• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterinäyttely, Jyväskylä 6.8.2011

Aloittaja S.D.G., 29.05.11 - klo:14:46

« edellinen - seuraava »

Saana

#210
^Jos sulta vaan löytyy ihan normipurua tai mörttiä niin laita mieluummin niitä. Noista ekokuiduista ollaan useampaa mieltä niin paha nyt sanoa kannattaako sitä laittaa. Vessapaperisuikaleita voi laittaa myös hieman reilusti. :D

Sit huomio hyvä näytskäväki!

Saapukaa huomenna aikasintaan siinä vähän ennen klo 9 paikalle. Näyttelypaikka on koottu jo valmiiksi, joten Vevve & kumppanit (joilla on avain) tulevat normaalia myöhemmin paikalle.

Miittiin on hankittu aika paljon sapuskaa ja herkkuja eli tuokaa mukananne hyvä ruokahalu. :)

yennni-

#211
kait sitä vois kohta unille jotta aamulla jaksaa panikoida ja assaroida koko päivän.. kivaa näyttelypäivää kaikille ! :)
jos rakastat minua, rakastat myös lemmikkiäni
syrkkineiti, kaksi robopoikaa ja kaksi hauvavauvaprinsessaa ?

Marla

#212
Enpä vaivaudu nukkumaan, kun vielä on hamsujen boksit laittamatta kuntoon... Väsytti jo tänään päivällä huonosti nukutun yön vuoksi, joten voin vain kuvitella, kuinka pirteä olen tänään näyttelyissä. :< Ei nyt vain oikein ehtinytkään nukkua.

Saana

#213
Toissayönä 4 tuntia, äskön viisi ja puoli. Tosi pirteitä ollaan. SIlmät puoliksi kiinni eikä edes haukotuta vielä, kun taidan nukkua tässäkin.

-Tiizu-

#214
me tultii äskö sieltä näyttelystä mulla oli siel 5 hamsteria, KUKA TUNNISTI HAMIN?? se voitti 3 ruusuketta ja 1 oli best show VOITTAJA!! :) tosi iloisin mielin tulin kotiin :)

spellcaster

#215
Olipa jörkyttävän pieni tila  :shock:  Eläinsalin puolella ei olis pystynyt olla vaikka olis halunnutkin, oli kyllä niin tukala... Muuten ihan kiva näytskäreissu vaikkei mitaleille päästykään :)

TiBe

#216
Kiitoksia mukavasta näyttelypäivästä, iltasella kyllä väsytti ihan yhtä paljon  kuin esim. Espoon näyttelystä kotiuduttua,vaikka kotinäyttely olikin :D

Meiän pienet Crystal'sit loistivat talvikoiden ulkomuotoluokassa kirkkaammin kuin osasin kuvitellakaan. Eilen aamulla vielä pohdin hamstereita bokseihin laitellessa,että näinköhän tulee turha reissu,kun kaikki hamsterit olivat niin surkean näköisiä, mutta ei ne sitten olleetkaan  :D

S1+SERT+BIS6 Crystal's Empty Rooms*
S3+SERT Crystal's Pieni Tytön Tylleröinen
S4+SERT Crystal's Raikulipojan Rallatus
S5+SERT Crystal's Bertholletia Excelsa
IRTO SERT Crystal's  Tatuoitu Puujumala
IRTO SERT Crystal's Tuhoava Voima

-Yhdennäköisyys/parikilpailu (kaksi mahdollisimman samannäiköistä hamsteria)  1. Sija
Crystal's  Tatuoitu Puujumala* & Crystal's Tuhoava Voima*

Kerrassaan hieno päivä :)
Crystal\'s talvikot
http://crystals.nettisivu.org/

sarsu

#217
Me ei päästy lähtemään kotona sattuneista syistä, kyllä harmitti heittää rahat kankkulan kaivoon  :(  Jos sitä yrittäisi sitten Lahteen...
Yam Yam's syyrianhamsterit väreissä hopeanharmaa ja mustasilmäinen valkoinen, turkkimuunnoksina pk+s

S.D.G.

