• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 4

Aloittaja Heli, 09.06.11 - klo:02:16

« edellinen - seuraava »

Unipallo

JESSS!  :pilehile: Nyt on todistetusti kuulunut pesästä rääkymistä. Tämä perhetapahtuma oli sikäli erilainen, että jätin odottavan emon hamsuhuoneeseen, eikä ollut terra niin "silmän alla" kun tavallista. Ennen kuulin heti poikasten äänet kun terra oli oleskeluhuoneen nurkassa.

Alkemistin

^Vihdoin sitten sielläkin. :peukku:

Meillä otettiin eilen kirkasvalolamppu käyttöön, ajastimella. :nuts:

Unipallo

Nyt aamulla kun vein emolle herkkuja tuli pesästä yksi poikanen -jonkinsortin valkoinen surprise surprise- jota hetken kerkesin katsella ennenkuin emo nykäisi sen takaisin mökkiin.  :loov:

Crodino

Vauvoooja, vauvoja, vauvoja, vaauvooja! :sydan: Talvikoita :sydan:
VKH talvikoiden kasvatusta Vantaalla

S.D.G.

Nyt mäkin uskallan tulla hehkuttamaan! Vähän jäi traumoja edellispesueesta, joka syntyi kuolleena heinäkuussa, että uskaltaudun julkistamaan hyvät uutiset vasta viikko syntymän jälkeen.
Meillä on siis pari-kolme talvikkovauvaa ekaa kertaa kesäkuun jälkeen! Nämä ovat niin toivottuja pikkuisia, että meinaan ihan itkuun purskahtaa joka kerran, kun kuulen niiden piipityksen!  :puna:
Yhdistelmänä JV13 Regalis Jonckheere-Terpstra - Regalis Deshi Basara, toivotaan, että joukossa olisi yksikin uros mulle.  :sydan:

Että kyllä sitä hyvän tähden osaa taas arvostaa poikasia! Ei saa mitään, ei yhtään mitään ottaa itsestäänselvyytenä, niin se vaan on.
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Crodino

^ Varmasti, :yes: ja se on aina niin ja näin näihin aikoihin, että tiinehtyykö edes. Mulla oli hirvee pelko tän syntyneen poikueen kanssa, kun emo alkoi vuotamaan verta viikon alussa niin luulin, että nyt se heittää veivin  :msilly:
VKH talvikoiden kasvatusta Vantaalla

S.D.G.

^Joo, eikä nyt ole ollut edes syksyn kanssa pulmia kun ei kesälläkään lisäännytty. Meillä on monena vuonna ollut syys-loka-marraskuussa oikein poikasbuumi jostain syystä, mutta ei kyllä tänä vuonna. Mutta yksikin poikue on miljoona kertaa parempi kuin ei yhtään mitään.  :sydan:

Mulla muuten keväällä yhdellä talvikkonaaraalla oli ennen sen molempia synnytyksiä melko runsasta ennenaikaista vuotoa, ja ajattelin, että nyt meni poikaset kesken. Vaan eipä menneet, täysiaikaisia pesueita sieltä tuli!
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Lautsi

Tänään astutettu ensimmäinen syrkki neiti nyt täytyy toivoa et tuli tiineeksi ja kaikki menis hyvin :)
http://facebook.com/hamsterila
-Fluffy's syyrialaiset-

Unipallo

8 poikasta erilaisia valkoisia punasilmiä. Jännä hieman erilainen setti valkoista taas tällä kertaa. Ainiin ja yksi musta lammas.  :fruit:

Minnaw

Pitäisköhän nyt aktivoitua hieman kirjoittelemaan täällä foorumillakin.  :nuija:

Meillä tosiaan kasvatus viettänyt hiljaiseloa (johtuen niin omasta lisääntymisestä kuin hamstereiden lisääntymättömyydestä), mutta nyt taas nostamme päätä :)

Pariskuntia taas yhdistelty ja ainakin äärettömän toiveikkaana sieltä uskoisin pian syntyvän ihania pieniä safiirinakkeja  :sydan:
Helmiäiskuviotakin toivoisin syntyvän, mutta uros on ollut vähän enemmän sinkkumies-tyyppiä eikä perheen perustaminen juuri ole kiinnostanut. Katsotaan nyt...  :peukku:
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

jensku

Nyt keskiviikko ja torstai välisenä yönä Zelda (Picus Kodinihme*) synnytti 11-12 potraa poikasta.  :loov:
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

S.D.G.

Nyt on meidän potrat talvikkopoikaset kolmiviikkoisia, kolme kappaletta normaaleja niitä on ja onneksi, ONNEKSI siellä on seassa yksi uros! Meillä nimittäin syntyi pelkkiä tyttöjä koko kevään ja alkukesän. Totta kai se eniten komeaa isäänsä muistuttava on naaras... Mutta ei se uroskaan nyt ihan hullumpi ole. Uros jää isänsä kanssa odottelemaan Suomeen palaamistani ja täytyypä katsoa, pitäisikö tuo naaras vaikka sijoittaa jonkun kasvattajan luo tai jotain. Hmm!

Regalis Neiti Kevään* vatsanseutua olen tässä seuraillut Neidin lihottua, mutta enpäs tiedä... Hankalimpia on noi takapainotaipuvaiset naaraat, jotka näyttävät aina siltä kuin olisivat tiineinä. Neiti Kevään vauvoja olen odottanut kuin kuuta nousevaa elokuusta asti. En mä nyt enää kovin toiveikas ole ollut, mutta aina nuo mokomat päättää lihoa jotenkin sillä lailla, että pieni toivo herää uudelleen. Kunnes taas saa pettyä.  :msilly:
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Alkemistin

^Kaikenkukkuraksi ainakin minä tuppaan syöttämään tiineitä naaraita (tai niitä joiden toivon/oletan olevan tiineitä) sen verran "monipuolisesti" (lue "vähintään riittävästi"), että ne tuppaavat ottamaan painoa joka tapauksessa.
  :nuija:

Eve87

Kyllä se lisävalo ei olisi pahitteeksi. Saas nähdä, kun Sophia-neidin pitäis näillä hetkillä kyllä synnyttää ja olin tuntevinani vatsassakin jotain, että tuleekos sieltä lapsia vai ei.

Eilen astutin pk hopeanharmaa naaraan Elviiran pks seepianharmaalla uroksella Gilbertillä. Nättejä lapsia tulossa toivon mukaan  :loov: Varmaan helpoin astutus ever  :jiihaa:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Lautsi

Huomenna pitäis poksahtaa tuon yhden naaraan, lasten laulut-poikue olis tulossa, saa nähdä millasia mörkö mainioita sieltä tulee, jännittää ihan törkeän paljon! :)
http://facebook.com/hamsterila
-Fluffy's syyrialaiset-