Viestit - iidaer

^ Ne on kyllä  :lov  Vielä kun noi hiton sukupuolet saisin selville.  :|
Meidän robolapset  :lov

^ Okei, eli ei ole mikään kiire sitten vielä ilmeisesti  :)
Nyt on meidän robolapsukaiset vähän päälle 3vkoa vanhoja. Pitäisikö ne erottaa sukupuolittain jo, vai onko 4vkoa parempi ikä? Jossain lukee 4, jossain 3-4, niin aattelin vaan varmistaa :).
Eikö bussi numero 1 mene tuonne myös, vai muistanko mä ihan höpöjä?

Mä mietin että tuun marsujen kanssa, mutta ehkä mä en silti kuitenkaan. Oon edellisenä päivänä juhlimassa, joten saa nähdä ilmaannunko paikalle sitten lauantaina vaikka vaan kattelemaan meininkiä :). Mutta omia elukoita en ota mukaan.
Kiitos noista linkeistä, niistä on kyllä apua :).
Voinhan mäkin omat kuvat ottaa jos joku täällä ne tahtoo analysoida :D.

Otinkin nyt kuvat jokaisesta. Oli vähän hankala ottaa yksinään kun toisella kädellä pitää ipanasta kiinni ja toisella kannattelee järkkäriä. Lisäksi huoneeseen sai tosi huonosti valoa, ja kakarat halusi ulostaa samalla kun kuvasin, mutta ehkä noista saisi jotain suuntaa antavaa sukupuolta tietoon?  :D

1:

2:

3:
Mua niin jänskättää että osaanko mä erottaa noi urosvauvat naaraista.. :teipit
Meillä kolme yllärirobolasta vilistelee pitkin terraariota ja ruoka maistuu. Ihania ovat kyllä. Ja vikkeliä!  :lov
Toivotaan ettei tule! :)
Joo, hyvä tietää, ja mahdolliset pojat/poika sitten isänsä kanssa saa muuttaa yhteen :).
Sain kasvattajalta kesällä kaksi robotyttöä. Tai no, niin me luultiin että ne on tyttöjä... No tänään sitten hamsuterraa räpeltäessäni huomaan että vauvaroboja vilisti terrassa kolme. Eli meidän entinen Justiina onkin nyt varmaan Jussiina. Pariskunta on nyt erotettu toisistaan ja lapsukaiset ovat iältään ehkä pariviikkoisia. Turkki on kaikilla ja silmät auki.
Huono omatunto kun en aiemmin huomannut, oon vaan käsitellyt vanhempia ja antanut ruokaa ja vettä, enkä yhtään tajunnut tonkia niiden pesää kun en tajunnut että naaras on paksuna.. :teipit
Nyt on varmaan sitten toiset tulossa perään?
Inhottavaa kun muutto tulossa ja näinpäin pois, mutta vauvat ovat silloin jo neliviikkoisia.
Onneksi on marsupoikueista ja syrkkipoikueista kokemusta, joten hyvin me pärjätään. Oon vaan tosi..hämilläni.

Tosiaan laitoin tän viestin tänne teettäminen-osioon vaikkei mitään olla teetetty, mutta en viitsinyt aloittaa uuttakaan topicia tätä tapausta varten.

Sitä vielä piti kysyä että tuleekohan isähamsu sitten poikahamsun kanssa toimeen? Jos noista nyt joku poika on? Vai joutuuko asustamaan yksinään?
Mulle tarjottiin töistä eläkekotiin syrkkiä enkä nyt tiedä mitä teen asian kanssa :D . Mulla on yksi korkea rottahäkki vapaana, mutta sinne ei varmaan kannata syrkkiä laittaa? Se on tälläinen: http://i741.photobucket.com/albums/xx54 ... 070986.jpg

Lisäksi mulla on metrinen terraario, joka on roboilla. Onneksi tässä on 2,5kk aikaa miettiä että otetaanko me se eläkehamsu. Periaatteessa roboillekin voisi etsiä uuden kämpän ja laittaa syrkin siihen isoon terraan sitten. Lisäksi ollaan muuttamssa toiseen kämppään jahka sellainen löydetään, niin ois sitten ehkä enemmän tilaakin eläinhuoneessa, jos isompi kämppä saadaan.

Pitänee miettiä.  :)
Tänne ollaan tulossa, Messariin ei mennäkään. Hamsuja en roudaa mukanani mutta pari marsua tulee kyllä.
Lainaus käyttäjältä: "Annina"
Lainaus käyttäjältä: "iidaer"Laittaako kasvattajat hamstereita yleensä sijoitukseen (?)en tiedä sitten :D. Siinäkin olisi loistava tapa tutustua kasvatukseen.
Riippuu toki kasvattajasta, mutta aika monelle kyllä kelpaa sijoituskoti siinäkin mielessä, että omassa hamsulassa on rajalliset tilat. Sijoituskodin tulisi mielellään olla suhteellisen lähellä, että lainaus sitten onnistuisi mahdollisimman pienellä vaivalla.

Sijoituksesta kannattaa tehdä kirjallinen sopimus, mikäli sijoituskoti ei ole entuudestaan tuttu. Siihen kannattaa kirjata mm. kuinka monta kertaa eläintä saa lainata, kuka maksaa eläinlääkärikulut ja missä vaiheessa omistajuus siirtyy kokonaan sijoituskodille. Kun tuo paperiasia on hoidettu niin ei tarvitse ainakaan myöhemmin mahdollisten ongelmien tullessa miettiä mitä pitäisi tehdä tai pahimmassa tapauksessa alkaa riitelemään asiasta.
Okei, ihan hyvä tietää, ihan vaan tulevaisuutta ajatellen, jos sitten ehkä joskus..  :)
^ OT:Onko sulle tullut lisää rottia? Oliko niitä alkuun vain kaksi :)?

Mä tuun tänne jos en mene Messariin  :) .Tosin tännekin vain marsujen kanssa.