#218
^^ Jip jip, onnittelut Tibelle eläinten mielettömästä menestyksestä!

Vastoin alkuperäistä suunnitelmaa päädyinkin ulkomuotokääpiöiden sihteeriksi (niin kuin aloitusviestissä toivoin). Tämä oli mulle debyytti, ja vielä englanniksi, mutta eihän se sitten ollutkaan paha jopi lainkaan. Opin hurjasti, eläimet olivat hienoja ja muutenkin mukavaa oli, vaikka eläinmäärä oli... aikamoinen. Kiitos hyvästä ruoasta BTW!

Olin tosi iloinen meidän menestyksestä, kaikki kasvattini EH:lla ja muutkin yhtä lukuun ottamatta samoin. Jadeite aka Isa oli lemmikeissä vielä ERI ja sai KuMankin mutta se nyt onkin sellainen kultahamsteri  :sydan

Thanks folks!
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

MirkkuH

#219
Lainaus käyttäjältä: "-Tiizu-"me tultii äskö sieltä näyttelystä mulla oli siel 5 hamsteria, KUKA TUNNISTI HAMIN?? se voitti 3 ruusuketta ja 1 oli best show VOITTAJA!! :) tosi iloisin mielin tulin kotiin :)

Paljon onnea! Minä muistan Hamin, hieno vanhempi rouva-hamsteri :sydan

Marla

#220
Kiitokset ihmisille mukavasta päivästä! :) Olin aivan tajuttoman väsynyt, ja kotiuduttuani nukahdin kännykkä kädessä. Siitä huolimatta päivä oli mukava, vaikkakin pitkähkö, mutta olipahan eläimiä runsaasti - varsinkin niitä ulkomuotokääpiöitä. Toimihenkilöille suuri kiitos - niin sihteereille, assareille kuin puffetissa olleille sekä paikkojen kokoamisessa ja siistimisessä avustaneille! Hallituslaisista kolme oli joko harjoitus- tai koearvosteluissa kiinni, joten apu oli todella tarpeen päivän aikana. Varsinkin Karoliinalle kiitokset pitkästä pestistä ulkkiskääpiöiden sihteerinä sekä ulkomuotoluokan assarille, joka aivan loppuun saakka assaroi todella sutjakkaasti.

Mitä näytteilleasettajien luetteloissa olleisiin puutoksiin ja poikkeamiin tulee, ne johtuivat siitä, että ilmoitetuista eläimistä osa jäi vallan tulematta tuonne tietoihin, ja siinä vaiheessa kun asia selvisi ja tiedot lisättiin, tuo luettelo oli jo lähtenyt painoon.

Omien hamstereideni menestykseen olen kovin tyytyväinen.
Saanan kasvattama, oman kasvattini jälkeläinen, kiinariuros oli S2 ja sai sertin ensimmäisistä näyttelyistään. :sydan Kiinarityttöni sekä kaksi syrkkiurostani saivat myös mukavat arvostelut mukaansa - kaikki neljä hamsteria olivat nuoria, ensimmäisissä näyttelyissään. :) Tästä on hyvä jatkaa.

Kasvattinikin ilmeisesti pärjäsivät kivasti ja muutamia kasvattieni jälkeläisiäkin palkittiin, mikä on hieno juttu. :)


Lainaus käyttäjältä: "S.D.G."Kiitos hyvästä ruoasta BTW!
Ole hyvä vain. :) Yritin tehdä mahdollisimman maittavan soijamakaronilaatikon, ja ilmeisesti lopputulos oli hyvä, kun jo pari ihmistä on kiitellyt eikä yhtäkään negatiivista ole kantautunut korviini. Huomauttakaahan toki, jos ruuassa jotain huomautettavaa oli.


