Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Tehanu

Lainaus käyttäjältä: "zihu"Minä olen vuosimallia -75 ja ensimmäistä hamsteria hankkimassa. :) Lapsia on hyvä käyttää "tekosyynä", ja vähän niinkuin yhteiseksi lemmikiksi se tuleekin (koiramme lisäksi). :)
Tuo kuulostaa näin toisesta näkökulmasta kovin tutulta - kun olin 7 v., äitini osti "minulle" hamsterin : D
No joo, se oli silloin kyllä ihan koko perheen hamsu, sillä se on ollut meidän perheelle alusta asti selvää, että vastuuta otuksesta ei voi vierittää kokonaan seitsenvuotiaalle tytölle.

Nyt olen 15, hamstereita meillä on ollut seitsemän, tällä hetkellä yksi, ja kyllä minä ajattelin niitä vielä jatkossakin pitää, en vielä tiedä kuinka paljon ja missä iässä... Jos en, se on sitten luultavasti enemmän tai vähemmän minusta riippumaton syy. Olen samaa mieltä monien tänne kirjoittaneiden kanssa siitä, että ei voi olla liian vanha hamsterin omistajaksi. Liian nuori voi minusta olla, jos vastuu on yksin lapsella, minäkin olisin ollut liian nuori, jos eka hamsuni(tai monet vielä seuraavatkin) olisi ollut kokonaan vastuullani, asiaa helpotti kovasti äiti, joka oli nuoruudessaan myös omistanut hamsusia^^
On se kummallista, että ne jyrsijät mielletään lasten lemmikeiksi, kun kissaa voi sitten pitää läpi elämän...

E// Okei, lisään vielä tuohon liian nuori -kohtaan, että toki jotkut lapset saattavat pitää hamsteristaan yksinkin parempaa huolta kuin taas jotkut aikuiset, kaikki ei ole iästä kiinni. Silti pienelle lapselle ei mielestäni saisi vierittää koko vastuuta^^
Hamsun synttärit eivät ole mikään huippuiso juttu minulle olleet, kun meillä on ollut monta sellaistakin hamsua, joiden syntymäpäivä oli vähän pimennossa :P Olen kuitenkin aina jotan erikoista yrittänyt synttäreinä tehdä...
Tänään Otak kuitenkin täytti 2v. ja lahjaksi tyttö sai uuden hyvän siementangon ja jonkin kakuntapaisenkin tein(joo, olis tuolla kakkutopikkikin, mutta) :

Haha, on se kyllä tosi epämääräisen näköinen, mutta kyllä se Otakille kelpasi : D
Oho, tosiaan pikkasen kokoeroa noilla! Mutta suloisia :3
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"(pysyivät alusta asti pinnahäkin sisäpuolella?)
Pysyivät juu, kun tuossa häkissä on sen verran korkeat muovireunat, etteivät ihan mineinä siihen ylettäneet, ja isompina vahtasin niitä eikä kukaan yrittänyt tunkea läpi ;D
Nyt saapuu syrkkivoimaa, joskin hieman vanhoja kuvia... Viime vuonna syntyi tyttöselleni 2 poikasta(yllättävän vähän), tyttö ja poika, ja niistä sai ihan liikaa kuvia: