoja.

Roborovskeja ei välttämättä suositella ensimmäiseksi hamsteriksi, ja myönnän niiden olevan aluksi hieman "hankalia", sillä ne ovat todella vikkeliä. Kärsivällisyydellä olen kuitenkin onnistunut saamaan toisen pysymään kädellä melko hyvin, toinen on vielä arempi. Robojen kanssa pitää vain keksiä keinot, esim. nostaa siivouksen ajaksi puuhaboksiin vessapaperirullan tai kuljetusboksin kannen avulla, jos kiinnisaaminen on vaikeaa. Roboissa ihanaa on kuitenkin juuri se vilkkaus, niiden elämää on hauska seurata ja itsestäni on mukavaa, että niitä voi pitää parettain :) .

Talvikot ovat oman kokemukseni mukaan helpommin kesyyntyviä ja rauhallisempia luonteeltaan. Ovat hurmaavia otuksia! :lov Jokainen hamsteri on kuitenkin yksilö, joten lajikohtaisiin luonnekuvauksiin ei kannata luottaa liian sokeasti. Esim. minun roboni kyllä maistelevat sormia silloin tällöin, vaikka robot eivät yleensä pure.

En ole todellakaan mikään asiantuntija, nämä ovat vain omia kokemuksia ja mielipiteitäni. Robo ensimmäisenä hamsterilajina on toiminut minulla hyvin :) .
Siivoan dunan kerran viikossa, aikaa menee puolisen tuntia, en ole aikaa ottanut^^

-pesen koko dunan
-vaihdan purut
-vaihdan järjestystä, uusia pahvilootia yms. vanhojen tilalle
-uusi vessa (pahvinen, vaihdan viikottain)
Mun pojat nukkuu suurimmaksi osaksi tason alla, kiva suojaisa paikka, koska se on "auki" vain yhdestä kohtaa. Lappeelleen käännetty kukkaruukku ja pahvilaatikkokin löytyy, mutta niissä yleensä vaan temmelletään (pahvilaatikkoon on liitetty putki, poikien suosikki"lelu").
Mun robopojat on aika villejä, ja vaativat vielä paljon työtä ennen kuin kesyyntyvät. Kun laitan käden dunaan, he yleensä tulevat haistelemaan, ja istahtavatkin hetkeksi, mutta yrittäessä nostaa heitä he juoksevat tuhatta ja sataa pois.

Puuhaboksiin nostan pojat kuljetusboksin kannen avulla, laitan sen dunaan ja yksi kerrallaan hamsu kiipeää ihmettelemään, sitten vaan nopsasti nosto puuhaboksiin.

Tänään itse asiassa sain toisen pojan hetkeksi kädelle, hän kiipesi siihen puolivahingossa. Nopeasti kyllä hyppäs pois.

En ota mitään stressiä asiasta, hamsut on ostettu eläinkaupasta ja ovat jo neljä ja puoli kuukautta vanhoja (ostin heidät kaksi viikkoa sitten), joten eivät ehkä ole tottuneet käsittelyyn juurikaan. Hiljaa hyvä tulee.
Lainaus käyttäjältä: "PetoSiru"Hanski: Minkä merkkinen duna toi on? En muista tollasta nähneeni.Kiva sisustus sun roboilla. :)

Kiitos :) Duna on Savic Rody. Mukana tulee juomapullo (alkoi kyllä vuotaa heti, ostin uuden), ruokakippo, taso ja juoksupyörä, toki myydään ilman tavaroitakin.
Kiitos kommenteista :) Juomapullokiinnitys ei ole hassumpi, kiva ettei tarvitse mitään kiinnityshärpäkkeitä erikseen laittaa. Löysin eläinkaupasta pitkän sillan ja päätin lapsosille sellaisen ostaa, kivannäköinen ja kätsy :).

Syöntipuuhissa :D

Tässä mun robopoikien kämppä,just siivosin ja vaihtelin virikkeitä. Tosta pahviloodasta josta menee putki ulos (tehty kokismukista :D) tuntuu tykkäävän ^^ Kuvassa ei näe kauheen hyvin, mutta ton vihreen tason alle pääsee ja siellä pojat vetää sikeitä yleensä :).Olin hieman epävarma muovisesta tasosta, mutta ei oo kyllä yhtään järsitty onneksi.
Näin eläinkaupassa myytävän Savic Hamster toilet -kuiviketta, näyttää tältä //http://rongeurboutik.com/images/1914.jpg. Sanotaan olevan myrkytöntä ainetta (bentonite) ja sopivan hiirille, kääpiölle, syrkeille ja gerbiileille. Voiko tällaisia käyttää vai onko parempi laittaa puupellettiä?
Maanantaina sain kaksi robopoikaa :) Vilkkaita ovat ja alkavat pikkuhiljaa tottua minuun, välillä tulevat kädelle istumaan kun laittaa käden dunaan,jee :)
Kävelin tänään Tampereen Noksopin mainoskyltin ohi Hämeenkadulla, ja aattelin poiketa kattomassa valikoimaa, mutta en löytäny koko paikkaa  :huh . Oonko sokea, tiedän että se pitäis olla siinä Hallituskadulla/City-Käytävässä, mutta en vaan löytäny koko paikkaa  :oops:

Ostin roboni Koskarin Faunattaresta, henkilökunta oli ainakin ystävällistä ja vastaili kysymyksiin. Myyjä mainitsi, että yksi robopoika oli satuttanut jalkansa, joten he mielellään tarkkailisivat häntä eivätkä myisi vielä, mielestäni reilua mainita siitä :). Otin sitten kaksi poikaa toisesta terrasta. Valikoimaa en sinänsä tutkaillu, koska mulla oli jo tarvikkeet.

Mustissa&Mirrissä kävin ostamassa uuden juomapullon, wc-laatikkoa varten kuiviketta ja kylpyhiekkaa, mukava myyjä sielläkin :).

EDIT. Löysin Noksopin :D Kiitos vinkistä.