Viestit - Kobito

Meillä eniten kaikki sukulaiset sanoo hamstereitani gerbiileiksi ja marsuiksi. Ihan tosissaan sanovat, kun eivät muista mitä ne ovat. Onhan se vähän ärsyttävää, mutta jätän sitten vastaamatta sellaisille, jotka kyselee että "miten gerbiilit voi?"... Hiiriksi ja rotiksikin on tieten sanottu. Muuten suhtaudutaan ihan hyvin ja suvun pienimmät varsinkin tykkäävät käydä katsomassa. Perheessä ei oikeen kukaan muu ole innostunut hamstereista, eikä oikeastaan edes suostu pitämään sylissä. Äiti nyt vähän jo lämpeni kun joutui olemaan mukana toisen lääkitsemisessä...
Uskaltaisinkohan kurkistaa pesään? Poikaset ovat syntyneet n. 6 päivää sitten (ei varmuutta, saattavat olla jo 7-8 päiväisiäkin...). En ole vielä uskaltanut pahemmin mennä kurkkimaan, mutta olen nähnyt ainakin neljä, kun emo on tullut ulos ja niitä on raahautunut sen mukana. Pitäisikä/uskaltaisiko sinne kurkistaa? Kun joissain paikoissa sanotaan että kannattaa kurkistaa, mutta jotkut väittää ettei kannata liiemmin kurkistaa, vaan antaa niitten elää omaa elämää... >.< Miten siis? Ja kun en ihan varma ole tuosta iästä, niin mihin aikoisin niitä kannattaisi sitten alkaa antaa pois? Ja miten sitten erotan tytöt ja pojat toisistaan?? Ensimmäinen poikue siis mitä omistan. En edes tiennyt hamsun odottavan, kun ostin sen (sitä väitettiin pojaksi), joten suurena yllätyksenä tuli muutenkin nämä poikaset.

// Niin, piti vielä kysyä, että onko normaalia kun poikaset vikisevät paljon? Melko kovastikkin joskus. Ja yötä päivää. Kyllä ne osaavat välillä olla ihan rauhassa pitkänkin aikaa, mutta kitisevät heti kun niiden emo lähtee vähäksikään aikaa pois. Inkuu ne monesti siltikin, vaikka emo olisi niiden luona.