Mutta kiitokset kaikille, Lahden näyttelyitä odotellessa! Marjutille kiitos kyytiseurasta ja kiitän Luukaksenkin puolesta menomatkasta. :D

Henni

#221
Tänään vasta kotiuduin, kun jäätiin vielä sukulaisille yöksi. Oli oikein mukava näyttelypäivä, vaikka hirveää menestystä ei tullutkaan. :)
Selma kuitenkin oli ulkomuotoluokassa tuomarin suosikki, joten ihan tyhjin käsin ei takaisin tultu. :)
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Janika S.

#222
Oli kyllä mukava reissu ja hyvää seuraa niin matkalla kuin sitten näyttelypaikallakin  :)
Taisi olla ensimmäinen näyttelyreissu meillä tuon 4n vuoden aikana ko ei yhtäkään ruusuketta tullut, mutta joskus näinkin.
Venäjänkääpiöhamsteri roborovskit väreissä normaali, normaali laikukas ja normaali husky.
Jämtlanninpystykorvat nimellä Pyssytorin.
Lemmikkinä lisäksi muutama syyrialainen hamsteri.

Saana

#223
Hassu fiilis. Pitkä viikonloppu takana. Ensi viikolla jatkuvat taas työt pitkän kesäloman jälkeen.

Lotta tuli perjantaiaamuna Tampereelle ja samaan aikaan, kun hänen junansa saapui, minä odotin lähes paniikissa katsastusasemalla meneekö auto katsastuksesta läpi. No menihän se sitten onneksi. Kävimme Lotan kanssa Isojoella Etelä-Pohjanmaalla katsomassa hänen koirakasvattinsa (kääpiöpinseri) 3-viikkoisia pentuja, joista hän on ottamassa yhden. Semmoisia rääpäleitä jotka eivät tienneet vielä mistään muusta mitään kuin äitin tissistä. Voi hellantuutelis, mitä rakkauspakkauksia. :sydan

Mutta itse näyttelyyn. Kiitosta taas ahkeralle näyttelyväelle! Erityiskiitos menee Karoliinalle, joka lähti rohkeasti sihteeröimään Lotalle ja saikin valtavasti hommastaan kehuja Lotalta! :) Kati ja Heidi buffetissa olivat suureksi avuksi. Joutuivat vielä kuuntelemaan mun "kiukutteluja". :D Assarointi toimi ilmeisesti moitteettomasti, samoin sihteeröinti. Kukaan ei ainakaan ole tullut sanomaan mitään negatiivista. Se on näissä hommissa ollut yleensä hyvä merkki. :D Hirmuisen suuri kiitos myös tuomareille, joista suurin osa saapui kaukaa. Pia taas oli tehnyt etukäteisjärjestelyt ja auttoi paikan kasaamisessa sekä siivoustouhuissa. Aivan loistoa porukkaa! Oli myös superkivaa taas nähdä hamsutyyppejä!

Lemmikkituomarointiharjoittelijoista ainakin Vevve ja Janika pääsivät oikein tositoimiin, kun saivat vierestä seurata, miten talvikolta leikataan ylikasvaneet hampaat. Olkaapa vastedes tarkkoina hamstereidenne hampaiden kanssa. Ne kannattaa tietenkin katsoa ennen kuin lähtee näyttelyyn, mutta myös muina aikoina säännöllisesti.

Sapiskaakin pitää antaa, koska osa porukasta ei viitsinyt noudattaa näyttelysääntöjä ja mennä näyttelypaikan edustaa kauemmaksi tupakoimaan. Huonoa esimerkkiä vanhemmalta harrastajaväeltä nuorisolle! Myös muutamalla nuoremalla henkilöllä meni vähän turhan lujaa näyttelyssä. Soo soo, sanoo tiukkapipoinen Saana-täti. Koetetaan sitten seuraavassa näyttelyssä jättää moiset hommat pois. :)

Omista hamsuista pärjäsi parhaiten kiinariperhe, joista mukana olivat Morgan-äitee, Yoyo-isukki ja ne kolme vaikeanimistä pikkuista. Hihih.

