Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Hiltune

Kiitos vastauksista! Ja pahoittelut edellisen viestin ja itseasiassa tän tulevankin kirjotusvirheistä, käytän kännykkää. :D

Hamsteri on yhtä virkeä kuin ennenkin ja uloste sekä turkki on ihan normaalit. Se säpsähtää, kun koskettaa, mutta niin säpsähdän mäkin...

Meen nyt koklaan taas, yritän unohtaa pelon! :)
 :mgrin:Mulla on ollut aiemmin, paljon nuorempana kaksi syyrialaista hamsteria, ja molemmat ovat olleet kilttejä ja käsikesyjä. Nyt ostin n. 1kk sitten syyrialaisen uroksen eläinkaupasta, jonne se oli tullut hyvämaineiselta kasvattajalta.

Eläinkaupassa ohjeistettiin hyvin, sekä sain suuren infipaketin ja olen itse selannut netit hamsterin kesyyntymiseen ja hoitoon liittyen. Noudatin ohjeita; annoin hamsun tutustua rauhassa häkkiin ja sen jälkeen laitoin sinne käteni monena iltana peräkläin, mutta hamsu ei vain kiinnostunut siitä!

Koska en ole saanut mitään yhteyttä Hiltuseen, niin oon alannut pelkäämään sitä! En enää uskalla ottaa sitä käteen ja tuntuu, että on jo liian myöhäistä. Hamsu ei oo siis kertaakaan tänne tulon jälkeen ollut pois häkistä, purujen vaihtokin on tapahtunu erissä. Hilsu käy pissalla vessassaan ja kakkaakkn samaan kasaan suht hyvin, joten häkki on silti siisti. Ihan kauhea olo! Miten saan tutustuttua siihen ilman paniikkia? Eikös se aisti pelon?

Toiseksi, Hilsu on ruvennut juomaan ja pissaamaan TODELLA ahkerasti. Tänään siivosin vesaan, joka hiekasta huolimatta lainehti?? Oon siivonnu sen viimeksi toissapäivänä. Hilsu on myös alkanu vaihtelemaan pesäpaikkaansa. Onko normaalia?

Vaihdan veden joka tai jokatoinen päivä, syötän Essentialsin Hamstee & gerbil foodia, siemensekoitusta sekä suunnilleen viisi kertaa viikossa salaattia, vihanneksia, pilttiä, raejuustoa, banaania, varrasleipää yms.