Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Freija

Haluaisin sanoa tuosta OSJH:n bussikyytiä kohtaan tulleesta kritiikistä sellaista, että toivottavasti tästä ei nyt OSJH:ta syytetä. Emme tietenkään olisi varanneet tuon firman bussia, jos olisimme tienneet, että siellä on jollakin tavalla arveluttavat kuskit. Aiomme antaa palautetta bussifirmalle ja ilmoittaa heille, että jos joskus vielä heidän palveluitaan haluamme käyttää, niin haluamme jotkut muut kuskit. Tosin luultavasti yhteistyömme tämän firman kanssa lopahti tähän.

Terveisin Essi S. (olin bussissa OSJH:n hallituksen edustajana ja vastuuhenkilönä)
Minun ensimmäisestä hamsteristani on jo vierähtänyt aikaa noin 15 vuotta. Olin silloin 11-v napero. Ja kaikenlaista tyhmää tuli tehtyä. Syrkki asui hirveän pienessä häkissä, ja sillä oli liian pieni (käpsykokoa oleva) juoksupyörä jonka pinnavälit eivät olleet umpinaiset. Ja käytin hamsteria ulkona kesällä.
^ Enpä taida :P

^^ Vaikea sanoa mitä juuri tämän terran pleksit maksoivat, sillä ostin samalla pleksiä myös muuhun tarkoitukseen. Aika kallista oli kyllä, jotain 40 e. Ennen (muutama vuosi sitten kun terroja viimeksi tein) on ollut paljon halvempaa. Vinkistä ostin.
Robo Tiny ehti asua vain vajaan viikon säilytyslaatikkoterraariossaan kun se muutti tänään uuteen pleksiterraarioon.

Katto on 0,5 cm silmäkoolla varustettua seulaverkkoa. Kulmat vahvistettu muovilistalla. Seinät 4 mm akryylipleksiä. Itse rakentelin...

Taso on tehty kennomuovista, ramppi aaltopahvista. Isossa savikupissa on kylpyhiekkaa.

Koko 55 x 30 x 27 cm.
^ Juu kyllä itsestäkin tuntuu ja näyttää että hyvinhän tuo hamsteri mahtuu tuolla juoksemaan. Mutta siitä huolimatta ostin tänään nipun pleksiä terraarion rakentamista varten. Siitä tulee 55 cm leveä. Tuo laatikko on kuitenkin vähän rumahko ja sen seinät ei ole täysin kirkkaat, eli valokuvien ottaminen seinän läpi ei oikein onnistu. Pleksiterran läpi sen sijaan pystyy ottamaan hyviä kuvia.
^^ Yhden robon hankin.
^ Luin mitat laatikon kyljessä olevasta lapusta. Nyt kun mittasin, niin huomasin mittojen olevan kannen leveimmästä kohdasta otettu. Laatikko onkin todellisuudessa 45 cm leveä. No, tämä onkin tällainen ensi hätään -terraario, teen varmasti myöhemmin isomman. Aion käydä hamsunhakureissulla siemenseosostoksilla, niin tulee varmaan samalla ostettua lisää virkkeitäkin :)
Minulla on vasta hamsterin osto edessä päin, mutta tulinpa valmiiksi sisustaneeksi jo "terraarion" hamsteria varten. Eli robo olisi tarkoitus tuonne laittaa. Hankin nyt ensi hätään vain tällaisen muovilaatikon, mutta todennäköisesti teen myöhemmin pleksiterraarion. Laatikon koko on 50 x 39 x 28 cm. Sisustuksena pahvirullia, pahvilaatikko, yksi tiiliskivi kynsiä kuluttamaan (purujen seassa) ja juoksupyörä. Laatikon kannen otin marsujeni kuljetuskopasta, joka on täsmälleen samanlainen säilytyslaatikko kuin tämä hamsterin terraario, paitsi vaalean sininen. En joutunut erikseen tekemään kantta, kun olin jo valmiiksi marsuille sellaisen tehnyt (eli leikannut ison aukon säilytyslootan kanteen ja laittanut siihen metalliverkon). Onneksi on pienisilmäistä verkkoa - marsuille tarpeettoman pientä, mutta onpahan hamsterinkin pitävää :)