Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Riemuli

Meillä on 4kk ikäinen syrkki uros, jonka kesyttäminen on ollut hieman haastavaa. Kiltti tuo on kuin mikä, mutta älyttömän arka. Käsikesyksi on saatu sen verran, että pystyy hyvällä tuurilla muutaman kerran viikossa ottamaan käteen ja tarkistamaan kunnon. Joskus säntäilee kädellä, joskus taas kävelee nätisti kädeltä toiselle. Meille tullessa oli paljon rohkeampi, mutta nyt on noin kuukauden aikana muuttunut todella erakoksi ja araksi. Ensinnäkin on alkanut touhuta vasta, kun minä menen nukkumaan ja taas itse painelee nukkumaan, kun minä herään. Usein oikein säntää mökkiinsä piiloon, kun tulen paikalle. Tämä käytös on selkeästi alkanut käsittelyn myötä ja kohdistuu minuun. Vapaana saa juosta, mutta ei tunnu siitä pahemmin nauttivan, kun mielummin kököttää silloinkin piiloissaan. Kiinnostus ihmistä kohtaan on lähes nolla. Herkkuja tulee ottamaan kädestä, mutta on alkanut tätäkin varoa käsittelyn myötä. Säikkyy ja säpsyy herkästi kaikkea. Pienempänä ei ollut tuollainen säikky ja mökkiinsä piiloutuja. Sairas ei varmaankaan ole, kun rymyää yöt, syö ja kasvaa. Onko tässä nyt enää mitään tehtävissä, jotta hamsusta saisi ihmisystävällisemmän eikä erakoituisi lisää? Mökistään en ole viitsinyt kaveria pakottaa pois vaan olen antanut olla siellä ja hyvin mielellään siellä pysytteleekin. Käsittely on ollut rauhallista ja hamsterin tahtista, joten ei pitäisi olla traumoja tästäkään. Kyseessä tuntuu olevan kaveri, joka ei vain voi sietää ihmisiä muutoin kuin ruuan, herkkujen, pesäkamppeiden ja juoman tuojana. Olisi varmaan onnellinen, jos ei meitä ihmisiä näkisi ollenkaan  :icon_lol: