Poikaspäiväkirjat 4

Aloittaja Heli, 09.06.11 - klo:02:16

wiidii

Meillä syntyi tänään kauan odotetut poikaset - tai syntyi ja syntyi, yksi löytyi kuolleena pesästä.  :(  Suurta vatsaa emolla ei alunalkaenkaan ollut, sellainen pieni erottuva kumpu vain.

Emo näyttää hyvinvoivalta, juuri nyt syö ruokaa tyytyväisenä ja touhuilee omiaan pesässään. Oletteko astuttaneet tällaisia naaraita uudelleen? Itse pohdin käyttäväni eri urosta, se voisi vaikuttaa asiaan. Mitä mieltä olette?

edit: En käytä kys. naarasta omistajan toiveesta enää uudelleen, mutta saanen lainaan onneksi toisen naaraan samasta linjasta. Toivottavasti sen kanssa menee paremmin.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

AnsaLucia

Meidän Stuartin ja Pamelan hopea-katras kasvaa ja komistuu. Pesästä lähti liikkeelle lopulta peräti 13 toinen toistaan reippaampaa tenavaa. Ovat nyt 2,5viikkoisia ja aivan mahdottoman ihania seurata. Tuosta sitten tuleekin ongelmia kerrakseen valita kotiinjäävä (t). Luonnonvalkoisia, mustasilmäisiä valkoisia ja hopeasoopeleita pikavärinmäärityksellä. Pamela on huolehtiva mutta hyvin rento ja rauhallinen äiti, joka selvästi nauttii äidinroolistaan. Täytyypä jossain vaiheessa yrittää kuvailla että voin jakaa nämä ihanuudet kanssanne  xD
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

KaisaM.

Plääh, meillä vaan ei naaraat lisäänny, ei kiimoja kenelläkään.  :(  Tässä Unin kiimoja pari kuukautta seuranneena taidan heittää sen suhteen hanskat tiskiin. Olisi vaan niin kiva uroskin! Sen lisäksi olisi kaksi muuta yhdistelmää suunnitteilla, toista yritän jo astutella, toinen suunnitteilla keväämmällä. Edellisistä poikasista on jo ties kuinka kauan!
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Hilmeliini

meillä piti irman poksahtaa viimeistään eilen, mutta maha on vieläkin yhtä iso eikä poikasia ole näkynyt...  :S
Kolme pupua ja kaksi hamsteria, kasvatus loppunut 2013.
Lk creme ps n. Musti Somali Neekeriina
Lk norre laikukas n. Sirpa Unelma Kaarina

Sintturainen

Meillä nuoremmat naaraat iloisesti kiimailee, mutta se kenen tarvisi ei... Astutin joulukuun lopulla ja sen myötä katos kiimat mutta ei kuulunut pentuja.

Anzukka

Meilläkään ei saatu poikasia norrenaaraalle ja norreurokselle ja olen miettinyt että jos uskallan iän puolesta käyttää naarasta niin astuttaisin hänet samalla uroksella tai kerran lisääntyneellä pienen poikueen isällä.  :roll:  Vaikeaksi alkaa mennä jotenkin, eikä näkyvää syytä lisääntymättömyydelle ole. Pitää varmaan alkaa käyttää naaraita hiukan nuorempana että ei tulisi näitä ikäviä tyhjäksi jäämisiä. Poikueiden emät on olleet meillä yleensä 7-9kk mutta pitänee aikaistaa että max. 8kuisena tulisi poikasia.

Ei meidän hamsulasta muuta tällä kertaa. :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Veda

Meillä kuullostaa olevan kiinarilapsia, muutaman viikon päästä sitten näkee mitä siellä on  :)

tammenterho

tammenterho

Lainaus käyttäjältä: "tammenterho"Jee, pitkästä aikaa taas robomuksuja! Yhdistelmä on isabella husky + normaali laikukas. Jännä nähdä minkä värisiä muksuja tulee! Eilen katsoin naarasta (laikukas) ja oli sen näköinen, että pian poksahtaa. Tänään kurkkasin uudestaan pariskuntaa ja laitoin heille talouspaperia, että saavat kunnon pesän. Pesässä näkyi olevan yksi poikanen. Naaras ei näyttänyt vähääkään "laihtuneen", joten tulee varmaan lissee :)  :sydan

Höh, ei sitten tullutkaan kun 1 poikanen.

Ely

Tuossa eilen (muutama tunti sitten kai?) synty kasa nakkeja yhdistelmästä pk sininen umborous ja pk normaali umborous (diluution kantaja)  :D  :sydan Nopealta vilkaisulta laskin ainakin 9.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Rukyo

^ oijoijoi <3 eli joukossa voipi olla suomen ensimmäiset siniset hamsut? :>

Meillä vielä n. kuukaus että Islalla tarpeeksi ikää astutukseen : )
> Pienimuotoista kasvatusta pk syrkkien kanssa. Väreissä tavoitteena hopeasoopeli, luonnonvalkoinen, ms. valkoinen ja creme. <

BLOGI - WWW

Ely

^Juu :) Tai siis ensimmäiset suomessa syntyneet ;P Joukossa saattaa olla myös pelkästään normaaleja diluutteja.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Minnaw

Meillä muutti eilen asumaan yhteen cämpsypariskunnat.
Nyt vaan odotetaan ja jännätään, josko saataisiin meidän hamsulan historian ensimmäiset cämpsylapset!  :sydan
Oxalis - talvikkokasvatus

mirauh

Ely, olikos normaaleille diluuteille jokin oma nimitys? Vähän jännittelen sun puolesta täällä, millainen rakkaupakkaus sieltä ilmestyy.

Meillä on vielä aikaa reilu kuukausi ensimmäiseen poikueeseen.  :sydan
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Anzukka

Meillä tiistai-iltana nähtiin hamsterirakkautta. Lk normaali naaras sai uudeksi kumppanikseen pk creme valkolaikukkaan. Tämä oli omalta kannaltani ihan hyvä ratkaisu sillä koskaan ei tiedä mitä tapahtuu ja jos tulee takapakkia niin on "varalla" samasta linjasta mutta eri mammalta jälkeläisiä, koska on ollut sen verran huonoa tuuria taannoin enkä halua ottaa riskiä että koko suku häviäisi omasta hamsulastani. :)

26.1 pitäisi olla nakkeja pesässä. Toivon että tällä yrittämällä tulee poikasia sillä naarasta en uskalla enää tämän jälkeen astuttaa, ikää kun on yli 8 kuukautta. Isukki on pian kaksivuotias ja virtaa oli reilusti silti! :)

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com