Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Mimuli

Tältä näyttää kuusiviikkoisen Väinö-talvikon asumus :--)

Dunalla on kokoa 70cm x 45cm, ei mikään ihmeellinen mutta kelvatkoon :D

Tuolla on nyt pari pajunoksaa, vessapaperirulla, joku puinen silta, ihmeellinen puukäntty, silent spinner (rajoitetussa käytössä), heinätunneli, juomapullo, ruokakippo (jossa hamsteri sisällä  :icon_mrgreen:), vessapaperia, pari mökkiä, vessalaatikko missä on toa-lättiä ja purua sen päällä  :mhappy:
Sainkin laitettua sen verkon siihen kattoritilään oikein siististi ja turvallisesti leikkaamalla sen ritilän kokoisen palan ja kiepsauttamalla kaikista reunoista rautalangalla yhteen :--D Ei jäänyt teräviä reunoja eikä Väinö ole vielä onnistunut murtautumaan sieltä ulos..
Tänään olin metsästämässä Väinön dunasta paikkaa, johon hän tekee tarpeensa ja luulin jo että ei ole pissinyt ollenkaan. Sitten huomasin että vessalaatikossa oli kosteaa toa-lättiä puhtaiden seassa (hieno Väinö osaa jo käyttää vessalaatikkoa vaikka saapui tänne pari päivää sitten  :icon_mrgreen:) mutta luulin että talvikot pissisivät paljon enemmän.

Väinö juo jonkin verran, mutta ei syö tuoretta paljon ollenkaan. Eikö jotkut hamsterit vain yksinkertaisesti tee paljoa tarpeitaan?
Eikun ei mitään :--------) hups
Ok kiitos :--) Osaatko sanoa, löytyykö sitä kaikista rautakaupoista ja saako sitä ostettua metreittäin?

/ iskä löysi sitä jostain rautakaupasta. :) Olisiko parempi kiinnittää se dunan ulko- vai sisäpuolelle?
^ Kivan näköinen asunto :yes:

Meille on tosiaankin tulossa talvikopoju viikon päästä, ja pitäisi keksiä dunan kattokalteriin jotain. Ne kalterien välit ovat sen verran isot että kääppäri menee läpi jos sattuu roikkumaan siellä katossa. Se kattoritilä on sellanen että avattaessa sitä liikautetaan vähän sivulle niin toinen pää vapautuu ja sen voi nostaa ylös.

Mikä olisi turvallinen ja helppo tapa tehdä siitä ritilästä hamsteriturvallinen? Mietin että sen voisi ehkä verkottaa? Jos siihen laittaisi jonkun vaneri/lasilevyn ilma ei varmaan vaihtuisi tarpeeksi hyvin.
 :icon_eek: Jaahas.. http://www.youtube.com/watch?v=AEs263OhHEg

Jihuu nythän minäkin osaan tehdä pakasterasiasta hamsterille asumuksen  :icon_cheesygrin: *huomatkaa sarkasmi*
Asuminen ja tarvikkeet / Vs: Virikkeet 2
22.01.13 - klo:21:51
^^ Ok taidan sitten nipsiä pihalla olevasta ylikasvaneesta omenapuusta oksia  :icon_smile:

^ Kukkaruukku kannattaa kai muuten laittaa niin että se ei voi tippua/kaatua hamsulin päälle, jos se vaikka kaivaa sen vierestä tms? Gerbiilien omistajia on ainakin varoiteltu siitä :-)
Asuminen ja tarvikkeet / Vs: Virikkeet 2
22.01.13 - klo:20:18
Talvikkolapsi on tulossa uuteen kotiinsa n. kuukauden päästä. Tällä hetkellä 70x45cm dunassa on puinen hamsterintalo, savinen mansikkakoppi, silent spinner juoksupyörä 17cm, juomapullo, savinen kulmavessa (tarkoitettu kanien tms. ruokakipoksi  :icon_cheesygrin:) ja ruokakippo. Purua sinne tulee about 7cm.

Nyt pitäisi keksiä jotain virikettä hamsulille. Suunnittelin että otan toisen niistä kopeista pois ja laitan muita piilopaikkoja. Ajattelin laittaa jonkun tason ja vessapaperirullia jotka leikkaan puoliksi. Mutta mitä muuta? Voiko hamsterille laittaa pestyjä ja uunissa "paistettuja" pajunoksia tai koivunoksia, vai onko parempi jos käyn nipsimässä omenapuusta oksasia (jotka siis myös puhdistaisin)? Käykö luumupuun oksat?