Viestit - sasu^

Kiitos! Asia vain alkoi huolestuttaa syystä, etten aiemmin ole tämän, enkä edellisenkään hamsterin aikana tällaista huomannut.
Tahtoisin kysellä, että mistä voisi johtua pienet "banaanikärpästen" tapaiset pienet ötökät ovat alkaneet jatkuvasti pörräämään syrkkini, Hilman terraarion yläpuolella. Terraarion likaisuus ei ainakaan voi siihen vaikuttaa, sillä siivosin juuri toissapäivänä tytön terran kokonaan ja vaihdoin puhtaat purut.  Äiti alkaa jo epäillä, että vika on hamsterissa. Entä jos hamsteri on vienyt pilaantunutta ruokaa vaikka kätköön ja se houkuttelee ötököitä puoleensa? Vai mistä voisi olla kyse? :)
Hamsut vasta äskettäin kömpivät ylös purun alta. Tyttö taisi aloittaa iltatreenauksensa pyörässään ja poika vielä lopettelee iltapalaansa.  :)
Olen ajatellut ostaa syrkilleni riippumaton, kun tuntui ainakin tykkääväni kyhäämästäni suoraan sanottuna hirveästä ja muutenki tosi huonosta kyhäelmästä katossa. Näinkin eläinkaupassa sitten hiukkasen laadukkaamman oloisia riippiksiä, mutta kun kurkkasin niitä tarkemmin, niin niissä näytti olevan tuon tyylinen tuo sisäpuolella oleva kangas. Tuollainen "palleroinen"
tämän tyylinen

Mietin vain, voiko hamsterin pienet tassut jäädä noihin nyppylöihin kiinni?
En ole hirveän haka syrkkien väreissä, joten ajattelin kysyä tietoa Hilman väristä. Itse olen aina kuvitellut sen ainakin olevan lk musta valkonauhainen. Mutta kuuluuko valkoisen nauhan vartalon ympärillä olla yhtenäinen, ettei sen kuuluisi katketa noin?

kuvanlaatua ei oikein voi kehua.

Mitä mieltä olette? (:
Kummatkin juuri heräsivät. Niillä on jotenkin outo tapa, että ne herää yleensä aina samaan aikaan nykyään  xD Hilmaa hiukan tuossa hetken silittelin käsissäni. Tuolla se nyt hamstraa kuivaruokaa ja purutikkuja. :sydan  Tahvo taas teki jugurttisilla tassuillaan kädet ihan tahmeiksi kipitellessään niissä ja innoissaan nyt tuolla mussuttaa saamaansa juustoa. :lov
Säikähdin ihan hirveästi, kun Hilma pääsi pujahtamaan eräänä päivänä juoksutuksen yhteydessä kirjahyllyn alle. Hyllyn jalat on niin matalat, ettei edes käsi mahdu hyllyn alle hamsteria nappaamaan. Enkä olisi omin voimin saanut hyllyä nostettua, sen verran painava se on. Eikä sitä olisi voinut työntääkään, sillä hamsteri olisi luultavasti litistynyt alle..Paniikkihan siinä iski, kun jo mielessä pyöri, minne kaikkialle hamsteri saattaisi ehtiä; vaatekkaappiin, seinän rakoon, oven ali koiran hampaisiin..Onnekseni Hilma kuitenkin pujahti miltei samantien hyllyn alta takaisin. Onneksi pahempaa ei käynyt :)
Ei pahemmin. Eilen Hilma kuitenkin pääsi yöpöydältäni pöydän välikköön joidenkin paperien joukkoon ja jouduin vaivoin hätistämään sen pois sieltä. Hieman samanlainen pikku paniikki syntyi, kun Hilma vieläpä samana päivänä pääsi pujahtamaan kirjoituspöydältä Tahvon dunan taakse. Jouduin siirtämään terran pois tieltä ja ehdin napata Himmun nopeasti, ennen kuin se ehti pidemmälle  xD
Tämä on varmaan aika yleistä monien hamsterin omistajan kotona, mutta itselleni tämä ainakin tuo huvia päivään: Hilma tykkää kipitellä etukäpälillään terraarionsa yläritilässä. Lisäksi se kiipeilee jyvätangossaan, kuin tartzan  xD
^Jos on mahdollista, olisi varmaan fiksuinta olla päästämättä kissoja lainkaan huoneeseen, jossa hamsteri on. Minä en ainakaan päästäisi, etenkään kissaa jolla on kova vimma pyydystää hiiriä  :) Meilläkin koira katselee vain hamstereitani, kun joku meistä on valvomassa sitä. Muuten se saattaisi innostuksissaan pudottaa dunat lattialle. Ja itse ainakin kannatan iso kokoista dunaa, sillä ne on niiin helppo puhdistaa ja kantaa paikasta toiseen, keveyden vuoksi. Toisaalta dunan yläritilästä kissa saattaisi osua pitkillä kynsillään hamsteriin.
Meillä Hilma syrkki kesyyntyy hitaasti, mutta varmasti. Noin kaksi viikkoa se on nyt meillä majaillut ja tullaan ihan hyvin juttuun. Kädelle ei vielä ihan tule omasta tahdostaan, mutta herkkuja ottaa jo sormista ja ei pyristele käsissä juuri lainkaan (: Erittäin ihana tapaus! Tytöstä saa varmasti ajan kanssa ihanan lemmikin<3
^ hahaah  xD Tuolle kyllä nyt repesin.
Meillä uinutaan vielä (; Tahvo nukkuu tavanomaisesti purujen alla. Tänään meille tullut syrkkipoikanen, Hilma simahti mökin taakse  :lov
Tahvolta löytyy pahvimökkejä, heinämökki, muovinen 'house of the mouse'-mökki yms. Tänään meille tulleelta syrkiltä, Hilmalle taasen olen laittanut keraamisen omppumökin ja muovisen mökin (: