• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet 2

Aloittaja Vevve, 23.07.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

Niiskuneiti

#75
Kertokaa siis minkälaisia pesämökkejä teillä on ja minkälaisia virikkeitä olette itse väkertäneet. :--) itselläni on 1 keraaminen porkkanapesämökki, haen kaupasta paljon juuri niitä tyhjiä karkkilaatikoita, joita itse leikkailen ja teen niihin erinlaisia reikiä ja liitän niihin yleensä myös kaikenlaisia tikkaita jne. On myös ihan näitä perinteisiä puumökkejä jonkun verran kertynyt (Joskus myös olen tehnyt niitä ns. paperi igluja ja hamsterit on tykänneet, eivätkä ole yleensä syöneetkään paperia onneksi). Itse en ole oikein keksinyt mitään mitä voisin itse väkertää, mutta olisi kiva saada joitain ideoita teiltä muilta hamsteriyhdistyksen jäseniltä. :) Siiiis kertokaa mitä itse olette tehneet ja minkälaisia mökkejä olette hamstereillenne tehneet/ ostaneet. Kiitos ideoista jo näin etukäteen!  :)
? Vkh talvikko Friia RIP 18.6.2013 ?
? Gerbu Huli RIP  ?
?  Gerbu Vili  RIP 22.4.2013 ?
? Vkh talvikko Vilperi RIP 16.3.2013  ?

Ely

#76
Lainaus käyttäjältä: "Ely"Olisi varmaan aiheellista linkittää tännekin: Huuhdeltava vessapaperirulla voi aiheuttaa suolitukoksen
Vasta nyt otin selvää mistä tuo Flush and go-hylsy on valmistettu: Vessapaperista.

"Koska Huuhtohylsyt® on valmistettu WC-paperista ja vastaavat massaltaan vain neljää WC-paperinpalasta, niillä ei ole mitään vaikutusta vedenpuhdistuslaitosten toimintaan."
http://www.flushandgo.eu/fi/alkuun.aspx#how

Lieneekö tässä kuitenkaan syytä huoleen kun hamsuille tarjotaan vessapaperia pesäntekoaineeksi muutenkin? Noita suolitukoksia kuitenkin tavattiin vaan koirilla, joilla on erilainen elimistö.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Lillugga

#77
Se on mua mietityttäny kun olen jostain lukenut ettei hamsterille sais antaa maitopurkkia virikkeeksi kun siinä on jotain mikä on vaarallista hamsterille. Onko tuo totta?:)
Believing Love - Vilperi -   30.06.2011-10.02.2013 <3

Niiskuneiti

#78
Lainaus käyttäjältä: "Lillugga"Se on mua mietityttäny kun olen jostain lukenut ettei hamsterille sais antaa maitopurkkia virikkeeksi kun siinä on jotain mikä on vaarallista hamsterille. Onko tuo totta?:)

Joo siin on semmosta pakkausmateriaalia, semmosta muovia, joka saattaa olla vaarallista hamstereille. :/
? Vkh talvikko Friia RIP 18.6.2013 ?
? Gerbu Huli RIP  ?
?  Gerbu Vili  RIP 22.4.2013 ?
? Vkh talvikko Vilperi RIP 16.3.2013  ?

Cinn

#79
Mitäs mieltä teitit on sitte tästä http://www.petshop.fi/small_pet_accesso ... mster.html

Vähän kattelin noita mittoja, ei mikään naftikaan mutta en ole ihan varma.

|| Aika matala kylläkin, kuva on tosiaankin viitteellinen. Ei taida tulla kauppoja :D

Reinikainen

#80
Reinkaisella on wc-rullia, puinen möksä, puinen "leikkipuisto", pajusilta, juoksulautanen, ja eilen tein riippumaton, jota ei ole vielä asennettu. Ja vessapaprei mökkikin on kuivumassa. Jouluna tulossa putkisysteemi häkin ulkopuolelle  xD

Lillugga: Myös Pringles-purkeissa on sellaista materiaaleja, jotka eivät käy hamstereille. Ajattelin vain kertoa, koska monet luulevat, että ne ovat turvallisia, ja hamsteri mahtuukin sinne hyvin... :nops:
Reinikainenn ?

pompeli

#81
Meillä häkissä juoksupyörä , luonnonkivi , savi kukkaruukku , omppupuun- oksa , heinäpesä, pari häkin omaa tasoa , luonnonkorkki -kaarna , kookospähkinä/riippu-tikapuilla , heinä-katto mökki, paperi rullia ja zoo-plus 2 erillaista monitoimi mökkiä sekä reilusti purua sekä heinää

