Viestit - Talvikimalle

Oman pienen talvikkoni Napin löysin tänä aamuna pesämökistään, oli nukkunut pois.  :(
Tavallaan olen helpottunut, ettei sen tarvitse enää kärsiä, mutta kamala ikävä sitä jo on.  :cry:  Nappi oli ollut ihan mahtava kaveri, aina lohduttanut kun oli ollut huono päivä. Enkä ikinä sitä varmasti unohdakaan. Myös Napin sisar Hapsu joka myös asui meillä, oli pari kuukautta aiemmin ihan vanhuuteen luultavasti menehtynyt. Ikävä on Hapsuakin..  :(
Kiitoksia vastauksista  :)

Eli varmaankaan ei ole tarvetta (eikä varmaan kauheasti pystykään) hoitaa tätä vaivaa. Yritetään nyt vaan elää sen kanssa.  :roll:
Hamsu on vielä ihan pirteä hereillä ollessaan, mutta nukkuu kuitenkin aika paljon. Kauanko luulisitte että hamsuni vielä elää?
Sille on myös aiemmin muodostunut syylämäinen (hyvänlaatuinen) kasvain toisen korvan alapuolelle, johon saatiin lääkkeitä ja hoito-ohjeet, ja leikkaan sitä pattia pienemmäksi aina välillä. Luuletteko että tämä patti haittaa hamsuani paljoa, kun se joskus sitä rapsuttelee tassuillaan.
Minulla on kaksivuotias kääpiöhamsteri (talvikko uros), josta olen vähän huolissani. Huomasin eilen illalla, että sen silmiin on tullut pienet valkoiset pisteet, ja muutenkin ne silmät ovat vähän samean oloiset. Kun kokeilin ottaa hamsua syliin, niin se vähän säikähti minua, kun laitoin käteni sen viereen ottaakseni sen.
Hamsterini osaa kyllä mennä ruokakipolle ja juoda pullosta yhä, mutta luulen sen olevan sokeutunut jossain määrin. Onko edes yleistä tällainen vanhoilla hamsuilla?