Erikoisia syyrialaisten värinimityksiä ?

Aloittaja Minski, 03.06.10 - klo:21:24

Mustikkamaan

White on kuvio syyrialaisella hamsterilla, se aiheuttaa valkoista kuviota vatsaan ja valkoiset korvakarvat. White-nimitys on lainattu kaneilta, joilla on vastaavanlainen kuvio. Tämä nimitys on kuitenkin väliaikainen ja yleisessä käytössä vain sen aikaa, kunnes uusi, virallinen nimitys tehdään :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

tsiu

Kun joku ihmetteli että miten Martin Braakilla on niin paljon uusia värejä, niin hän ilmeisesti on saanut niitä joltain isolta kasvatusyhtiö Medusalta. Kyselin häneltä sinisistä hamstereista ja vastaus tuli tosi pian, että vois kuvitella että hän suostuis kirjottamaan myös poskipussiin jos pyytäis:)

Markka

Onko jotain kasvatusyhtiöitäkin?
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Vevve

^ Suurin osa eläinkauppojen eläimistä tulee ulkomailta ns. "eläintukuista", jotka ovat isoja kasvattamoita joissa kasvatetaan eläimiä eläinkauppamyyntiin ja taitavat olla ihan yhtiöitä.

Eve87

Minusta alkaa kovasti tuntua että dd on värimerkkinen. Denillä on havaittavissa todella heikot poskimerkit+tikkaus. Samoin on Elyn sinisellä.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Rose

^Ja tossa päälaella näyttäis myös ainaki kuvan perusteella olevan tollanen tummempi merkki? :)

lentsu

Onko tällä dd:llä joku yhteys extreme diluten kanssa, joka lyhennetään ED? Vai onko tämä dd joku ihan oma geeninsä?

Even sivuilta lainattuna: "Sininen väri johtuu diluutiosta, eli mutaatiosta joka vaalentaa sitä pigmenttiä jonka musta-geeni tekee mustaksi."

Eli siis tämä on joku resessiivinen diluutio, joka vaalentaa vain mustaa??

Extreme dilutionhan vaalentaa kaikkia värejä, se on myös "lämpöpakoinen" käsittääkseni. Aika  vaalea musta silläkin saadaan kuvien perusteella. Mistä tietää, että tämä on eri geeni? Jälkeläisistä? (dominoiva/resessiivinen?) ED on semidominoiva.

Ely

LainaaMistä tietää, että tämä on eri geeni? Jälkeläisistä?
Jälkeläisistä hyvinkin. Näiden meidän sinisten sukua:

I: pk sininen
II: lk sininen
IE: pk musta
IEI: lk sininen
IEE: pkr musta laikukas
IEEI: pkr keltainen
IEEE: lk kyyhkynharmaa vkkk
EI: pk musta vn
EII: lk musta vn
EIE: lk hopeanharmaa vn
EE: pk musta vn
EEI: lk sininen umborous vn
EEE: lk musta kk

Liekö sillä mitään todistusarvoa mutta omistuksessani olevan sinisen jälkeläiset tässä viimeisimmässä poikueessa eivät olleet dilutoituja (emä ei kanna diluutiota).

Täältä löytynee kattavasti tietoa ko. geenistä: //http://www.egerbil.com/dilution.html
:)
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."