Viestit - Guinea

Minun kahdella robollani on nyt terraario (60x27). Se on kovin pieni, ainakin minun mielestäni. Onko iso muovilaatikko sopiva asumus? Nimittäin halvemmalla saa vaikka kuinka ison asumuksen roboille, kuin että ostaisin pienen asumuksen eläinkaupasta jonka hinta on 80-90 euroa. Mutta onko siis iso muovilaatikko johon laitan ritiläkannen sopiva asumus?
Mun mielestä miniduna on ihan sopivankokoinen asumus kääpiölle. Jos hamstereitakin on enemmän kuin yksi niin ei jokaista voi pitää huoneen kokoisessa häkissä. Useat täällä on ihan suuruudenhulluja. Kyllä hamsteri pärjää minidunassa hyvin.
Olin halunnut vuosia hamsteria mutta kuitenkin ostettiin marsuja koska ne elävät pitempään. Kuitenkin vuosi sitten halusin talvikon. Lopulta ne suostuivat sillä ehdolla että ostan itse rahoillani hamsterin ja tarvikkeet. Rahalla jonka saisin kun tekisin kotitöitä. Keräsin rahaa ja sain vihdoin hamsterin :)
Jos poikueet nimeää aakkos järjestyksessä A-poikue, B-poikue... Niin alkaako uudet aakkoset vuoden alussa vai jatkuuko samat aakkoset silloinkin?

Tyhmä kysymys, mutta kysyn silti :D
Olisin kiinnostunut aloittamaan pienimuotoista kasvatusta, tietenkin vanhempien luvalla. Olen 13 vuotias, liian nuori? Eläimillä on oma huone joten dunia mahtuisi paljon huoneeseen. Ei siis sen takia että ovat söpöjä ja pieniä. En tietenkään millään eläinkaupan paperittomilla hamstereilla poikasia teettäisi.
Tuonne dunaan saisi helposti lisätilaa. Koppi voisi olla vähän pienepi mutta ei liian pieni. Kannattaa ostaa puinen juoksupyörä se on sopivan kokoinen syrkille ja vie vähemmän tilaa.
Onko 60x30 kokoinen terraario/akvaario sopivan kokoinen asumus kahdelle robolle?