• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 4

Aloittaja Heli, 09.06.11 - klo:02:16

« edellinen - seuraava »

Sintturainen

#315
Mä oon nyt kolmannen (vai jo neljännen... laskuissa mennyt sekaisin...) kerran astuttunut Jillyn Tatulla. Jos nyt ei oo tärpännyt, vaihdan jo urosta. Uroksella on jo jälkeläisiä, että siitä ei pitäis olla kiinni...

delfi76

#316
Meillä Jekun naperot tänää virallisesti 5vko:a. Eilen lähti neljä tyttöä jo uusiin koteihin :cry:  ja tänään lähtee ainakin kolme naperoo  :cry:   tää on niin haikeeta  :lov

Ken_G

#317
Lainaus käyttäjältä: "delfi76"Meillä Jekun naperot tänää virallisesti 5vko:a. Eilen lähti neljä tyttöä jo uusiin koteihin :cry:  ja tänään lähtee ainakin kolme naperoo  :cry:   tää on niin haikeeta  :lov

Beladora kotiutui hetkessä ja olisi halunnut heti jo uloskin asumuksestaan. Kun ei ekana iltana vielä päässyt, niin pisti dunan sisustuksen ihan mullin mallin. Tyttö osaa kyllä ilmoittaa mielipiteensä asioista  :D

Maiju*

#318
Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"Mullaki talvikot harrastaa turvaseksiä  :twisted:
Teillä syntyy jatkossa myös talvikkoja?
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

AnsaLucia

#319
Olen vähän taikauskoinen mutta sanon nyt kuitenkin...meilläpä talvikot ovat aloittaneet lisääntymisen kesän tauon jälkeen  :pilehile: . Tarkoituksella en poikasia kesäksi suunnitellutkaan kun niiden menekki on aika huonoa lomakautena, mutta muutama pitkäaikainen pari kuitenkin asui yhdessä läpi kesän.
Viime näyttelystä tuli Ruotsista Lotalta muutama ötö ja niissä mm. jo vähän iäkkäämpi yhdessä asuva pariskunta.. Enpä raaskinut niitä alkaa erottamaankaan vaan ajattelin että olkoon yhdessä kunnes mietin tulevat yhdistelmät tarkkemmin... Noh, tämä vanha pariskunta nyt päätti näyttää nuoremmille mallia ja pesässä köllii useampikin pikkutenava :lov .
Kaiken kaikkiaan veikkaan että kuumalla kesällä on ollut osaksi osuutta asiaan että talvikot eivät ole lisineet... viime kesänä meillä oli myös hiljaista mutta heti alkusyksystä oikea beibibuumi.
Kaikki kesälle suunnitellut syrkkipoikueet ovat kyllä toteutuneet ihan ongelmitta, ehkä ne vaan tykkäävät enempi lämpimästä kesästä kuin talvikot  XD
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Maiju*

#320
Josko Arjan positiiviset pentu-uutiset ajais pois huonon karman meiltä muiltakin.  :mrgreen:
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

delfi76

#321
Lainaus käyttäjältä: "Ken_G"
Lainaus käyttäjältä: "delfi76"Meillä Jekun naperot tänää virallisesti 5vko:a. Eilen lähti neljä tyttöä jo uusiin koteihin :cry:  ja tänään lähtee ainakin kolme naperoo  :cry:   tää on niin haikeeta  :lov

Beladora kotiutui hetkessä ja olisi halunnut heti jo uloskin asumuksestaan. Kun ei ekana iltana vielä päässyt, niin pisti dunan sisustuksen ihan mullin mallin. Tyttö osaa kyllä ilmoittaa mielipiteensä asioista  :D

Tyttö tietää mitä haluaa :D

Maiju*

#322
Lainaus käyttäjältä: "Maiju*"Josko Arjan positiiviset pentu-uutiset ajais pois huonon karman meiltä muiltakin.  :mrgreen:
Niin ne tais tehdäkin, äsken iltaruokinnan yhteydessä bongattu vauvamaha!  :pilehile:
Yhdistelmä on safiiri-helmiäissafiiri.
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Sintturainen

#323
Mulla vähän ongelmaa... Mä oon astuttanut Jimpukan kolmesti Tatulla ja tyhjäksi jäänyt joka kerta. Kunnon kiimat löytyy, mutta silti naaras on vihamielinen urokselle, naksuttaa hampaita ja viimeksi kävi astumisen jälkeen ihan kunnolla kimppuun. Uskaltasko kokeilla vielä eri uroksella?
Toisaalta mua vähän mietityttää tuon luonne muutenkin, kun se on ollut tulostaan asti aika villi ja säikky. Enkä oo saanut sitä kunnolla kesyyntymään säännöllisellä käsittelyllä. Monesti naksuttaa hampaita kädellekin... Mitenkään kipeältä ei vaikuta.

Karvakorvathamsula

#324
Jess, oonko ees vähän happy! - Meille syntyi viimeyönä syrkkinaperoita 10-12kpl (kun nopeasti vilkasin emän ollessa syömässä)  :lov Emä vaan oli tyhmästi siirtänyt pesän pois mökistä yöllä ja oli rakentanut paperipesän dunan nurkkaan... Toivotaan et kaikki menee luovutukseen asti hyvin  :)
http]

[size=85]
lk normaali umb. vkkk Delfoin Saimi
lk nvkkk Alise (sijoituskodissa)
kanat ja lampaat
lk collie Sandcastle's Treasure Me, tutuimmin Napsu
[/size]

tammenterho

#325
Meidän poikaset kasvaa hyvää vauhtia. Roboilla on simmut auki ja liikkuvat pesän ulkopuolella aina kun emon silmä välttää  xD

Syyrismuksut syö ihan järjettömiä määriä! 3 kipollista ruokaa päivittäin  :D Samppanja vn muuttui cremeksi, simmut onkin mustat ja soopeli vn uros tais kehittää itelleen poskimerkit  :huh Heh, oon aika huono sanomaan värejä  :oops: Kaikista kaunein muksu on satiini ruoste  :sydan

Marla

#326
^ Niihin tosiaan uppoaa ihan kiitettävä määrä ruokaa. :D Meillä on nyt vain kolme poikasta, joten ei aivan mielettömästi tarvitse tuota ruokaa antaa.

Tänään läksivätkin pojat omaan kämppäänsä, ja emo jää yhden tyttärensä kanssa vielä yhteen. Taas ovat poikaset kasvaneet aivan liian nopeasti.

Maiju*

#327
Viime yönä näkyy syntyneen pienet nakkimakkarat.  :sydan
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

wiidii

#328
Meillä on onneksi Uman massu lähtenyt kasvuun, uskallan hyvillä mielin palauttaa Hemmon takaisin omistajalleen Ouluun. Nyt vain jännityksellä odottamaan mitä kaikkea sieltä syntyykään - muksut ovat tosin kaikki sitten mustansukuisia, mutta mulle ei ole koskaan syntynyt muita keltaisia kuin kilpikonnia, joten odotellaan innolla että jos sellaisiakin tulisi.  :D
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

GaneshaX

#329
Jänskättää, kuinka monta punasimmua meillä on pesässä. Aran vauvat on pian 10vrk ikäisiä ja kova piipitys kuuluu välillä pesästä  :sydan Tämä mammahan ei myöskään kelpuuttanut mökkiään, vaan poikaset on ihme puru/paperikasassa pajusillan päässä  :kieli
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki