Poikaspäiväkirjat 4

Aloittaja Heli, 09.06.11 - klo:02:16

Alkemistin

Meilläkin pitäisi syntyä tänään Balladin ja Skunkin poikaset - jännittää myös kovasti.  :icon_redface:  Jännittää seuraavat kolme-neljä päivää, kunnes näen paljonko laikullisia sinne tulee!

Tuo Bali-mamma on ollut aivan maaninen jo monta vuorokautta.  :nuts: Joko piilossa pesässään tai ravaa vauhkona kaivelemassa nurkkia. Sille kun antaa muutaman pehmikesuikaleen, niin niiden kimppuun suorastaan hyökätään! Seuraavaksi ne sijoitellaan pesämökin uumeniin ja sitten alkaa armoton kuivikkeen kasailu mökin seinille. Kaivelu alkaa möksän vierestä ja etenee johonki terran nurkkaan. Sinne sitten "pikku"-möhkö jää vimmatusti kaivamaan lasipintaa. Voi toista, kun saisi jo rauhoituttua. :icon_neutral:

Ah, Lumo astutettu kanssa taas, kun kiimat palasivat. Ei mitään isoja odotuksia sen tiinehtymisen suhteen kuitenkaan. Innolla odotan Sophia-siskosta uutisia!

gimlixx

Meillä olisi ylihuomenna jakautumisen aika. Jännittää tosiaan mitä sieltä tulee. Maha ei ole hirveän iso ja puhtaasti laskemalla mahdollisia värejä oli muistaakseni peräti 18, kun laskee erikseen kaikki hopeaversiot ym.
Veikkaan, että sieltä  tulee kuitenkin pesällinen hopsuja tai sitten pesällinen mustia.  :icon_e_biggrin:

Alkemistin

Nonnih, Bali pyöräytti näemmä poikaset viime yönä - huh.  :fruit:
Vuorokauden verran meni yli.

Eve87

Juu no tulin sellaisen päätöksen eteen Sophian kanssa nyt, etten yksinkertaisesti enää uskalla astuttaa sitä. Sillä oli taas valetiineys ja punnittaessa 250g painoa, se on mun mielestä ihan liikaa jopa noin isokokoiselle hamsterille kuin Sophia. Ollut niin paljon mammaruualla huijaten aina, että on paino noussut, yhden hienon naaraan olen jo menettänyt synnytyskomplikaatioihin samaisen jutun takia, ja Sophia on minulle niin äärettömän rakas, että tämmöinen päätös tälläkertaa, vaikka harmittaa ihan hirmuisesti  :icon_neutral:

Noh, kohti uusia tuulia. Astutettuna parit pks seepianharmaa Gilbert x pk hopeanharmaa Elviira sekä pkr musta Always Somewhere* x pk hopeanharmaa Cat Cays Charisma. Toivottavasti saadaan pian hopeisia pentuja taloon taas  :sydan:

Sintturainen

^Varmasti ihan järkevä päätös. Hienoa että kasvattaja osaa tehdä päätöksiä hamsterin kannalta, eikä vain maineen ja kunnian!  :sydan:

Meillä lähti tänään eka R-pentu uuteen kotiin. Itellä vielä vähän pähkäilyssä jätänkö tuosta pesueesta sekä uroksen että naaraan itelle. Uros on paljon hienompi, mutta naaraan periaatteessa tarvisin, miksi tää on aina niin vaikeeta  :icon_rolleyes:

Meillä laitettiin tilaukseen myös S-pentue, yhdistelmästä i. Prinssi (lk hopenharmaa) e. Pikkumökin Glooria (lk creme). Sieltä olisi tulossa lyhkis muksuja väreissä luonnonvalkoinen ja seepianharmaa  :loov: Toivottavasti on tärpännyt, kiima ainakin löytyi heti samana päivänä kun uros tuli meille kyläilemään...

