Viestit - Tinttiys

Olen harkinnut hamsterin (todennäköisesti syrkin) hankintaa, ja olen yrittänyt etukäteen ottaa mahdollisimman paljon selvää asioista. Yksi epäselväksi jäänyt asia on ns. orgaanisten pesä"vanujen" käyttö, josta nimim. Hamikin kysyi. Jospa toisesta samaa aihetta koskevasta kysymyksestä joku asiasta tietävä vastaisi. :)

Eli onko puuvillatähkien puuvilla (kuva sivulla //http://www.unelmalemmikit.net/kauppa/product_details.php?p=696) pesätarpeena yhtä vaarallista kuin synteettinen pesävanu? Muodostuuko siitä ns. säikeitä samalla tavalla kuin synteettisestä materiaalista?

Paikkakuntani Faunattaren hamstereilla oli noita puuvillatähkiä terroissaan, mutta terran ulkopuolelta käsin oli vaikea tehdä arviota ja jäin aihetta miettimään. Luonnonmateriaalina lienee ainakin sulavaa, enemmän mietitytti tuo mahdollinen esim. jalan ympärille kiertyminen.