Viestit - Hanne

Voisiko joku kertoa minulle, mikä eläin tungetaan häkkiin kokoa 38 x 24 x 24 cm? :c8

Tiesittekö muuten, että suunnilleen tämän näköinen häkki on yksi maailman suosituimpia häkkimalleja? Itse olisin ajatellut, että pikemminkin joku duna, mutta.... jotenkin alkaa tuntua, että suomalaisilla hamstereilla on aika hyvät oltavat. Kaikki ovat varmaan joskus nähneet, mitä kammotuksia hamstereille ulkomailla on tarjolla, alkaen bratz-muovikopeista vähän isompiin koppeihin, jotka ovat joko liian pieniä syyrialaiselle, mutta niissä on pystysuoria putkia, tai sitten niissä on niin huono ilmanvaihto etteivät sovellu millekkään eläimelle... Suomessa kuitenkin hamstereilla pääasiassa isoja häkkejä, dunia tai terroja. :)

Mutta hiekasta multaan, miten olette kiinnittäneet tavallisen juomapullon terran katosta roikkumaan? Vai oletteko ostaneet suoraan jonkun terraarioon sopivan?

// Jep, eli lisään/korjaan : Maailman parhaiten myynyt häkki on Crittertail ONE.
Lainaus käyttäjältä: "eevimoi"http://www.xxl-heimtiercenter.com/shop/article_191/**XXL-1m-M%C3%A4use-_-Hamster-_-Rattenparadies-K%C3%A4fig-NEU.html?shop_param=cid%3D5%26aid%3D191%26
Älyttömän hieno ja halpa häkki! Kaikki muutkin tarvikkeet olivat tuolla tosiaankin halpoja! Miksei suomessakin voi olla noin hyviä ja halpoja nettikauppoja?  :<
Totta. :| Jotenkin ihastuin myös sellaiseen puiseen piraattilaivavirikkeeseen/mökkiin. Onkos kukaan nähnyt sellaisia Suomessa?

Mutta palaan vielä kerran terraan. Haluasin nimittäin putsata sen nyt kunnolla. Mitä pesuaineita olette käyttäneet? :) Laitan sitten heti kuvan, kun asumus valmistunee ;)

//edit. Okei, kiitos ! :)

Etsiskelin tässä huvikseni lisää saksalaisia nettikauppoja, mutta ei kovin moni niin halpa ole. Halvempaa kuitenkin kuin täällä Suomessa :S

Tierfachmarkt.de
Zooplus.de
Petshop.de
Minulla olisi muutama kysymys vanhoista akvoista terraariokäytössä. Kuinka korkea akvaario saisi enintään olla, ettei lämpöasteet nouse liian korkeaksi? Onko 30-35 cm liian korkea?
Toinen asia, mikä tuottaa päänvaivaa, on muovista tai mistälie valmistetut akvaarion tiivisteet. Pitäisikö ne peittää jollain puulistalla? Vai voiko ne repiä pois ilman että terra lyhistyy kasaan? Kiitoksia paljon jos vastailette :)
Hienoja terroja ja häkkejä teillä kaikilla :)

Taitaa tulla nyt hieman väärälle osastolle, mutta mutta. Mitä kasveja olette terraarion laittaneet, minkä puun lehdet yms. kävisivät? Ja toinen kiusallinen ongelma on, että kun nuo puhtaat ja saastumattomat koivun oksat ovat täälläpäin hieman harvassa ja sellaisten vihdoin löytyessä ne ovat täynnä niitä kirvoja tai mitälie :( Vaikka ne putsaisikin ötököistä, niitä ei saa antaa, vai kuinka?

Ainiin ja vielä yksi juttu. Ei kai hamsteri hämäänny tuosta akvaarion taustapaperista? Sellainen kun olisi niin nätti :)