Viestit - Aleksi

Hassua, kun se juoksee kumminkin innoissaan lattialla yöstä aamuun, ei ainakaan näytä olevan mikään heiveröinen vanhus :) Taitaa käydä samoin kun Sorrolle, hän juoksee loppuun asti  ;)
Nukkuu todennäkösesti :)
Nokun ei oltu ennen omistettu mitää muuta nii päätettii alottaa pienestä. Ensin kyllä mentiin kattomaan kasvattajan hamsuja, ei oltu osto aikeissa, muttakun olin niin ovela 9-10 vuotias niin osasin puhua äidin ympäri ja me ne ostimme.
Vanhin on jo kuollut vuosia sitten, mutta Sorro otti elämästä kaiken irti! Hän oli aktiivinen juoksija viimeiseen päivään asti  :)  Hän pääsi 2,5 vuotiaaksi, ja se on aika hyvä kiinankääpiöhamsterilta :)
Tarina alkoi surullisesti:

Ostimme pienen Talvikon 'Humon' kun hän oli jotain 2kk vanha,  ensimmäisinä kahtena viikkona hän huusi hirveästi joten annoimme hänen olla rauhassa. Ensimmäisen kerran kun pääsi lattialle juoksemaan niin hän katosi...  :(  etsimme häntä kokonaisen viikon, mutta ei mitään löytynyt katsoimme ihan kaikki mahdolliset/mahdottomat paikat, käytimme myös lämpö kameraa... totesimme että hän on karannut ulos talosta ja siitä asti rupesimme pitämään kaikkia ovia ja ikkunoita auki.
Seuraavana päivänä menimme ostamaan uuden Talvikon 'Lumipallon', sellainen pieni valkoinen hamsu ''myyrä'' joka kaivautui kokoajan purujensa alle (ei tee sitä enää, nykyään kiipeä kahdella etutassulla katossa ja putoilee.) Tietenkin heti kun Lumipallo oli istumassa tyytyväisenä purujensa alla ja minä ja veljeni riitelimme kunnes tuli syvä hiljaisuus ja kuului imurin putkesta rapinaa, ihmettelimme hetken ja irrotimme putken imurista, ja KAPPAS VAAN Humon pylly pilkistää toisesta suusta, olimme hirveän iloisia löydöstä, yritimme saada sen ulos putkesta mutta hän juoksi täydellä vauhdilla seinää pitkin karkuun... se katosi taas  :<  Minulle riitti odottelu ja katsoin veljen vinkillä patterin taakse ja siellä oli iso reikä josta kuului rapinaa, otin salaatin lehden ja houkuttelin hamsterin ulos. Lumppari oli kyllä vienyt terraarion joten piti ottaa pahvi laatikko käyttöön kunnes ostimme toisen terraarion.
Molemmat hamsut ovat tällä hetkellä ihan hyvin vointisia ja toivotaan että pysyvät niin. Loppu hyvin, kaikki hyvin.  :D