Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Violahh

Halusin joskus hamsterin jonka nimeksi tulisi Orvokki. Nooo äiti ehdotti Violaa, sehän on orvokkikasvien joku sukuhommeli tyylii joku latinalainen nimi tms :D (lunttasin tän esimerkin netistä: Viola canina on Aho-orvokki) xD Ja tuohan kävi minulle, Viola on kaunis nimi :sydan
Viola täyttää 2v ensimmäinen maaliskuuta (eli parin päivän päästä 1v 11kk).
Karvat on takapäästä lähtenyt mutta eläinlääkäri sano et se on jtn. hormoonista karvan lähtöä.
Muualta karva on hieman ohentunut ja tyttö nukkuu nykyään enemmän, mutta hereillä ollessaan on yhtä pirtsakka kuin ennenkin (tälläkin hetkellä touhuaa dunassa :P ). Syö ja juo normaalisti. :)
Nyt tässä lähipäivinä oon huomannut patin aika läheltä häntää, mutta vatsan puolelta. Luultavasti kasvain.. Käydään näyttämässä eläinlääkärille
eikös se ikäräjä lasten lemmikkiluokas oo alle 12? oon yli 12 nii siks en pääse lasten lemmikkiluokkaan =P (vai oonko ihan pihal?)
voi ei, en voi mennä lasten lemmikkiluokkaan xD ja viola on selvästi vain lemmikki. muttaa, ei voi mtn :D (en valittanut  :no: )
Heii, haluaisin näyttelyihin jne. itselläni on se aladinon tyyppinen. joku jo sanoikin että sellaista voi kyättää jos ei parempaa ole. onhan minulla geo M ja 2x geo maxi, mutta eihän nyt niillä viitsi tulla (syrkki kyseessä, maxit muutenkin sirkkojan terroina).
joojoo, alku saarnat on alaani. asiaan: viola (hamsterini siis) on ihan eläinkauppa hamsteri, ei mikään ns. "laatu" hamsteri. en ole ennen vienyt sitä näyttelyihin, joten jos menen joskus ilmoitanko sen lemmikkiluokkaan? niin ainakin itse ajattelin =D
voi himputti, ostin just violalle tollasen aladinon tyyppisen  :lol: ja sit meilt löytyy geo M kokoo, mut en viitti siinä viedä.. ja tietty löytyy kaks geo maxia mut ne on sauvasirkkojen terrat jotennn (ja muutenkin tosi isoja).
ehkä sit tuun näyttelyihin mukaan myöhemmin ja hankin uuen boxin =P
Hah, Viola tais haistaa ruokakipon (jossa on ruokaa) joka on dunan katolla ja nyt yrittää kiivetä ulos <33 viola siis riekkuu ja riehuu tällä hetkellä
Kauheita! Ekassa videossahan ne ylimmäiset on aivan liian pienissä  :cry:  ja siinä tokassa videossa ne on suunnilleen jossain minidunassa, huhhuh..
//http://www.netpetshop.co.uk/p-21955-crittertrail-off-to-school-bus-hamster-cage-gerbil-mice.aspx hah, kuka pitää lemmikkiään tollasessa lelussa? lol oikeesti ;D

edit2// miten esim.2 pahvilaatikkoa voi kiinnittää toisiinsa kun ei teippiäkään viitsi käyttää (jos se jyrsii sitä)?
Mua ärsyttää kun Violalla on taso joka on sen mielestä tosi kiva (tykkää kiivetä sen päälle ja hypätä alas, kiivetä päälle ja hypätä äläs, kiivetä.. jne.), mutta se tuottaa myös ongelmia. Tahtoisin vaihtaa järkkää, mutta Violalla on iso juoksupyörä ja se on koko elämänsä meillä asuessa asunut siellä tason alla pienessä pesässään.
Joten siellä on aina se sama tylsä järjestys  =/
kuvasin ja kanneskelin ympäri kämppää  xD
Nukkuu. Kohta puoliin pitäisi jo herätä :)

edit// nyt alkoi kaivelemaan ruokavarastoaan ja näköjään syö =DD
   edit2// nyt tuli ulos pesästään ja tassuttelee ympäri dunaa <3
Olen huomannut että Cittarista ostettu pesäpuru on parempaa kuin faunattaren.. faunattaren purussa on sellaisia n.7cm tikkuja. mutta se faunattaren puru ei pölise =)
Itse jankutin yli vuoden xD Ja tein sellaisen anomus lapun missä kerroin hinnoista, ja että lupaan hoitaa sitä ja siinä oli viivat vanhempien allekirjoituksilla ja omalle allekirjoitukselle. Sain Violan synttärilahjaksi + vielä ne allekirjoitukset siihen lappuun 8'D

Ainiin, luin yli vuoden hamsterikirjoja. Lainasin kaikki meidän lähikirjaston hamsu-/pienelukkakirjat :D
Itse olen vielä tälläinen "pikku ipana", 12 vee.
Mielestäni hamsteri on kuin muukin lemmikki kuten koira tai hevonen. Ei se mikään pelkästään lasten lemmikki ole vaikka onkin suhteellisen helppo hoitoinen. Kyllä minä luultavasti aion jatkaa hamstereita vielä aikuisenakin tai sitten en, mistäs sitä ikinä tietää =D Onhan mulla vielä mooooonta vuotta aikuisuuteen :)