Viestit - LuciDa

Tervetuloa osallistumaan hallituksen toimintaan, niin ei tarvitse valittaa. Vapaaehtois voimin kun tämä toimii ja jokaisella on oma henkilökohtainen elämä myös yhdistyksen ulkopuolella. Kaikki hommat tehdään aikarajojen sisällä kyllä!
Voisinpa miekin laitella lusikkaa soppaan.

Tokikaan minua ei vielä kasvattajaksi voisi sanoa (ensimmäinen poikue suunnitelmissa lokakuulle), mutta kun puhetta niin paljon siitä, millaiseen kotiin hamsterin voi myydä / ei voi myydä.

Ensinnäkin; itselläni on lisko, kissa (toinen hakusessa) ja noi hamsterit. Luotan omaan kissaani lähes 100%, se kun kiertää miut kaukaa kun hamstereita käsittelen ja jos kissani yltyy härnäämään häkissä olevaa hamsteria niin pelkkä "Ei" riittää ja kissa jättää hamsterit rauhaan. Toki en halua olla todistamassa miten käy, jos kissa ja hamsteri olisivat irti samassa huoneessa, mutta siihen asiaan on ratkaisu, nakataan kissa toiseen huoneeseen siksi aikaa ^^

Toiseksi; Luotan myös veljenpoikiini täysin. Ikää heillä on nyt 9v (Adhd -lapsi), 6v ja 3v. Vanhimmat pojat saivat pitää sylissä edesmennyttä marsuani (joka eli 7,5 vuotiaaksi) ja nuorimmainen sai ruokkia marsua. Fiksusti pojat marsua hoitivat, kysyivät saavatko antaa marsulle ruokaa ja luvan saatuaan osasivat antaa oikeaa ruokaa ja tarvittavan määrän ^^. Luvatta eivät marsua ruokkineet.. Tokikin aina mie pyysin poikia ruokkimaan marsua kanssani, jo silloin kun olivat ihan pieniä (nuorin sai ruokkia marsua miun sylistä käsin ja avustuksellani jo 1 vuoden ikäisenä Tokikaan kaikki lapset eivät ole saman laisia, mutta jos en asuisi nykyisin näin kaukana (350km välimatkaa) veljenpojistani, saisivat he pitää sylissä myös kahta kesyintä hamsteriani.

Itse olen ajatellut kasvatusta siitä näkökulmasta: Lemmikki tuo vastuuta ja mikäli hamsteria lapsilleen ostamassa olevat vanhemmat ovat fiksuja, niin toki minä heille hamsterin möisin. Olenkin ajatellut, että kun se aika koittaa, niin miulta lähtisi maailmalle vain kesyjä poikasia, ettei mahdolliset "omistajalapset" joudu tekemisiin aran hamsterin kanssa. Kyllä se vaan ikävä kyllä niin menee, että valtaosassa perheistä hamsterit ovat lasten lemmikeitä ja lapsen vastuulla vanhempien valvovan silmän alla.

Menipä sekalaiseksi tämä miun selitys mielipiteestäni ^^

PS: Osaan miekin listata tähän yhden perheen, jolle en hamsteria suostuisi myymään. Ikävä kyllä kyseessä on vieläpä itselleni varsin tuttu perhe, jolla on jo pari hamsteria yms. :(
Noh itselläni on onneksi apua lähellä, joten yksin ei tarvitse onneksi ruveta hamsuja kehittämään :)
Näyttelyissä tahdon noita käyttää ihan vaan sen vuoksi, että muutenkin tykkään näyttelyistä ja ihan PET-luokatkin miulle kelpaavat, mutta mikäli jommasta kummasta on ainesta virallisiin, niin sinne siis :D Lisäksi on mukava seurata sitten tulevaisuudessa myös sitä, että miten kasvatit ovat mahdollisesti menestyneet näyttely ja jalostussaralla. Siinä näkee sitten oman kasvattamisensa hedelmät ;)
Vaikka pääasiassa noi hamsut on lemmikeitä (miksipäs ei jalostuseläinkin voisi olla ihan tavallinen lemmikki) ja miulle lemmikki tarkoittaa sitä, että sen kanssa vietetään aikaa ja harrastetaan esim. näyttelyissä käyntiä.

Lähinnä nyt olen miettinyt, että minkä värisiä ja tyylisiä morsioita noille ukoille tässä kesän jälkeen alan hommaamaan. Ja koska noi on veljekset, niin olis mukavaa kun morsiot eivät olisi keskenään sukua.

Itseäni kiinnostaisi kovasti kasvattaa noita hopeanharmaita, mutta millainen todennäköisyys olisi saada hopeanharmaita poikasia, jos hopeanharmaan naaraan hankin pariksi? Entä kun katsoo ukkojen lähisukua ja omaa väriä, niin olisiko noilla mahdollista lähtee kasvattamaan jotain muitakin värejä. Ihan normaaleja en halua ellei sitten valkonauhasena :)
Mie ku en vieläkään oikeen tajjuu, että mitä värejä tulee mistäkin yhdistelmästä vaikka olenkin yrittäny tässä kohta vuoden opiskella :D
Tämä nyt menee hieman ohi edellisten keskusteluiden, mutta mielestäni asiani kuitenkin eniten kuuluu tänne.

Ostelin tuossa pari syrkkiä, kun pitkään olen pohtinut ja miettinyt, että jos alkaisin kasvattamaan. En vaan päässyt itteni kanssa yhteisymmärrykseen, että mihin väriin paneutuisin ja nyt noiden syrkkien myötä joudunkin ajattelemaan, että mitäs värejä niistä saisi esille :D

Saanen nyt ensin esitellä poijjaat teille; (huomatkaa, että salamavalo hieman "kirkastuttaa/vaalentaa" väritystä.)
http://irc-galleria.net/view.php?nick=L ... d=80954178
--> pk hopeanharmaa (?)
http://irc-galleria.net/view.php?nick=L ... d=80954490
--> pk normaali

Poijjaat ovat veljekset yhdistelmästä;
i: pks luonnonvalkoinen      e: pk rex musta
ii; pk rex luonnonvalkoinen  ie: pks luonnonvalkoinen
ei; pk kyyhkynharmaa        ee: pk suklaa

--

Eli tahtoisin saada tietää, millaisia mahdollisuuksia olisi poikien väreistä jalostaa ja minkälaisia morsioita heille suosittelisitte.
Jalostukseen ukot eivät kyllä tule ennen kuin näyttelyissä ollaan tarpeeksi kulettu, sillä en tahdo sikaa säkissä.

--
Kiitoksia etukäteen vastanneille :)