Viestit - inskumo

Talvikkourokseni puree, kun otan sen häkistä ulos. En herätä sitä, vaan se on itse hereillä. Mitä voin tehdä? :(

Onko talvikon kynsiä pakko leikata?

Niin ja vielä sitä, että onko ok pitää kokoajan täyttä ruokakuppia talvikon häkissä?
Talvikkourokseni on ollut minulla suurinpiirtein 1-2 kk, ja se on alkanut purra kun nostan sen häkistä. Aluksi se ei purrut sen jälkeen kun sain sen ulos häkistä, nyt se puree jopa silloin kun se on vapaana huoneessani. Ei hamsu sormiani verille pure, vähän se tuntuu. Minulla on 2 koiraa, ja olen niiden käsittelyn jälkeen pessyt käteni ennen hamsun käsittelyä. Olen myös yrittänyt antaa kädeltäni ruokaa, mutta hamsu puree silti.
Mitä teen?  :(