Viestit - norppamus

Tuosta videosta tuohon villihamsuun tutustuinkin. Asenne juu ainakin on sellainen, ettei pahemmin kannata kättänsä lähelle työntää. Harvinaisen peloton kaverikin, kun ei pelkää moninkertaisesti itseänsä isompia.

Kuvittelisi kuitenkin, että tuosta eurooppalaisestakin saisi lemmikkikelpoisen, kun koittaisi karsia sitä aggressiota pois. Se  on tietty eri asia kuinka kauan se veisi tai onnistuisiko se edes, mutta musta se on aika kummallista, jos sitä ei ole oikein edes yritetty.
Eihän silti Neuvostoliittokaan onnistunut saamaan hirviä ratsastuskelpoisiksi, vaikka kuinka yrittivät...
Hei! Olen uusi täällä palstalla, itselläni ei juuri ole hamsteria, mutta hankinnassa olisi. Häkki ja kaikki varusteet löytyy, täytyisi vain löytää sopiva hamsteri : ) Ajatuksena olisi myös ensimmästä kertaa hamsterin myötä tutustua näyttelytoimintaan tms.

Esitämpä heti vaikean kysymyksen : D

Satuin tänään tutustumaan Eurooppalaiseen villihamsteriin. Katsottuani muutamia tietosivuja siitä, huomasin, että kyseisen lajin keski-ikä on 8 vuotta. Siitä heräsi heti kysymys, miksei siitä ole jalostettua lemmikkiä?
Käsitin, että nykyiset lemmikkihamsterit on jalostettu eri lajista. Hamsterithan ovat aivan ihania ja uskomattomia lemmikkejä, mutta tuo ikähän on niiden ainoa suuri miinus. Onkohan tuota Euroopassa elävää villihamsteri lajiketta yritetty koskaan kesyttää?