Viestit - houdini

En tiedä laitanko viestiäni oikeaan paikkaan mutta toivottavasti joku lukee tän. Eli hankin kohta kaksi viikkoa sitten ensimmäisen hamsuni, talvikkotytön, ikää noin 3 kk . Muuten ihana tapaus mutta joitain ongelmia hänen kanssaan on tullut: ei suostu tulemaan kädelle edes herkkunappuloilla vaan puree sikakovaa ( kolme kertaa olen saanut hänet häkistä ulos tavalla tai toisella, en sentään jahtaamalla), viime päivinä häkin siivouskin on tuottanut tuskaa tuon puremisen takia. Kerran ollut kädellä, silloinkin tärisi pelosta eikä liikkunut.Terran ulkopuolella istuminen ja hänen tuohujensa katsominen ei haittaa mutta jos laitan käden häkkiin niin jonkun aikaa juoksupyörässä tai häkissä juostuaan menee nurkkaan ja kellahtaa kyljelleen tai selälleen juoksupyörän ja terran seinänväliin ja päästelee omituista "tsip" ääntä tai sitten tosiaan puree?? Heti kun poistun paikalta niin vähän ajan päästä rallattelee menemään juoksupyörällä onnessaan äänestä päätellen. Temperamenttia siis löytyy.Pitäisi olla käsikesy. Häkki sijaitsee keittiössä tilan puutteen vuoksi. Mitä teen väärin????