Viestit - Janina^^

Olisko kellään linkkiä jossa olis tietoa syyrialaisen astutuksesta ym?
Tuli tässä mieleen lisää kysymyksiä :)   Eli.. Kun nythän hamsterit saadaan rekistöröityä sitten vasta kun on saanut sen laatu 1-maininnan, niin eihän poikasia sitten voi rekisteröidä valmiiksi, kun myy ne uusiin koteihin?
En oikein ymmärrä tuota rekistöröimis juttua, mihin ne silloin rekisteröidään?
Entä lukeeko niissä rekisteripapereissa sukutaulu? Mikäs se rekisteri juttu oli, joku lemmikkirekisteri tms..?
Tuli tässä vähäsen kysymyksi mieleen talvikon pentujen teettämisestä :)
Ei itsellä aikomusta pentuja teettää, mutta luonteeltani sellainen olen, että haluan saada aina mahdollisimman paljon tietoa monesta aiheesta, vaikka ei aihe olisikaan ajankohtainen. Mutta nyt sitten kysymyksiin, ettei mene ot:n puolelle  :oops:

1. Jossain on lukenut, että urosta voi pitää samassa häkissä naaraan kanssa naaraan tiineyden ajan, pitääkö paikkaansa? Mutta sitten kun poikaset syntyy ja uros on naaraan kanssa samassa häkissä niin eikö uros heti rupea astumaan naarasta?

2. Jos esim, siirtää naaraan ja uroksen astutuksen ajaksi pahvilaatikkoon, niin koska ne saa siirtää pois sieltä? Ja kumman häkkiin, uroksen vai naaraan?

Kysymyksen ovat tälläisiä tyhmiä kysymyksi, mutta mitäpä tuo nyt haittaa, koska ei nyt ole mikään hengen hätä edes kaikkea tietää..

Edit: Kyllä tuo on vain hyvä tapa, että tutkii koko keskustelun läpi..  :) Nytkin sain jo vastaukset kaikkiin kysymyksiin!
Harkinnassa itselläni on talvikko. Eli talvikoista nyt paremminkin olen lukenut tietoa. Talvikot pärjäävät yksin, mutta voi myös pitää pareittain tai ryhmissä, mutta silloin on todennäköistä että ne rupeavat tappelemaan ja kaikki/molemmat täytyy erottaa eri häkkeihin. Itse ainakin otan vain yhden talvikon, koska en halua, että täytyy ruveta erottelemaan eri häkkeihin.
Talvikoitten ja syyrialaisten luonne eroista en paljon tietoa ole saanut mutta kannattaa käydä tutkimassa keskustelu alueita eri lajeille, sieltä saa hyvin tietoa.  ;)
- Hamsteri

- Kaikki tarvikkeet, ruuat ym :)

Tuli vaan mieleen, että samalla kun käyn hamsterin ostaas niin ostan  samalla kaikki ruuat, juomapullot ja muut tarvikkeet, niin ajattelin, että eläinkauppias varmaan luulee, että päätin yhtäkkiä vaan ostaa hamsterin :D
Onko  16x11x11cm   kokonen mökki sopiva talvikolle?
Entä  12x8x9cm    kokonen?  Minkä kokoinen ovenreikä pitää leikata?
Kyseessä siis pahvilaatikot talvikolle!

Tarviiko pahvilaatikossa olla pohjaa? Laitetaanko vessa- tai talouspaperit valmiiksi jo mökkiin vai laitetaanko ne keskelle häkkiä ja antaa hamsun raahata ne itse mökkiin?
Itse en omista hamsuja, eli kommentteja siitä en ole voinut saada, mutta yksi juttu on kerrottavana :)  Eli yksi tyttö kertoi, että omistaa hamsterin.. Kysyin sitten, että minkä rotuinen.. Tyttö vastasi tosissaan:
Öö, emmä oikeen muista, tais olla joku Chinchilla.. :D
Äiti sanoi, että meillehän ei tuu hamsterii (se inhoaa kaikkia eläimiä jotka muistuttaa jollain lailla hiiriä/rottia) ja se sanoi kans, että saan ihan mitä vaan, mutta hamsuu en.. no päätin sitten, että otan toisen koiran.. :)
Kuitenkin haluisin mielummin hamsun (mielestäni 1 koira riittää, mutta olishan se toinenkin kiva) sitten kerroin äitille näin:

Koirat:

- elää n, 14v
- Tarvitsee lenkitystä päivässä 3-5 kertaa
- Hinta n, 800-1000e
- Päivässä ruokaa 1-4 kertaa
- Koiraa ei voi jättää yli vuorokaudeksi yksin.

Hamsterit:

- elää n, 2v
- Yöeläin, herää n, 6 jälkeen illalla
- Hinta n, 10-20e
- Ruokaa 1 kerta päivässä n, ruokalusikallinen + siemensekoitukset
- Hamsterin voi jättää viikonlopuksi yksin