Viestit - ShootingStar

Mistä voisi johtua, että Nemon silmien ympärillä karvat ovat muuttuneet oransseiksi? Värimuutos on hurja, ennen poitsulla oli vaaleat renkaat silmien ympärillä (kuten soopeleilla on), mutta nyt ovat isolta alueelta voimakkaan oranssit. Liitteenä kuva, jossa näkyy tuo oranssi väri. Pitäisikö tässä huolestua?  :icon_rolleyes:

edit. Vastauksen sainkin jo.
Itse sain ensimmäisen hamsterini 11-vuotiaana ja hoidin sen yksin. Äiti saattoi ostaa puruja, ruokaa tai herkkuja kun kävi eläinkaupassa vaikken ollut erikseen pyytänyt. Piki tosin oli täydellinen ensimmäinen hamsteri - rauhallinen, leppoisa ja löllykkä ja sen avulla innostuinkin jyrsijöistä vielä enemmän.
Lynn taas on aivan toiselta planeetalta kuin Piki. Se on energinen, eloisa ja kovaääninen. Mahdolliset suuret erot uroksen ja naaraan välillä tiedostin itse jo ennen Lynnin hankkimista joten ne eivät tulleet yllätyksenä, mutta itse en Lynniä ekaksi hamsteriksi antaisi vaikkei se (tai Pikikään) ole ikinä ketään purrut mutta se vaan on niin touhukas ja yöllä pitää kovaa meteliä, etten usko että monikaan pienempi lapsi/nuori jolla on huonot hermot, jaksaisi sitä. Itsellänikin tekee tiukkaa öisin pitää mieli rauhallisena kun väsyttää ja hamsteri valvottaa, mutta pystyn siihen.

Niinkuin monet ovat sanoneet, riippuu paljolti lapsen luonteesta minkä ikäisenä voi hänelle lemmikkiä hankkia. Esim. 7v pojalle jonka tunnen, uskaltaisin hankkia hamsterin. Tosin tässä tapauksessa vanhemmat olisivat aina läsnä kun hamsteria hoidetaan/käsitellään joten auttavia käsiä olisi paikalla aina. Poika on rauhallinen ja ymmärtää ettei hamsteria saa puristaa tai satuttaa ja sen kanssa pitää olla rauhallisesti. Lynniä ja Pikiä ollaan yhdessä hoidettu ja on saanut pitää monet kerrat kädessä. Hyvin on mennyt, enkä pelkää että poika puristaisi hamsteria liian lujaa. Tosin aina on mahdollista että hamsteri näppäsee jos sitä pitää huonosti ja sen seurauksena lapsi tiputtaa hamsun, mutta siihen varaudutaan istumalla lattialla, suljetussa huoneessa jottei hamsu pääse karkuun jos se tipahtaa eikä sitä satu kun tipahtaa matalalta.

Meillä oli ehtona että minä huolehdin hamsteristani (toki apua sain jos tarvitsin) ja otan siitä vastuuta sillä minulllehan se nimenomaan hankittiin.