Aiheet - Wahnsinn

Heippa!

Olen luultavimmin loppuvuodesta ostamassa itselleni syyrialaisen hamsterin (kovasti myös etsiskelen netistä sopivanoloisia kasvattajia jo valmiiksi) ja suunnittelenkin ennen sitä huolella mm. häkki-/terra-, kuivike-, virike-, häkkitarvike-, ruoka- ja jyrsimisleluasiat kuntoon. Olen pohdiskellut kovasti millaisen asumuksen haluan tulevalle hamsulle tarjota (joka tulee olemaan 95% varmuudella yksi syyrialainen), akvaario/terra olisi mainio ja nimenomaan akvaario/terra, jonka pituutena olisi about 120cm x 50cm (pituus ja leveys). Tuossa kokonaan lasisessa hökkelissä kun on vaan sellai juttu, että se tuppaa tuossa koossa painamaan paljon ja on semihankala liikuteltava.

KYSYMYKSENI KUULUU SIIS NÄIN:
Olisiko otsikossakin mainitsemani häkkityyppi sopiva hamsterille? Osat ovat ilmeisesti pleksiä ja kumipuuta, jyrsiikö hamsu itsensä läpi kumipuusta? Valkkaisin noista tuon suurimman version. Tuo olisi vaihtoehtona huomattavasti kevyempi kuin lasiterra ja helpompi liikuteltavakin pyöriensä ansiosta.  Tässä linkki kyseiseen tuotteeseen:

Tarkoitus on myös luoda hamsterille mahd. luonnonmukaisen oloinen ympäristö, ei mielellään mitään värikkäitä muovimökkejä vaan mielellään luonnollisista matskuista tarvikkeet ym. ja tietenkin pyrkisin siihen, että tekemistä hamsulla riittäisi jatkuvasti, eikä pyrkisi ainakaan tylsyyttään syömään tietään ulos häkistä/asumuksesta. :)

Mitä mieltä olette? :) Kiitos kovasti jos joku viisaampi jaksaa miua heittää mielipiteellään. :)

-Wahnsinn

P.S Jyrsijöistä on kokemusta, meillä on kotona 4 marsua (isoissa tehdashäkeissä) ja 2 gerbiiliä (asuvat juurikin lasiterrassa).