Markka

#82
Lainaus käyttäjältä: "Reinikainen"Lillugga: Myös Pringles-purkeissa on sellaista materiaaleja, jotka eivät käy hamstereille. Ajattelin vain kertoa, koska monet luulevat, että ne ovat turvallisia, ja hamsteri mahtuukin sinne hyvin... :nops:
Tarkoitatko sitä hopeista sisustaa?
Meillä se revitään pois ennen Bellalle antamista ja onneksi Bella ei paljoa nakerra pahvia ;) .
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Lillugga

#83
Reinikainen, en ole onneksi käyttänytkään. :)
Believing Love - Vilperi -   30.06.2011-10.02.2013 <3

Rossu

#84
Meillä käytössä Pringlesit myös, mutta revitään se hopeinen sisusta(alumiinia?) pois.
Syrkkipoitsu Locking Up The Sun "Leevi", lks blondi (26.11.2010)

Muistoissa]Talvikkotyttö Milla, normaali (29.7.2008-16.12.2010)[/color]
Syrkkineiti Lilac"Lili", pk keltainen umborous

Hilmeliini

#85
meillä on ihan lempparivirikkeitä suuret kukkaruukut kallelleen kaadettuna. sisään voi laittaa vaikka tupon heiniä ja herkkuja heinien sekaan. urholla on tällä hetkellä sellainen ruukkuviritys häkissään. kaksi ruukkua vierekkäin, toinen kallellaan ja toinen kumollaan (pohja ylöspäin) ja niiden välillä puiset tikkaat joita pitkin pääsee ruukulta toiseen. työnsin vielä ruukkujen pohjareikiin rapeat herkkukepukat, joita voi rouskuttaa reiästä tunkeutumisen sijaan.  xD

pahvisista karkkilaatikoista saa mökkejä ja tasoja ja vaikka kaivelulaatikon kun pistää sisään heinää ja purua oikein paljon. ...ja sekaan tietysti siemensekoitusta! ;)

riippumatot ja katosta roikkumaan kiinnitetyt putket ovat myös suosittuja, varsinkin uroksilla, meillä naaraat vain järsivät kaikki virikkeet tuusan nuuskaksi, pesämökinkin voi silputa jos ei parempaa tekemistä ole!  xD  XD
Kolme pupua ja kaksi hamsteria, kasvatus loppunut 2013.
Lk creme ps n. Musti Somali Neekeriina
Lk norre laikukas n. Sirpa Unelma Kaarina

Hamsu_Fani_

#86
Hyväksi olen todennut

pajukorit(ne voi laittaa kattoon narusta riippumaan niin siellä on hyvä vetää sikeitä!)
kivet
oksat
pajusillat
riippukeinut
kukkaruukut
kaikki pahvitavara
vessapaperi rullat
kävyt...
Onhan niitä paljon kaikenlaista!!

LINNAN TEKO-OHJE! XD
Mä oon ite keksiny tehä hamsuille linnan,eli tekee pahvista kaksi erillistä pesämökkiä ja leikkaa luukun,johon kiinnittää vessapaperihylsyjä...Lopulta ne hylsyt voi kiinnittää yhteen,niin putkistä pääsee molempiin pesämökkeihin!Tietysti myös erilliset ulos ja sisään käynnit!Ajattelin että ne voi tykätä sellasesta putki järjestelmästä! XD (toivottavasti joku äkkäs...)

p@llero

#87
Kiitos tuosta tee-huivista-riippari-vinkistä  :D Miksen ite oo huomannu... Pääsee heti käytäntöön :)

Muuten tuli mieleen että onko se sitte vaarallista jos se jyrsii siiihen riipparihuiviin sitte reiän tms.? Että tukehtuuko? attelimpa varmistaa ennen ku annan...
Syrkkinaaras Mocca *29.11.2011

Eläimet ovat paranneltu versio meistä?

7

#88
Olen tehnyt tämän norsuputken itse hamsulleni.
Edestä:

Sivusta:

Ja hamsuni kanssa:
Kotona venäjänkääpiöhamsteri talvikko Maxi.

Sahapukki

#89
Käytiin hankkimassa muutama päivä sitten meidän mammalle tuo Karlien jättimäinen 28cm halkaisialtaan oleva puinen juoksari!  :lov
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)