Poikaspäiväkirjat 4

Aloittaja Heli, 09.06.11 - klo:02:16

GaneshaX

Tääl takahikiäl on kans jatkuvasti se tilanne, ettei poikaset mene kaupaks. Hyvä jos saa edes eläinkauppaan menemään, niissäkin tuntuu olevan jatkuvasti täyttä. Suoraan jollekkin yksityiselle myyminen on nykyään tosi harvinaista meillä.

Vaihtoehdot on laittaa kasvatus jäihin (jota en todellakaan halua tehdä) tai saada poikasia menemään edes jonnekkin.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

jensku

Täällä lappeenranassa. Eläinliikeet ottaa vastaan ilomielin kasvattajalta eläimiä. Ledessäkin oli kerran juttuu, että otavat/ostavat pienjyrsijöitä vastaan kasvattajilta. Itse olen saanut sellasen kuvan, että täälläpäin on kysyntää hamstereista runsas mitä on myynnissä. Täälläpäin on yksi liike jonne itse veisin omia kasvattejani jos olisi sellanen tilanne että ei menisi myydyksi. Ja se on toi faunatar, todella mukava henkilöstö ja hyvät oltavat eläimillä.  :icon_smile:
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

wiidii

Minulla ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa saada poikasia kaupaksi, kauimmillaan itselläni on roikkunut lapsia siihen kuuden viikon ikään. Joissakin tapauksissa olen tarkoituksella jättänyt poikasen kotiin ja myöhemmässä iässä tullutkin siihen tulokseen että myyn eteenpäin. Minulle myöskin pukkaa mailiin poikastiedusteluja noin 5-7 kappaletta viikossa, mutta minulla taitaakin olla takanani se etu, että olen ainoa suklaan kasvattaja - poikastiedustelut kun nimenomaan aina suklaan värisiä (joskus harvemmin mustia) koskevat.  :icon_smile:
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Ninde

Lainaus käyttäjältä: GaneshaX - 29.06.12 - klo:15:07
Tääl takahikiäl on kans jatkuvasti se tilanne, ettei poikaset mene kaupaks.
Mä huomasin kanssa ihan selkeän eron Häme vs. pääkaupunkiseutu. Syrkkejä varsinkin oli hirmu vaikeaa saada kaupaksi, vaikka oli harvinaisempia värejäkin, kun ei ollut mahdollisuutta pitää niitä kovin pitkään. Cämpsykasvatus onnistui helpommin, joskin silloin harrastin näyttelyjäkin vielä suht aktiivisesti, kun niitä kasvatin vielä muutaman vuoden Vantaalta pois muutettuanikin.

Katitar

meillä syntyi sunnuntaina robojen F-poikue. <3 edellisestäkin poikueesta on poikaset myymättä, mutta kai se tästä. ehkä syksy tuo tullessaan myös poikaskyselijät.  :mhappy:
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Eve87

Meillä pitäis ylihuomenna olla pesässä hopeisia lapsosia jos kaikki menee hyvin ja seuraava satsi sinisiäkin koputtelee ovelle  :icon_cheesygrin:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Sahapukki

Meillä meni A-poikueesta suorilta kaikki hamsterit, luovutusviikolla taisivat kaikki lähteä kotiin, paitsi meidän creme-tyttönen. Sitten ihastuin myös PK mustaan, joten jätin senkin kotiin, mutta ikävä kyllä jouduin luopumaan siitä, kun hamsulassa oli niin täyttä. B-poikueesta meni kaikki 7-viikon ikään, mutta yksi PK musta ei meinannut millään saada kotia, 10vk ikäisenäkin oli vielä meillä, mutta sitten päätin poistaa ilmoitukset tytöstä, eihän se mennyt kaupaksi. Nyt se on meillä lemmikkinä.

Päätin kokeilla nyt vielä kerran astuttaa Siiriä, jospa nyt tärppäisi. Siirsin mahdollisimman rauhaisaan paikkaan tytön ja dunan, laitoin lisää virikettä ajankuluksi, ja katsotaan nyt ajan kanssa.. Ei enää teetätetä poikasia, jos nyt syö taas poikasensa. Toivotaan parasta!
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Rukyo

Mulla pyörii jaloissa vielä sellanen 4kk ikäinen poikanen jolle en oo löytäny kotia, nyt siit on kyl tullu pari kyselyä jtn toivotaan parasta! Voi olla että tuon siskonkin laitan myyntiin, ku hamsumäärä rajallinen ja se on mahd. kk mikä ei sit taas sovi mun suunnitelmiin.

Jotain valoa pimeydessäkin näkyy, varasin tossa itselleni pk luonnonvalkosen naaraan :)
Siitä sitten tulee morsian mun pk luonnonvalkonen vn jätkälle  :loov:
> Pienimuotoista kasvatusta pk syrkkien kanssa. Väreissä tavoitteena hopeasoopeli, luonnonvalkoinen, ms. valkoinen ja creme. <

BLOGI - WWW

Eve87

Välillä oli tosiaan hiljainen kausi, mut nyt menekki näyttää täälläpäin palanneen normaaliksi  :yes:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

-carita-

Tätä yhdistelmää olen pitkään innolla odottanut ja viimein eilen sain astutettua Mapilamis Snöflinga, pk rs hopeanharmaa x Cocopopz Quentin, pk hopeanharmaa umborous, toiveissa olisi rs hopsuja  :loov:

Katitar

meillä on pienenä ''yllärinä'' f-poikueen pesässä yksi resessiivilaikku robotin! odotin vaan normaalia, mutta niin ne vaan oikeasti kulkee suvussa. vaikka pitkänkin matkaa. kasvattamisen pieniä iloja!  :haha:

viis mukeloa näytti olevan. kaikki tasaisen paksuja ja eloisan oloisia. ihmeen hiljaa nuo olivat kolme ensimmäistä päivää - nyt vasta alkaneet oikeasti piippailla. ensimmäisinä päivinä piti ihan katsastaa että mikä meininki pesässä on kun kuuluu, mutta kuuluuko sittenkään?  :icon_mrgreen:
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

KaisaM.

Mulla on tossa lisäksi neljä neliviikkoista pk poikasta. Yhdistelmä pk musta kk - pks kyhu = tulos creme, ps creme?! Kaksi poikasta on satiineja, näyttävät enemmän kyhuilta, mutta ei niistäkään selvää ota. Saa tulla hakemaan... Eiköhän tää ollut tässä.  :eijei:
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

jemppura

Mulle kelpais   :mgrin:
Harmi vaan kun ei ol yhtään ylimääräistä häkkiä tällä hetkellä..

EmmaTi

Lainaus käyttäjältä: KaisaM. - 05.07.12 - klo:15:58

Älähän nyt KaisaM, noi yllätyscremet "kuuluu" tohon mustansukuisten keltaisten kasvatukseen. Ei niistä koskaan varmaan täysin pääse eroon.. ?
Itselläkin on sydäntä lähellä samat värit kuin sulla, ja tavallaan "pelkää " noita crememustia mutta viimeksikin kun niitä tuli niin menivät odotettuina tulokkaina lemmikkiperheisiin ja tyytyväisiä uutisia tuli kun myöhemmin kysyin että miten on mennyt.

Ely

Mäkin petyin hieman kun creme tupsahti poikueeseen johon piti tulla mustaa ja sinistä pelkästään :/ Pettymys muuttui iloksi kun sain nähdä miten upea sinisoopeli on :)
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."