Viestit - rosewood

Hertta istuskelee tason päällä ja Sulo nukkuu.
Tänään tuli siis eläinsuojeluyhdistyksestä tyttösyrkki jonka ikä on tuntematon mutta itse veikkaisin jotain vuoden ikää. Eläinhoitolassa oli elellyt vajaa 70 senttiä pitkässä häkissä ja nyt meillä sitten 80 senttisessä. Tuo tyttö juoksee koko ajan pitkin poikin häkkiä ja on jo katossakin kiipeillyt. Siis ei pysähdy hetkeksikään. Johtuukohan uudesta paikasta vai onko joku vialla? Sulo meinaan on sellanen viilipytty joka ei turhia hötkyile ja tää on ihan uus tilanne.
Voivoi huomenna tulee sitten taas (puolivahingossa) uusi syrkki  :lov
Sulo on alkanut heräämään kauheen myöhään. Nyt parina iltana olen odotellut kahteen asti mutta ei tule esille. Nytkin odottelen mutta ei mitään. Normaalisti herää joskus 23-01 ja ihmettelen että mistä tälläinen muutos. Aamulla on kuitenkin tuoreruoat kadonnut ja eilen päivällä käväisi nopeasti kopin suulla ja nappasi multa palan kiinankaalta ja meni takaisin nukkumaan. Voiko hamsteri oikeasti nukkua niinkin myöhään kuin johonkin kolmeen neljään? Pelkään ettei vain olisi sairas, mitään poikkeavaa en kyllä ole huomannut kuitenkaan. Kokemuksia?
Leikkiaitauksen, juoksupyörän, puiset tikkaat ja kookospesän.
Nimi: Sulo
Kutsumanimi: ^
Sukupuoli: Uros
Laji: Syyrialainen
Syntymäaika: 18.11.2011
Muuttopäivä: 2.1.2012
Väri: Lk normaali
Nimipäivä: 13.2
Siemenseosta ja tollasen puisen tunnelin.
Nyt Sulo on pari viikkoa tänne kotiutunut. Oon aivan rakastunut tuohon pikkuiseen :lov Kovin kilttikin se on ja käsittely sujuu jo melko lailla ilman ongelmia. Joka ilta (tai siis yö kun tuo tykkää myös nukkua sinne yhteen asti..) otetaan käsiteltäväksi ja nyt on jo jaloitellutkin pari kertaa kun ei ole enää niin arka.  :)
En oikeen tiedä mitä nyt pitäisi tehdä. Sulo tuli meille pari päivää sitten ja sitä ei kiinnosta vaikka käsi laitetaan häkkiin. Eilen illalla pidin kättä häkissä, niin se vaan jatkoi hamstraamista vaikka houkuttimena oli omenanpala. Se kävi haistamassa sitä mutta ei sen enempää välittänyt. Aina välillä jähmettyy paikoilleen, joten pelkää jonkin verran. Olisiko liian radikaalia jos vaan nostaisin sen kädelle? Kellään mitään ehdotuksia?
Nukkumassa tuo jo on.
^ Joo ehdottomasti pitää keksiä tuonne vielä jotain. Yritin toisesta tasosta saada lisää korkeutta mutta en millään keksinyt mitään millä sinne olisi sitten päässyt. Riippumattoa voisi kyllä alkaa väsäämään. Ja jätinkin alussa vähän sitä ajatellen tyhjemmäksi ennen kuin huomaan minkä tyylisistä jutuista poika tykkää. Kiipeily kuitenkin näyttää olevan mieluista, joten siihen ainakin panostamaan. :lov
Hedelmä- ja lihapilttiä, porkkanaa, omenaa ja tomaattia.
Tälläisen laitoin valmiiksi huomenna tulevalle pojalle :) (kännykkälaatu on tunnetusti loistava)

Tietääkö kukaan paljonko criceti 16 pinnaväli mahtaa olla? En löytänyt mittaa ja mietityttää nyt että onkohan se liian suuri. Onko keneltäkään jolla on kokemusta ko. häkistä, hamsterin poikanen (tai miksei aikuinenkin) päässyt livahtamaan välistä vai näyttääkö tuo pinnaväli vain omaan silmääni suurelta? Lähinnä pelkään että jos hamsteri onnistuu jäämään jotenkin puristuksiin yrittäessään änkeä ulos.