Viestit - Manteli

Jahas -keskustelu näköjään jatkuu.  Eläinkaupassa kyllä tarkastettiin sukupuolet ja näytettiin ihan asiallisesti se, miten uros ja naaras poikkeavat toisistaan.  Lupasivat myös ottaa pennut tarvittaessa huostaansa jos itse emme voi enempää pitää.  Tässähän voi olla myös hieman omaa vikaakin, kun varasimme sisaret pari viikkoa aiemmin ja pyysimme pitämään ne aatonaattoon asti (että joulupukin on helpompaa  hoitaa tämän lahjan säilytys ennen varsinaista H-hetkeä  :)

Toki vähän itsekin mietiskelin myyjän sanoja luovutushetkellä...

Niin, ja palatakseni sisarten nahisteluun,  ei sitä sitten enää aamun jälkeen ole esiintynyt,  joten näyttää asiat sujuvan.
Kiitos kovasti vastauksista!  Täällähän saa mainiosti apuja ja vielä näin nopeasti :oops:
Nämä sisaret tulivat aatonaattona myymälästä meille. Tuolloin pentueesta oli jäljellä  nämä kaksi naarasta ja muistaakseni pari urosta.
Tähän asti veijarit ovat tulleet oikein mainiosti toimeen ja juosseet yhdessä juoksupyörässä, ja olleet muutenkin ystävällisiä toisilleen.  Tosin nytkin ne ovat samassa majassa vieritysten pahnoihin painautuneena ja kaikki on niinkuin koko ajan tähänkin asti.   Nämä pikku kahinat ovat olleet hyvin lyhytkestoisia ja muistaakseni 4 kertaa kahden päivän aikana.

Kun puhuin häkistä, on kyse sellaisesta muovikaukalosta, jonka päällä on läpinäkyvä kupu, jossa taas on hoitoa ja ruokintaa varten oma erillinen, saranallinen ritilä.  Sitten on eri tasanne, jossa pidämme pienempää majaa ihan siitä syystä, jos haluavat levätä erillään.
Hei! Saatiin jouluksi 2 kääpiöhamsteria (Venäjän talvikkoja kaiketi) jotka ovat naaraita ja sisaria samasta poikueesta. Kauppias sanoi, että on pieni mahdollisuus, että toinen tai kumpikin voi odottaa pentuja siitä syystä, että pentue oli jo mahdollisesti sukukypsässä iässä siinä vaiheessa kun nämä kaksi meille tulivat.

Nyt eletään ehkäpä sitä vaihetta jolloin poikasia voi tulla. Toinen näistä oli jo tuotaessa isompi ja kokoero on säilynyt tähän asti. Tämä isompi on parin päivän ajan hyökkäillyt sisarensa kimppuun. Muuten tämä isompi on arempi ja hidasliikkeisempi kaiken kaikkiaan. (Tosin juuri pari päivää sitten tehtiin perusteellinen siivous hamsterihäkille ja luin jostain että voivat kinastella tässä vaiheessa ilman muita syitä.)
Eli jos nyt syntyy tälle toiselle poikasia, voivatko nämä kaksi sisarusta vielä asua samassa häkissä pentujen syntymisen jälkeen? Ja mistä sen nyt varmasti tietäisi, onko hamsteri raskaana?  ;)
terv. Manteli