Eve87

Maine ja  kunnia lienee ihan taka alalla tässä hommassa :D

Mutta Satu, mulle sitten joku kiva hopsunen ei-creme vanhemmista  :icon_e_biggrin:

Sintturainen

Ei mulle kyllä oo ei-cremesukuisia hopsuja tulossa... Ota tuosta seepianharmaa, eihän se creme siellä mitään haittaa ku se toinen osapuoli ei sitä kanna...  :tongu:

Eve87

Mie otan seepianharmaan tässä kunhan aikaiseksi saan, semmosen juurikin mitä tarkotin, että toinen osapuoli ei cremeä kanna  :icon_cheesygrin:

gimlixx

Meillä syntyi lauantaina poikasia yhdistelmästä ps seepianharmaa ja hopeamusta. Näyttäisi olevan pesässä vain neljä poikasta ja kaikki on tietysti minun tuurillani juurikin niitä hopsuja... Että siinä olisi sitten Evelle hopsua, jos kiinnostaa ja näin käy.  :icon_cheesygrin:
Nooh, jos katsotaan nyt kuitenkin ensin mitä siellä on... Vähän jännittää kyllä, kun mahdollisia värivaihtoehtoja on niin paljon.

Alkemistin

^ Meillekin tuli 4 muksua tosi paljon odotettuun poikueeseen. Kaksi laikkua ja kaksi mustaa. Hyvä sekin.  :loov:

// Muoks. Korjasin tämän vaikean laskutoimituksen. :c8:

Lautsi

Meidän 14.11 syntyneessä lastenlaulu poikueessa on arviolta 10 muksua! Tarkkaa lukua en tiedä, kun nopeasti vilkaisin ja laskin pesän päälimmäiset eläväiset. Vähän oli pigmenttiäkin oli aavistuksen verran havaittavissa et väriskaala näyttää lupaavalta. Jännityksellä odottelen et pääsen kunnolla laskemaan poikasten lukumäärän ja kattomaan värit. Mamma voi kans hyvin ja on rento itsensä, hyvin palautunutkin ja jaksaa liikuskella, vaikka hoidettavia riittääkin :)
-Fluffy's syyrialaiset-

Unipallo

Meillä vikat poikaset lähtee viikonloppuna. Äkkiä on ohi aina tää ilo.  :icon_neutral:

Minnaw

Meillä emo paisuu, paisuu ja toivottavasti pikapuoliin saadaan maailmaan pikkuisia safiirinatiaisia. Hirvittää vaan, että paljonko niitä mahtaa tällä kertaa tulla. Emo on kasvattini ja siihen poikueeseen syntyi 10 poikasta.
Oxalis - talvikkokasvatus

Lainaus käyttäjältä: Unipallo - 20.11.13 - klo:16:16

Se on aivan totta.  :juuu:

Seuraavaksi tässä odotellaan, että syrkkinatiaiset kasvaisivat käsittelyikään. Ja jos vaikka Hortense-cämpy synnyttäisi. Tuhti se ainakin on. :icon_e_wink:

Sintturainen

Meillä tais kerrankin olla tuuria ja poikueen nätein penska on just sen värinen mitä toivoinkin, eli lk creme naaras  :loov: Tän äiti ja mummo olivat sellaisia että niitä tuli vain yks oikeanlainen, ettei päässyt valitsemaan... Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin että tää ei kehitä häntäänsä mitään ihmeellisyyksiä. Tän emällä on hännässä joku ihme luupiikki. Häntä ei taitu, mut selvä nyppylä tuntuu. Uskalsin kuitenkin käyttää kun tuo piikki tuli vasta yli 4kk:n iässä... Harmittaa kun en oikein kehtaa tuota ulkkikseen ilmoittaa. Ite tuomarina en tuollaisia laita knikeiksi, vaan laitan sen "tarkkaile"-kohdan, mutta jotkut tuomarit lie sitä mieltä että kaikki poikkeava hännässä on yhtä kuin knikki... :P