• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 4

Aloittaja Heli, 09.06.11 - klo:02:16

« edellinen - seuraava »

Anzukka

#570
^^Piialla huono tuuri. Onkos nämä muuten sukua Octavialle? Tiedä vaikka minuakin kiinnostaisi jos valkotäpläisiä siellä on.
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

PiiaL

#571
^ Nämä vauvelit ovat Octavian serkkuja. Vähän mystistä on nyt, että kummalta puolelta tuo valkotäpläisyys on peräisin, ei noin isot valkoiset kuviot ja valkoiset karvat selkäpuolella voi olla värivirheitä vain.. Vois varmaan aloittaa poikasten kuvailunkin nyt viikonloppuna kunhan näyttelyistä kotiutuu, alkavat 2 viikkoa olemaan. :)

Saana

#572
Kivaa, että anzukka jaksaa olla innostunut valkolaikukkaista -ja täplikkäistä vaikka kaikki muut tuntuvatkin välttelevän niitä kuvioita. Ihailtavaa sinnikkyyttä! :)

Disposable

#573
Nyt kyllä jänskättää "loppupoikueen" puolesta, pentuja oli aluksi tiedettävästi 5, ainakin siinä vaiheessa kun näin ne päälle viikon ikäisinä kunnolla ensimmäisen kerran, mutta eilen emo oli syönyt yhden niistä. Tänään löytyi taas irrallisia ruumiinjäseniä.  :c8 Maanantaina tulee täyteen 2vk noilla poikasilla. Ei ole meillä aiemmin ainakaan tietääkseni emot syöneet poikasiaan, vaikka tiedän kyllä tapauksia.
Miten tässä kannattais nyt toimia, että jäljellä olevat vekarat säästyis? En ole koskenut pentuihin, muutakuin pari kertaa pesäpapereita kaivanut vähän että pystyy laskemaan. Pari kuvaa otin ensimmäisen kerran eilen (11vrk). Ruokatarjonnastakaan ei pitäis olla puute, myös lihapitoista sapuskaa on dunassa, se kun näyttää olevan emon mieleen...
LK syyrialaisia Pudasjärvellä

Maiju*

#574
Mä sain mun dalmatialais-lapset eilen kotiin Jonnan hellästä huomasta, voi jösses ne on ihania.  :lov  :taju:
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Saana

#575
^^Se voi olla ihan sitäkin, että poikasissa on ollut jotain vikaa ja emo on yrittänyt hävittää (=syödä) mahdollisesti jo kuolleet poikaset, etteivät ne jää mätänemään pesään. Kyse ei siis välttämättä ole ollenkaan hoidon laiminlyömisestä tai vääränlaisesta huolenpidosta.

PiiaL

#576
Meillä näyttäisi pesän saldo tältä:

7 tyttöä:
2 x soopeli
3 x hopeasoopeli
2 x hopeasoopeli valkotäpläinen

5 poikaa:
3 x soopeli valkotäpläinen
hopeasoopeli
hopeasoopeli valkotäpläinen


Jee, mulle näyttäis siellä olevan ihana tumma soopelityttö, katsellaan millainen siitä kehittyy. :) Ensin kaikki näytti pienempinä ihan hopeisilta, mut onneksi siellä onkin seassa myös pelkkiä soopeleita. Kuvia tulossa.

lentsu

#577
Voi itku kun olis tilaa! Tuo poikue kyllä vetäisi puoleensa. Mulle kelpaisi kaikki hopeinen valkotäplikkäänä. Musta olis ihana joskus kasvattaa hopeanharmaata valkolaikukkaana.  :)

Sahapukki

#578
Meillä väkiluku tippui kahdella, eli pesässä kurkkii nytten seittemän kappaletta rakkauslapsia. Ja yksi muita pienempi sieltä löytyy taaskin, mutta kasvamassa hyvää vauhtia isommaksi, joten eiköhän selviydy. Katras jo niin virkeä muutenkin, Aadalla vaan työtä lapsosien hoitamassa, kun hyppivät pesästä koko ajan pois. Eihän tuo vaivaudu enää edes poikasia takaisin pesään viemäänkään.  :lol:
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

EmmaTi

#579
Pähkinä (lk musta vkkk) lyllertää vauvamasun kanssa. Poikasten pitäisi syntyä 3.12. Onnellinen tuleva isukki on lk kyyhkis vn Daniel.
Jänskää, edellinen poikue oli heinäkuussa ja siinä oli vain 1 poikanen  :)

Sintturainen

#580
^Pidän kyllä teille peukkuja että nyt ois parempi tuuri kuin viimeksi!

Ely

#581
Lainaus käyttäjältä: "EmmaTi"Pähkinä (lk musta vkkk) lyllertää vauvamasun kanssa. Poikasten pitäisi syntyä 3.12. Onnellinen tuleva isukki on lk kyyhkis vn Daniel.
Jänskää, edellinen poikue oli heinäkuussa ja siinä oli vain 1 poikanen  :)
Hehee, meillä Bonitalla on laskettu aika seuraavana päivänä, eli 4.12. :D

Ei ollut kyllä helppoa kun tuo sininen ei oikein hanskaa tuota astumista vielä(kään).
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

EmmaTi

#582
Lainaus käyttäjältä: "Sintturainen"^Pidän kyllä teille peukkuja että nyt ois parempi tuuri kuin viimeksi!

Kiitos! Olen itsekin ajatellut pitää kasvatuksen pienimuotoisena, mutta Pulmu kyllä vähän liioitteli tuossa poikueen karsimisessa  :)

Eve87

#583
Elyseen masu näyttäis lupaavalta, toivon mukaan se on tiine, eikä puijjaa  ;) Tein tosin kaikki mahdolliset temput, että tulisi tiineeksi, joten toivotaan parasta  :D

Mä en malta odottaa, että Elyllä syntyy Bonitan vauvvat! Sieltä mullekki pari kappaletta  :lov
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Janika S.

#584
Mä tässä jänskäilen tekiskö tuo mun ruåtsalainen robotytsi poikasia jo kohtapuoliin.
Mulla on 3 paria ollut yhdistettynä nyt jonkun aikaa, mutta muilta ei kyllä poikasia ole odotettavissa.
Venäjänkääpiöhamsteri roborovskit väreissä normaali, normaali laikukas ja normaali husky.
Jämtlanninpystykorvat nimellä Pyssytorin.
Lemmikkinä lisäksi muutama syyrialainen hamsteri.