Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - terroristisieni

Näitähän riittää : Ja oikeastaan kyseessä olivat kaksi ensimmäistä hamsteria, talvikkovanhukset (uros ja naaras) jotka tulivat mulle "eläkekotiin" ratsastuksenopettajalta kun olin jotain kahdeksan, yhdeksän vanha....

- (talvikot) asuivat häkissä
- en syöttänyt lihaa tmv. eläinperäistä
- herättelin sillointällöin päivisin
- pesin häkkiä hajustetuilla pesuaineilla (sitruunafairy jne)
- siemenseokset aina vähän mitä sattuu, markettiruokia... best friendiä ja oskua ainakin muistan syöttäneeni.
- vein hamsterit ulos
- toinen asui kaninhäkissä (toinen hamstereista oli tässä vaiheessa jo kuollut) osan aikaa, muistan kuitenkin että ihan hamsterinhäkissä oli silloin kun kuoli
- tein niille itse "valjaat" ...
- juoksupyöränä se kaikkien kauhu, metallinen pinnapyörä. jossain vaiheessa kuitenkin tajusin laittaa siihen paperia, ja kyllä alkoikin hamsterit enemmän juoksemaan <:

Kaikki tämä johtui tietämättömyydenpuutteesta ja nuoresta iästä, meillä ei tuolloin ollut internettiä ja kirjoissahan ei aina kerrota kaikkea (hamsterikirjoista kun löytyy myös sitä väärää tietoa) vaikka niitä ahkerasti luinkin.

Nyt kun on tullut ikää lisää (tänä vuonna 15), olen ottanut asioista paljon selvää ja kiinnostusta riittäisi, tekisi mieli hankkia jälleen hamsteri. Ja tietysti talvikko, kun niihin taisin ihastua jo pienenä ;)
Tarkkojen kuvien saamisessa voi auttaa myös kameran makro-ominaisuus (löytyy melkein kaikista kameroista, merkitään yleensä kukan kuvalla) jolloin kamera tarkentaa lähemmäs :) Ja tosiaan, jos salamatehoa saa kamerasta säädettyä pienemmälle (ei ihan täysillä räpsäytä) niin kuvista ei tule yhtä valkoisia ja hamsterillekin mukavampaa, veikkaan.