S1+SERT + lemmikkikuma Fi Ainaiha Aralhayati
S2+SERT Arjouka Labbi Labbi Nidai, om. Marla H.
PLH1 + paras nuori Rabbousammai Fikarrajaii
PLH2 Morgan, k. Marla H.
PLH3 + paras vetsku Yoyo

Piian kasvatti Nicodemo voitti syrkkien ei-standut ja kosioreissuiltaan palannut Gorbatsov sai kuman sekä ulkkiksesta että lemmikistä.

Mä tein koearvostelun kinkeille ja standuroboille. Ihan kaikkia roboja en kerennyt arvostella. Jonna sihteeröi mulle ja hänen kanssaan tuli vertailtua papereita arvosteluni jälkeen. Samoilla linjoilla olimme Lotan kanssa. Suurin osa arvosanoista meni niin että annoin roboille yhtä arvosanaa huonomman kuin Lotta ja kiinareilla päin vastoin yhtä tai puolta arvosanaa paremman kuin Lotta. Linja kuitenkin oli lähestulkoon sama muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Mikäli voittajat olisi valittu mun arvosteluiden perusteella olisi jako mennyt näin:

Kiinankääpiöt (10kpl)
S1+SERT ERI Fi Ainaiha Aralhayati, om. Saana Kankare
S2+SERT ERI- Rabboussamai Fikarrajaii, om. Saana Kankare
S3 EH++ JV11 Helinä*, om. Paula Simonaho
S4 Eh+ Morgan, om. Saana Kankare

Kiinareilla oli turkeissa toivomisen varaa. Paljon pitkiä karvoja joukossa ja värit olivat hailuja. Sama roboissa, pitkiä turkkeja sekä hailuja, harmahtavia värejä. Kiinareilla oli pari kivaa laikukasta joukossa.

Jatkan raporttia myöhemmin (jos jatkan), koska robojen numerointi näyttää olevan sekaisin luettelossa enkä ole varma olenko arvostellut plussia, miinuksia vai ihan tavallisia nroita.
Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"
Lainaus käyttäjältä: "-Tiizu-"me tultii äskö sieltä näyttelystä mulla oli siel 5 hamsteria, KUKA TUNNISTI HAMIN?? se voitti 3 ruusuketta ja 1 oli best show VOITTAJA!! :) tosi iloisin mielin tulin kotiin :)

Paljon onnea! Minä muistan Hamin, hieno vanhempi rouva-hamsteri :sydan
Minä muistan myös! Aivan älyhienokuntoinen hamsteri ja kahdet poikasetkin takana. Hienolle eläimelle hävittiin bis-kehässä, ei harmita yhtään. :)

Miittiin uskaltautui yksi rohkea uusi ihminen. Muuten mentiin aika perinteisellä porukalla. Leirintäalue oli viihtyisä ja rauhallinen ja mökit myös ihan jees. Olisin voinut jäädä sinne vielä pariksi päiväksi. Mun koirat vouhottivat minkä kerkesivät ja söivät lihansyöjämiittiläisten eväitä ilman lupaa, pahoittelut siitä. :D Rillattiin ja syätiin ja juteltiin kaikenmoista. On aina hauska vertailla Suomen ja Ruotsin eroavaisuuksia. Karjalaisten perhe taisi uskaltautua uimaankin. Kiitos kaikille saapuneille!! Ehkä ensi kesänä nähdään sitten Oulussa!? :)

Anonymous

#224
Pakko kysyä et kun teette koearvosteluja onko teillä tiedossaneläinten omistajat sitä tehdessä? Mistä johtuu että kinkeillä on pitkiä karvoja?

Meillä pärjäsi vain Annabelle joka sai yllätykkseksi toisen sertinsä ja oli s2 sekä plh3 joita en kyllä odottannut ollenkaan. Ihan jes oli päivä ainoa et arvostelupuoli oli todella kuuma ja tunkkainen sekä buffan puoleisella alueella oli turhan kova äänisiä harrastajia(joita 12v tyttöni katsoi kummaksuen) Ei kovin mukavaa katsottavaa/kuunneltavaa lapsen korville!!!